• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mp-hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja adrenaliini
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Scorpio i900 asennettu XX:ään. Orkkisjohtosarja kävi vilkkuihin mutta ei parkeille. Muuten asennus lapsellisen helppo.

Itse laite on käytössä erittäin hyvä ja RFID loistava ominaisuus minunlaiselle puupäälle.

Voin hälyttimien ollessa päällä pyöriä ympärillä, potkia renkaita, pistää hupun päälle tai jopa kääntää avaimella virrat päälle ja lähteä ajamaan.  
eek.gif

Häly "tuntee minut" ja kytkeytyy pois kun pyörään laittaa virrat. Ajon jälkeen hälytin aktivoituu taas mutta laukeaa vain jos minä olen kauvempana.

Ainoa miinus tulee lyhyestä antenninjohdosta jonka ehkä modaan uusiksi. Se pitäisi asentaa mahdollisimman pystyyn ja kauvas metallista. Tuolaisella tumpilla se ei minulta onnistu.

Onko G-anturin tunnistuksen suhtee vaikutusta mihin asentoon yksikkö tulee?

Minulla pitkittäis-suunnassa pystyssä ja TILT on aika "jäykällä."
Pyörän voi huolettaa nostaa jalalta jos jätän lähestymisanturin pois päältä.

TILANNE KORJATTU!!! lue eteenpäin.

Itse laite on käytössä erittäin hyvä ja RFID loistava ominaisuus minunlaiselle puupäälle.

Voin hälyttimien ollessa päällä pyöriä ympärillä, potkia renkaita, pistää hupun päälle tai jopa kääntää avaimella virrat päälle ja lähteä ajamaan.
eek.gif

Häly "tuntee minut" ja kytkeytyy pois kun pyörään laittaa virrat. Ajon jälkeen hälytin aktivoituu taas mutta laukeaa vain jos minä olen kauvempana.
Kuinka kaukaa tuo RFID poimii kaukkarin?
Itselläni etäisyys on harmittavan lyhyt.

Omassa on Gemelin häly. Muuten pelaa hyvin ja olen ihan tyytyväinen mutta ainoa mikä joskus ärsyttää on automaattinen hälyttimen päälle meno. Esim. kun laittaa/pesee/jne mopoa niin välillä saa hälytyksen aikaan kun menee hälytin päälle.

Ja VAT hyväksytty niin saa ne alennuksetkin.
tounge.gif
Mullakin on Gemelin hälytin. Siinä menee kyllä ajonesto päälle, muttei itse hälytin. Hälytin ei mene automaattisesti päälle ainakaan mulla.

Suitsaan virittelin kanssa tuon stormin 49e hälyttimen. Alkutestien jälkeen vaikuttaisi ihan kohtuulliselta hintaansa nähden.

Tosin sunnuntainen raekuuro laukaisi hälyttimen, eli liekö vähän liian herkällä. Tuntui olevan todella herkkä terävälle napautukselle esim katteeseen sormella. Toisaalta taas rauhallisesti jos koski tai jopa käänsi ohjaustankoa ei välttämättä vielä hälyttänyt. Päälle istuminen ei kyllä onnistu hälyttämättä.

No onneksi kauko-ohjaimissa tuntui kantomatkaa piisaavan, hälyttimen sammutus onnistui kolmannen kerroksen ikkunasta
smile_org.gif

Hälytin antaa ensimmäisellä kerral vain 5 lyhyttä äänimerkkiä ja vilkuttelee vilkkuja. Jos vielä jatkaa tönimistä rupesi huutamaan kovempaa erilaisilla äänille noin puolen minuutin ajan. Enempää en kehdannut kokeilla. Onko ketään muu tuota enempää kiusannut hälytintä?

Mihin kohti laitoit RFID-antennin?
RF antenni on penkin alla akun päällä. Kuitenkin irti akusta.
Tarkemmin sanottuna päin per**ttä.  
biggrin.gif

Opiskelin tuon G-anturin (axdl202) speksejä ja ei pitäisi olla mitään väliä mihin asentoon sen asentaa.
Miten sinulla, onko iskutunnistus ja TILT tunnistus riittävän herkät?  Miten yksikkö on kiinni rungossa?
Minulla pirun tiukasti ja mietin että heilahtaisikohan se paremmin miltei "johtojen" varassa...  
nixweiss.gif

Mulla säätö viitosella ja varoitukset tulee iskuista ok muttei laukea kokonaan kovin helposti. Tilt ei huomaa jos nostan varovasti pyörän jalalta pystyyn.

Toisin sanottuna kun hälytys tulee niin sitten on jo tosi kyseessä.

Hellou taas,

lauantaina oli tarkoitus asentaa stormin häly kiinni testimielessä, rohkaistuneena muiden kommenteista, kun on helppo asentaa jne. - eikä se kalliskaan tosiaan ole vaikka ei edes täyttäisi odotuksia.

Noh, poistettuani hiukan katetta ja penkkiä, totesin, että edessäni on komia määrä elektroniikkaa, mokkulaa ja johtoa. Tästä motivoituneena vartin tuumailin ja totesin, että nyt lähden auringon paisteeseen ajamaan ja hälyn asennus pitää tehdä sellaisen henkilön avulla/toimiesta joka tietää mitä tekee
smile_org.gif

Nyt siis kaipailenkin apua ko. hälyn asentamiseen, onkohan pk-seudulla ketään, joka kenties haluaisi joku ilta mun kanssa väkertää tuon kiinni tai onko suositella jotakin liikettä, jossa tuon asennuksen saisi hoidettua? Tottahan toki asennusmies palkkaa saa =)

Kiitti vinkeistä!

Rixu
Itse myös pähkäilin tuon stormin hälyn kanssa useamman tunnin, vaikka asennus loppupeleissä olisi onnistunut vartissa. Eli jos ei halua muuta kuin hälytysominaisuuden käyttöön, niin hälyyn virrat (punainen johto) esim. akulta, maajohto (musta, missä metalli lenkki) pyörän runkoon ja vilkuille hälyn keltaiset johdot (esim. takavilkkujen johtoihin kiinni) ja sireeni kiinni niin hälyn pitäisi toimia. Itsellä meni aikaa, koska rupesin ihmettelemään noita itselleni tarpeettomia johtoja, etsimään niille paikkaa ja lähes kaikki katteet tuli pyörästä purettua turhaan. Myös hälyttimessä olevan vihreän johdon katkaisin, koska oli muuten liian herkkä kun alkoi huutamaan jo pienessäkin vesisateessa.

Asensin hälyttimeni ihan eri asentoon ja hieman eri paikkaan.
NYT HERKKYYS PARANI HUOMATTAVASTI.

Eli asennolla on kuitenkin merkitystä.

Nyt vaan pitäisi jatkaa vielä RFID antennin johtoa...

Mites ihmisillä on ollut noiden Scorpio hälyjen asennuksien kanssa.
Onko ollut hankala homma, ja mihinkä on tullut asenneltua...?

Itse laittelin juuri tilausta menemään SR-i600 mallista, ja siihen Suzuki GSX-R600 -03-05 johtosarjan, sekä nämä tarjoustuotteet, lähitutkan ja akkuvarmennuksen.

Tarviiko kenties pyörän omia kaapeleita alkaa katkomaan, vai löytyykö suoraan liittimet, mihin voi tuon laitteen kytkeä...?

Asensin tuossa maanantaina Scorpio i900 hälyn ja suurin työ kai tuossa oli katteiden aukominen sen verran, että sai pyörän johdot näkyville ja itse laitteen johonkin tuupattua.
Mallikohtainen johtosarja kävi kuin nyrkki silmään, pyörästä taakse menevä johtosarja liittimeltä auki ja väliin tuo pyöräkohtainen johtosarja -> liiittimet kiinni. ja virta akulta suoraan hälylle. Johto oli varustettu liiittimellä, joka sopii akun kengän ruuvin alle.
Itse hälyn asennuksessa meni varmaan alta 10 minuuttia kun kaikki johdot niputtettuna ja vempaimet kiinnitettyinä.
Ja toimii todella hyvin.
062802jumpie_prv.gif

Ja vastaukseksi edelliselle, että viimevuotiseen R1 tuli asennettua.

Dodii, nyt sitten vihdoin sain tietoa Pohjolasta miten suhtautuvat Scorpioon joka ei ole VAT hyväksytty. Homma ei vaatinut kuin käynnin tarkastusasemalla ja kaksi soittoa perään  
tounge.gif

Jotta hälyttimestä saisi alennusta vakuutuksiin pitää siinä olla ajonesto asennettuna. Itse en tietysti tuota hankkinut kun en nähnyt siinä mitään lisäarvoa.
Mites muissa yhtiöissä, onko kokemuksia?

Dodii, nyt sitten vihdoin sain tietoa Pohjolasta miten suhtautuvat Scorpioon joka ei ole VAT hyväksytty. Homma ei vaatinut kuin käynnin tarkastusasemalla ja kaksi soittoa perään  
tounge.gif

Jotta hälyttimestä saisi alennusta vakuutuksiin pitää siinä olla ajonesto asennettuna. Itse en tietysti tuota hankkinut kun en nähnyt siinä mitään lisäarvoa.
Mites muissa yhtiöissä, onko kokemuksia?
Mikä Scoprpio malli?
Mietin vaan ettei jokaisen tarvitsisi erikseen esitellä.

Ajonestopalikka tuli minulla 900:sen mukana.
Miten he voivat vaatia kaksinkertaista ajonestoa?
Pyörän oman on riitettävä ja sen puuttuessa kytketään hälyttimen kautta.

Ja mitä alennusta hälyttimestä saa kun alkuperäinen ajonesto alennus on jo?

Outo logiikka.
eek.gif

No niin sehän selvittää asian.

Onko varmaa tietoa siitä että uudemmissa riittäisi orkkis ajonesto ja myöntävät hälytinalennuksen?

Steelmate 886G 2-suuntainen häly asennettu,helppo homma,ei ylimääräisiä "turhuuksia" pahemmin,ja toimii!

Tilasin pari viikkoa sitten Biohazardilta Scorpion SB-600:n ympäristösensorilla (Perimeter sensor), paketin sain eilen. Kysymys niille ketkä on asentanut joko tuota 600:sta tai 900:sta omiin vehkeisiinsä: Onko pääyksikön asennusasennolla teidän kokemuksen mukaan väliä, vaikuttaako se esim. liiketunnistimen herkkyyteen? Mihin asentoon olette sitä asentaneet?

Perimeter sensorista ohjeessa sanottiinkin, että yläpuoli ylöspäin mielellään esim. penkin alle.

Itselle tuli eilen tollanen SR-i600 paketti tolla mikroaaltotutkalla, ja suizan omalla johtosarjalla...

Asennushomma ~20min, kun vilkkujen liitin löytyi suoraan kyytiläisen penkin alta, ja samaten keskusyksikön laitoin säilytysloota pohjaan kiinni...

Tokihan se aika vinossa on, kun kerta gixusta kyse, mutta kaipa se toimii
smile_org.gif

Mikroaaltotutkan laitoin sitten akun yläosaan kiinni, joskaan en saanut pyörän suuntaisesti sitä laitettua, kun tuntui tuo penkki tulevan sen verran kiinni akkuun, mutta sinne se meni...

Tänään pitäisi mennä sitten säätelemään, ja testailemaan että miten toimii..

Back