• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi Turussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jenni
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ju enhän mä suuttunut!
Lähinnä tuli semmoinen moka olo kun postasin ton vaikka tiedän mitä olet kirjoitellut,anteeksipyyntö tulee minulta,piste
tounge.gif

ok, ei se moka ollut, jotenkin jopa kohteliaisuus ehkä enemmänkin.

Mutta ei tunnu epämiellyttävältä sekään, että ajattelit herkkyyttäni, arvostan sitä.

Pidin sinusta heti kun näin miten ajat mopoasi, elämäniloista ja irtiottavaa. Myöhemmin näin kasvosi, ja näiden viestien aikana olen havainnut sinulla olevan sydän paikallaan.

Nyt juuri minulla on menossa synkkä hetki. Ei ole helppoa olla heikko ja yksin. Lähelleni en uskalla päästää ketään. En uskalla. Paljon olisi läpikäytävää, paljon kaikkea.
Nyt juuri olen niin väsynyt, ettei haittaisi olla ikivanha ja kuolla pois. Eli, syön jotain ja menen nukkumaan. Yksin.
Eikä tämä liity sinuun, Adve, mitenkään ! Lähinnä, jos jaksan hymyillä ja vastata, on se sinun elämäniloisen asenteesi ansiota. Kuten myös muutaman muun minulle kirjoitelleen. Kiitos ihmisyydestänne !

Pave
smile_org.gif

Saisinpa tuon ajatusmaailman tai asenteen.

Se vaan - nyt avaudun vaihteeksi - kun mut on määritelty 20v epävakaaksi persoonaksi ja sen mukaan potkittu päähän ja jätetty yksin. Nyt sitten kun kävin alan asiantuntijan luona, en olekaan. Se oli vain helppo diagnoosi. Tämä on psykiatrin lausunto: "keskitasoa älykkäämpi, liian ankara itselleen, heitteille jätetty päävamman vakavista jälkioireista kärsivä". Kysyin, olenko sittenkin hullu kun olen niin heikko. Psykiatri naurahti ja sanoi, että olen tervejärkisimpiä ihmisiä mitä tietää, vain kaltoin kohdeltu.
Niin, ja yksin. Kysäisin, saisinko kuitenkin terapiaa "fysioterapiana". Hän nauroi ja pahoitteli terveydenhoitoalan olevan vielä turhan ahdasmielinen moiseen, myönsi ajatuksen kuitenkin hyväksi. Huulihan se toki oli, mutta kuvitelkaa huviksenne omalle kohdalle, mitä yksin elo tekee "tasapainolle".
Olen siis älyltä ja psyykkeeltä terve, mutta 20v vakuuttelua mun huonoudesta on tehnyt tehtävänsä. Kun on väsynyt, kivulias, yksin, eikä oikein varaa tehdä mitään kutakuinkin tuntemattomassa kaupungissa, on uuden maailmankuvan opettelu...
Sitä tuppaa musertumaan hyvin usein. Tuntee itsensä ikivanhaksi ja väsyneeksi, hyvin väsyneeksi. Tähän ei ole lääkitystä eikä terapiaa, vaan vain neuropsykologinen kuntoutus. Käytännössä en saisi elää yksin, mutta...
Kirjoitan tänne, ja käyn välillä mopon kyydissä. Muutamia jo on, ja jokainen suhtautuu hienosti taipumukseeni väsähtää, voin vain ihmetellä. Mua nyt kuitenkin on dissattu pieni elämäni, ja yhtäkkiä väsymiseni ei ole ongelma, syytöksen paikka, vaan vain huomioon otettava seikka.
Kiitos !
Pitänee levätä ja antaa huomisen tulla.

*edit: jestas näitä mun juttuja! Koittakkee ymmärtää, joskus vähä rääpäle olo. Quod skripsi, skripsi. *

033102beer_1_prv.gif

Hitto Ripley ! En huomannut viestiäsi ! Kirjoitan kapulalla lähes aina viestit, harvemmin istun koneella.

Joskus...
Joskus olen aikamoinen rääpäle.
Jos tuota itsetuntoa kursis kokoon pikkuhiljaa.
Siksi en ole rehvejä etsimässä. Puuhaa, elämää, kokemuksia viattomassa mielessä, nähdä ihmisiä ja heittää hassuja juttuja. Siitä pidän, ja sitä haen.

Jenni hyvä. Vaikken sinua tunnekkaan, olen lueskellut sun juttuja paljon ja aattelin korteni kekoon kantaa täältä pohjoisesta. Kirjoitat melkoisella tunteella ja hyvä niin, kiva lueskella juttuja jotka ei todellakaan ole tylsiä.
Ootko aatellu pientä reissua esim vaikka norjaan, varmasti löytyis kyydittäjiä jotka tahtois sinun kaltaisesi kuvaajan mukaan joka mahdollisesti kirjoittaisi vaikka reissujuttua, esim vaikka vaan viikonlopunreissuun ?

Burnis, miten osasitkin ottaa juuri tuon esimerkin !

Jos jonnekin matkustaa tahtoisin, niin mopolla Norjan vuonoille !

Tein aikoinani paljon työreissuja ympäri euroopan. Matkustelu ei kiehdo, mutta Norjan maisemiin ja pikku ravintoloihin rakastuin.

Kerrompa sieltä yhen hetken.

Rakentelin parille öljy-yhtiölle osastoa. Olin kuorma-auto kuski, sihteeri, somistaja, hallituksen puheenjohtaja ja yleisnikkari Messuset Oy firmassa. Hiukset oli liekehtivän punaiset ja pitkät alaselkään. Saatoin ehkä näkyä siellä miesten seassa, ja -noh, kuuluakin. Se oli vähintäänkin hauskaa, kun messualue suljettiin, paikka oli täynnä aseistettuja vartijoita, halli pullollaan maailman rikkaimpia ihmisiä, menin minä paskaiset työhaalarit päällä vartijoiden ohi, tervehdin vain tyynesti, he tervehtivät takaisin kuin kollegaa. Kiersin messualueen tarkistaakseni kaiken olevan kunnossa, siellä prinssien, kuninkaiden, ylhäisten seassa. Btw, en käytä meikkejä enkä hajuvesiä. Muut työmiehet ihmetteli miten pääsin hengissä sisään ja takaisin. Mua ei katsonut kukaan pahasti, vaikka haisin varmasti lähinnä navetalle, tukka kuin PeppiPitkätossulla, ja työhaalarit ei hohtaneet puhtauttaan: eikä sen rikkaampia ihmisiä juuri löydä planeetalta. Punapäät ilmeisesti pääsee minne huvittaa. En vain käsitä sitä. Muistan järeät aseet kaapin kokoisilla miehillä, ne vaan nyökkäs tervehdyksen, ja olin koko alueen ainut tavallisen näköinen tyyppi, ja mua tervehdittiin näiden ökyrikkaidenkin osalta. Niissä hommissa ei paljoa kerenny käymään suihkussa. Johh, eräs prinssi halusi tavata minut myöhemminkin, mutta sellainen elämä ei kiinnosta. Koitan pysyä rahasta irrallaan.
Elämä, sen haluan nähdä ja kokea, aina kun vain jaksan.

*edit: pidän siitä ajatuksesta, ettei mikään epäolennainen sido. Jos joskus saisin lapsen, on suhdanteet toiset, mutta nyt voin haista paskalle tai olla haisematta, laittaa villalankatukan, tehdä typeriä juutuuppipätkiä, tai olla tekemäti. Vain moraali minua määrittää ja rajaa, mutta sekin on minun itseni valinta*

Iski alemmuuskompleksi, joten laitan parit linkit tähän.

Yksikään cc.joensuu -linkeistä ei toimi, enkä jaksa korjata niitä. Tähtitieteen sanasto on toisessa osoitteessa, mutta se nyt - niin kuin vähän kaikki - on vaiheessa.

Tässäpä niille, jotka haluaa äijäillä moottorin tehoilla:
http://sammakkotutkija.blogspot.com/2006/04/positronimoottori.html

Ja sitten lempiharrastukseni:

http://sammakkotutkija.blogspot.com/2007/06/karjalaisesta.html

(minua itseäni nauratti kovin kun luin tekstini "Oon mie hei ihan oikeasti melkein terve ja lähes älykäs, psykiatrin lausunnossa lukkee, kahtokkee nyt, jooko?" Kertonee olennaisimman mun itsetunnosta, siis tuo siteerattu, suhtautuminen itseeni taasen kertonee itseironiasta. En tiedä kuinka monen sormet syyhysi käyttää hyväkseen tuota aavistuksen huvittavaa vakuuttelua mun "mielenterveydestä", mutta kiitän täydestä sydämestäni, ettette tilaisuuden tullessakaan - käytä tilaisuutta hyväksi
blush.gif
)

Olen taas Turus kuntoutuksessa. Katselin Pulssin (humalistonkatu) kieppeillä pöristeleviä komeita pyöriä pakkopaidastani.

Mut lasketaan vapauteen yhdeltätoista, jos joku haluaa käydä kahvel. Olen rullaluistimilla liikenteessä, joten pelkkä mopon omistaminen riittää jos tervehtiä haluaa.

Koitan vielä. Eli, mulla on vielä valkoiset farkut jalassa, rullaluistimet, perässä juoksee kiroilevia ihmisiä kun järkytän ihmisten mielenrauhaa rullaluistellen itsetuhoisesti, ei kypärää tai suojia tai jarrupaloja, sinertävänvaalea farkkutakki, hemmetinpitkät letit tummankukertavakirjavanvaaleat, ja suunnistan humalistonkatua toria kohden. Kai. Jonkun kahvipaikan etsin.
Hienoja mopoja kulkee paljon. Ken uskaltaa, kehtaa, viitsii, vaivautuu, jaksaa. Puhutaan mopoista. Sit lähden Kaarinaa kohden rullaluistellen.

Bonjaa Jenni?
*edit: saatoin tarkoittaa bonjaakin, tai kuitenkin bongaa. Menen OldBank kahveel. Yks mies yritti kovin jutella, olisi ollut kuulema tärkeää asiaa. Vaikutti olevan kuitenkin sen verran huterassa kunnossa etten lukenut mopoilijaksi. Mopoja, en niinkään mopon yksin kotiin jättäneitä kuskeja.*

Vetovoimani ei ilmeisesti ole kovinkaan suuri, jmmten ennen kuin jatkan matkaani, tarinoin tuokion.
Ystäväni nimesi minut vapaasti suomentaen: vuoden jumalaiseksi harrikaksi. Anno Domini Harley Davidson, eli ADHD.
OldBank on btw paras - mielestäni paras paikka ihmisten seuraamiseen.
Äh, akku loppuu. Vien sisään ladattavaksi ja odottelen vielä vaik 30min, jos joku pyörähtäisi.

Pitääkö mun ny ottaa tää niin, ettei teillä ole tekstiviestipäivitystä mun viesteistä, tai jos vaikka onkin, niin ette ota töistä vapaata ja aja miljuunaa kotiin hakemaan mopoa ihan vain siksi että satun istumaan Turun ttumaisimman risteyksen terassilla?

Kolahti aika rankasti itsetunnolle.
Noh, näin kyllä paljon näkemisen arvoista, ja kuulin myös, kuten se moottori missä sylinteripuoli pelaa rotaatiolla.
Ja sen verran järkyttävän kauniita naisia, että toivoisin olevani 10v nuorempi ja mies.
Samassa suhteessa ei valitettavasti näy komeita miehiä. Jonkin verran kyllä.
Noh, nielen katkeran totuuden, ja lähden rullaluistelemaan Kaarinaan, 14km palttiarallaa.

Kriteerit kun oli sinkkuja niin saattaa sekin verottaa pikkasen sitä kahviseuraa lyhyellä varoitusajalla
wink.gif

Mut eiköhän se siitä sen jälkeen kun ensimmäinen on käynyt ja pääsee siitä vielä muillekin sanoa et henkiin jäi,niin uskaltaa ehkä muitakin?
biggrin.gif

Adve, vain tuo kyydin ottaminen ja antaminen. Olkootkin vaik nyt kaksimielisesti sanottu.

Moottoripyöristä ylipäätään juttelen mielelläni kenen kanssa tahansa, siis jos on juuri sillä hetkellä mopolla ajelemassa. Jos joku minut tunnistaa vaikka ravintolassa ja tulee päissään juttelemaan, en ole varma... Riippu tapauksesta ja lähestymisestä. Mielummin selvinpäin ja mielummin mopon kera.
Arvostan toki, jos varatut myös haluaisi antaa kyytiä, mutta olen sen verran yksinkertainen, että jätän sen - köh - yksinoikeuden sinkuille.
Ne moottoripyörät!
Ny vejän juomista Kaarinan shellillä. Hiki ! Aamu 8sta liikkeellä. Rullaluistimilla.

Ja jos kovasti ujostuttaa, vaimo tahi tyttöystävä mukaan. Naismotoristit tuskin mua säikkyy. Mun parhaimmat ystävät on miehiä, avioliitossa, eikä vaimot ole koskaan pelänneet minua. En ole halaileva tyyppi, ja pidän etäisyyttä kaikkiin, vain kolme ihmistä saa minua halata. Jopa eräs mustasukkaiseksi tiedetty vaimoke tuli sanomaan minulle, että olen ainoa joka ei aiheuta sitä ikävää tunnetta. Johtunee osaksi mitättömästä ulkomuodostani, hajustani, karvoituksestani, poikamaisesta pukeutumisesta, ym ym. Kunnioitan parisuhteita, ja vaikka rakastuisin mieheen, ei se vaikuta mitenkään, koettu asia. Lähinnä, mulla on kahta suurempi syy ottaa parisuhde huomioon, ja teen sen kaikella vakavuudella. Foorumilta löytyy ainakin kolme, ellei neljä, jotka tietävät tämän todeksi. Äh, ei dramatiikan kautta ! Tietävät vain. En leiki näillä asioilla. Ei sillä, että mun ulkonäkö ketään häiritsisi, mutta tiedän, miten se voikin sattua ja pitkään. En halua sitä kipua kenellekään, enkä ota pienintäkään riskiä.
Uh, kotona.
Päätän paasaukseni täältä tähän.

Huh, Ripley, siinä Nainen !

Turun keikalla tänään kaksi motoristia katsoi minua niin pitkään ja järkähtämättä, että olin varma tulleeni havaituksi.

Ehkä he edelleen ovat shokissa, vaipuneet katatoniseen tilaan.

Minä en ala tuijottelemaan takaisin, kun en tiedä vaikuttimia. Eiköhän se riitä, että olen tehnyt itseni tunnistettavaksi. Jos joku ujompi näkee, niin pöräyttää vaikka kierroksen kertaalleen: en näe kasvoja, ei tarvitse puhua. Ja se joka sitten rohkenee, ei välttämättä nauramati poistu paikalta.

Ennen sitä, katson nämä muutamat miehet jotka ovat ottaneet yhteyttä, ainoiksi joita kiinnostaa tyydyttää himoni mopoihin. Muista tyydytyksen osa-alueista voidaan puhua, jos intressit riittää kumpaankin suuntaan, vasta kun hormonikiertoni on nähty. Se on kuin Linnanmäen reissu, jotkut tykkää, toiset oksentaa ja joutuu teholle. Yhdenillan päivän tai viikon suhteet taas on kuin luulisi osaavansa tähtikartan kun tietää Otavan. Joillekin riittää. Takaan, että mua ei opi kovinkaan äkkiä, tai ollenkaan ilman motivaatiota.
Nyt just tosin epäolennaista.

Huomenna olisi Lahdessa höyrypuksujuna. En jaksa lähteä, mut jos jotakuta kiinnostaa.

Pave, Kreeta onkin erinomaisen kaunis paikka !

Nauti lomasta, minä jatkan hassujen itseironiaviestien viljelyäni
thumbs-up.gif
cool.gif

Bonjaa Jenni ja kerro sitten Jennillekin.
Eli, ensin kannattanee bongata Jenni.

Näillä näkymin mut viedään kustom show tapahtumaan.

Saapi tulla juttelemaan, oli mies tai nainen, sinkku tai varattu.
Loppukuuksi omaan hurjat 6 rahaa, joten en voi tarjota kahvetta enkä olutta.

Olen varmastikin hiukan erikoislaatuinen, johan mulle psykiatri sanoi kädet ylös nostaen (tähtäsin 357) ettei ole nähnyt kaltaistani. Kuntoutuksen neuropsykologi sanoi, että olen poikkeuksellinen ja tavallaan käsittämätön, mutta mielenvikaisuudesta mussa ei ole merkkiäkään. Se ehkä on luotaantyöntävää, ja sallin sen, teeskentely ei voisi vähempää kiinnostaa: "we brake for nobody". Mutta kiltti olen, enkä tahdo pahaa kenellekään enkä millekään. Toki, sillä oletuksella ettei näköpiirissäni tehdä pahaa viattomille olennoille.

En usko että mun bongaaminen on visuaalisesti kovin palkitsevaa, mutta minä hyödyn mopojen näkemisestä ja kuulemisesta. Tientynlaisen huumorin omaavat hyötynevät seurastanikin, mutta ihan perussetti-taviksille lienen lähinnä ADHD.
Olen performanssi, komedia, draama ja farssi. Kuten hyvä ystäväni määritteli: "saunan takana lopetettava hullu, siksi niin rakas"
Dolly sanoi kerran:"Jos haukun itseni ennen toista, voidaan keskittyä olennaiseen, eli puhua muista asioista"

Kolmelta alkaa näem ehkä satamaan. En ehkä pääse kustomeja katsomaan.
Rullistelen Kaarinan shellille, ja jos joku jostain syystä nettiä NYT lukeva lähialueen motoristi jaksaa, voip tul morjestaan.

Back