• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tottakai saa.
Tuo kytkee itse virrat päälle ja starttaa mikäli vaihde on vapaalla. Eli tuo on sinulle tehtävissä kun ei ole HISSiä.

Mutta kuka tahansa voi ajaa sillä tiehensä mikäli et ole jättänyt tankoa lukkoon.  
nixweiss.gif

Minkälaisia nuo hälyttimet on yleensä asentaa, myös niin että asentaa sen kaukokäynnistyksen?

Pitääkö siellä ite tinailla suunnattomasti ja onko johtohässäkät kuinka vaikeita, vai onko näissä selvät liittimet ja ohjeet?

Ja olisi kiva kuulla tuosta kaukokäynnistyksestä jotain kommenttia niiltä, joilla se on/ollu asennettuna.

Onko jollakin jo kokemusta miten Scorpion i900 RFID toimii käytännössä?

Onko kätevä käytössä ja mitä ongelmia?
Esim. jos oleilet kantaman rajoilla niin rumppaako tuo vähän väliä?

Saako sen aktivoinnin/poistamisen niin ettei tule ääntä ja vilkkuja, mutta kuitenkin niin ettei se ole kokonaan äänettömällä?

Onko kellään tietoa mitä eroa on SR-i900 ja SR-i600 malleilla? Hintaa ainaki on 900 mallissa vähän enemmän, mut sehän yleensä tarkottaa et se on parempi
biggrin.gif
Tuo SR-i900R oli minulle aivan uusi tuttavuus.

Aivan loistava ominaisuus tuo automaattinen toimivuus.
Ymmärtääkseni RFID teknologia ei kuluta avaimenperän paristoa ollenkaan.

Miten murtovarma tuo RFID koodi on?  
withstupid.gif
Se on just niin varma että sä voit skannerilla skannata sen aivainlämiskän. Missä tahansa, parhaimmillaan kun kävelee sun ohi vaikka. Kai niitä koodiavaimia saa jostain tilattu haluamallaan koodilla. RFID koodia on käytössä mm. kirjastoissa.

Halvin RFID "skanneri" maksaa 50€. Tällöin se on RFID-lukija, joka liitetään tietokoneeseen ja avainlämiskä on laitettava lähes kiinni lukijaan, jotta ID:n voi lukea.
Totanoin...
RFID on vain yleisnimike... tekniikoita on monia ja monet niistä on kryptattuja joista ei pysty lukemaan uid:tä...

Eli ei noita rfid kortteja lueta noin vain "jollain" halpis lukijalla ja jos tuuri käy... et edes tiedä mitä se lukija luki sieltä kortilta
smile_org.gif

Toi scorpionin tunnistin on vielä mallia "aktiivi" joten tod.näk. toimii periaatteella "send on demand", eli tuskin sitä saa "triggeröityä" lähettämään koodiansa millä tahansa.

Ja vielä... Et saa tilattua mistään samalla uid:llä olevaa chippiä... koodit on "uniikkeja"

Tänään tuli scorpion SR-i300 hälytin+merkkikoht. johtosarja+extra kauko-ohjain. Ei voi kyllä kun kehua scorpion omaa nettikauppaa. Kysymyksiin vastailtiin asiallisesti ja nopeasti. Paketti tuli 9pv:n päästä siitä kun tilaus lähti. Nyt vielä kun selviäisi asennuksesta kunnialla. Huomenna vois ottaa projektiksi...Pahoin pelkään että hermo menee.

seventh star tilasitko sen KAW-6 johtosarjan?

Kerro miten helposti menee zetaan paikalleen sillä itse laitoin hälyn eilen tilaukseen niin asennusvinkit otetaan vastaan. Käsittääkseni pitäisi olla aika plug and play kun vaan löytää paikan sille hälylle ja antenneille niin että johdot riittää.

Kerro miten helposti menee zetaan paikalleen sillä itse laitoin hälyn eilen tilaukseen niin asennusvinkit otetaan vastaan. Käsittääkseni pitäisi olla aika plug and play kun vaan löytää paikan sille hälylle ja antenneille niin että johdot riittää.
Joo, paketissa tuli se KAW-6 johtosarja. Pitäisi sopia Zetaan. Johtonipulle joka kytketään vilkkuihin ja perävaloon kerty mittaa siitä Hälytinyksiköstä 80cm. Johto missä on sulake ja mikä tulee akkuun, mittaa on 70cm. Luulisi että pelivara johdoissa riittää. Pistän lisää infoa miten homma lähtee luonnistumaan.

Joo, paketissa tuli se KAW-6 johtosarja. Pitäisi sopia Zetaan. Johtonipulle joka kytketään vilkkuihin ja perävaloon kerty mittaa siitä Hälytinyksiköstä 80cm. Johto missä on sulake ja mikä tulee akkuun, mittaa on 70cm. Luulisi että pelivara johdoissa riittää. Pistän lisää infoa miten homma lähtee luonnistumaan.
Nyt on scorpio kiinni Zetassa. Oli aika kivuton homma merkkikohtaisella johtosarjalla. Muovia joutu vähän purkamaan pyörän ympäriltä että pääsi piuhoihin kiinni. Yleismittari oli oiva apu, että sai varmistettua oikeat johdot. Tilaa hälylle ei ollut liiaksi. Oikeastaan ainoa paikka oli matkustajan satulan alla. Hälytysääni olisi voinut olla hiukan kovempi, mutta eiköhän se aja asiansa. Vähän off topic: Onko joku scorpion omistaja saanut vakuutuksista pinnoja pois? Selasin jotain VAT:in listaa hälyistä ja ei löytyny scorpion vehkeitä...

Tuli sitten kytkettyä Scorpio 600 mopoon, elämäni ehkä helpoin asennus Legojen jälkeen
biggrin.gif

Soitin juuri Pohjolaan ja siellä pitäisi homman toimia samalla tavalla kuin Tapiolassa eli pyörä näytille tarkastusasemalle
(avoinna Ma-pe 0800-1200  
crazy.gif
) ja jos tarkastaja hyväksyy asennuksen niin vakuutuksesta putoaa 5 pinnaa pois.
Neito puhelimessa väitti käynnin olevan maksuton.

Oletteko huomanneet tutkan antennissa katvealueita
tai tietääkö yleensä kukaan minkä muotoiselta alueelta tutka skannaa?
Äkkiä ajatellen voisi kuvitella että mitta-alue on puolipallon muotoinen, poislukien tietysti metallin aiheuttamat katveet.

Asensin anturin ohjeen mukaan "vaakasuoraan" satulan alle.
Kun pyörä on jalalla vasemmalle kallellaan, tuntuu että häly reagoi herkemmin jos mopoa lähestyy vasemmalta.

Soitin juuri Pohjolaan ja siellä pitäisi homman toimia samalla tavalla kuin Tapiolassa eli pyörä näytille tarkastusasemalle
(avoinna Ma-pe 0800-1200  
crazy.gif
) ja jos tarkastaja hyväksyy asennuksen niin vakuutuksesta putoaa 5 pinnaa pois.
Neito puhelimessa väitti käynnin olevan maksuton.
Jokuhan nuo aina maksaa, joten jos tarkastus tapahtuu vakuutusyhtiön pyynnöstä, on se asiakkaalle maksuton (ja vakuutusyhtiö sen maksaa).

^^ Pohjolan tarkastajien palkat maksaa Pohjola, joten siinä ei ole samaa ongelmaa kuin SVT:n kanssa, joka on oma yhtiönsä, toimii vain eri vakuutusyhtiöiden lukuun.

Omassa on Gemelin häly. Muuten pelaa hyvin ja olen ihan tyytyväinen mutta ainoa mikä joskus ärsyttää on automaattinen hälyttimen päälle meno. Esim. kun laittaa/pesee/jne mopoa niin välillä saa hälytyksen aikaan kun menee hälytin päälle.

Ja VAT hyväksytty niin saa ne alennuksetkin.
tounge.gif

Miten porukka on kytkeny vilkut hälyyn?
Ohjeissa lukee: "kytke toinen *** johto oikean puolen vilkun + johtimeen ja toinen *** johto vasemman puolen vilkun + johtimeen"...
Siis hälystä lähtee vilkuille kaksi + johtoa mitkä pitää kytkeä minne, että saa vilkut edessä ja takaa vilkkumaan??
Muuten oon saannu hälyn kytkettyä niinkuin pitääkin, mut vilkut uupuu...

Ohjeissa lukee: "kytke toinen *** johto oikean puolen vilkun + johtimeen ja toinen *** johto vasemman puolen vilkun + johtimeen"...
Siis hälystä lähtee vilkuille kaksi + johtoa mitkä pitää kytkeä minne, että saa vilkut edessä ja takaa vilkkumaan??
Lähde vaikka takavilkuista seuraan johtoja ensimmäiseen liitoskohtaan ja laitat siihen kiinni (yleismittari on hyvä tässä). Mulla oli merkkikohtaiset johdot, niin painoi vaan pikaliittimet siihen väliin. Vilkuthan on kytketty sarjaan, niin sun ei tarvi hakea niitä etuvilkkujen piuhoja. Se kyllä vilkuttelee etu-ja takavilkkuja

Lähde vaikka takavilkuista seuraan johtoja ensimmäiseen liitoskohtaan ja laitat siihen kiinni (yleismittari on hyvä tässä). Mulla oli merkkikohtaiset johdot, niin painoi vaan pikaliittimet siihen väliin. Vilkuthan on kytketty sarjaan, niin sun ei tarvi hakea niitä etuvilkkujen piuhoja. Se kyllä vilkuttelee etu-ja takavilkkuja
Kiitos tästä
bowdown.gif

Takavilkkujen liitoskohta on jo paikallistettu, mut jäi vaan mieltä kaivamaan, et miten saa etu ja takavilkut yhdessä vilkkumaan, mutta tämä ratkasi ongelman.

Back