• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi tien sivussa, miksei kukaan pysähdy?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam 10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hieman nyppi asia, koska alkoi nolottamaan oma sekaantumiseni. No, hyvä ettei ollut oikee hätä. Käytetään niitä hätävilkkuja vaan jos on oikeesti tarvetta. Koska olisi siinäkin riittänyt pelkästään normaalivilkun käyttö.
mitä turhia...fiksusti toimit
bowdown.gif

Ensinnäkin, jos akku hajoaa ajossa, niin ei se meno siihen pysähdy. Seuraava käynnistys voi olla vaikeaa..

Tässä keskustelussa tullut ilmi, että pitäisi kovasti huitoa avuntarvettaan. Ymmärrän, että näin on, jos vaikkapa se bensa on loppunut. Silloin jotakuinkin jokainen osaa auttaa.

Entäpä jos pysähtyneen pyörän kuski on teknisesti valveutunut ja ei itse ole pyörää saanut liikkeelle. Pitääkö silloinkin huitoa kokoajan kovasti? Itse olen ainakin silloin ajatellut, että ne saattavat pysähtyä, jotka kokevat, että voisivat auttaa... Ainakaan ei olisi kovin suurta hyötyä pysäytellä jokaista ohikulkijaa kovasti huitomalla, jos vaikkapa yleismittarin tarve iskisi tienpäällä.
Allekirjoitan tuon.
Itse pysähdyn aina (autolla tai mopolla liikkuessani) kun näen että jollakulla on oikeata ongelmaa. Sen kyllä havaitsee IMO aika helposti onko pysähdytty tupakalle, puhelimeen vai ongelman takia ihan ilman erinäisiä huitomisia tai merkinantojakin.
Joskus olen jopa päässyt jelppimäänkin ja jos en, niin sitä röökiseuraa ja sympatiaa ilman turhia viisasteluita on tarjottu silti.
Ottaa nimittäin ihan hitusen lyhkäpinnasen jannun pannuun kun olet tutkinut itse oman laitteesi täysin ja joku kaikentietävä ohikulkija tulee siihen inttämään että "sulla on tulpassa piikki, etsä ny tajuu".
Ehkä juuri siksi en itsekään oleta kaikkien pysähtyvän ihmettelemään jos omassa pyörässäni on vikaa, saati haluakaan kaikkien pysähtyvän ihmettelemään perusasioita. Se havaitsee ja pysähtyy jolla on aikaa ja kokee olevansa avuksikin, yleensä juuri heistä sitten jotain kautta on apua ollutkin.

Back