• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi tien sivussa, miksei kukaan pysähdy?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam 10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä päätin kanssa vaihtaa kaks pykälää pienempää ja vetää keula pystyssä ohi jos joku sattuu oleen tienpientareella hätävilkut päällä
tounge.gif

Nykyäänhän ei tiedetä käsitettä hätävilkut.
Eikä mulla ainakaan ole mitään riepua, rättiä saati kaulaliinaa ajossa mukana. Ois vissiin pitäny kalsarit ripustaa stongiin
biggrin.gif

Nim: Tunnin pientareella peukaloita pyöritellen hätävilkut päällä, eikä yksikään motoristi pysähtynyt.

jos sivussa oleva morjestaa tai puhuu puhelimeen, niin en pysähdy. Jos jätkä epätoivoissaan tutkii pyöräänsä, niin pysähdyn.
aikas yksinkertanen homma toi.

jo ajatus, voiko kaverilla olla joku hätä selvittää tilanteen.

tulee mieleen vanha kunnon pahkasika ja siitä sarjis peräsmies.
no tämä peräsmies käveli yöllä kadulla ja puistosta kuului huuto "iik, apua" no peräsmies jatkoi matkaa tuumaten "voi tuota nuorta lempeä"
näitä peräsmiehiä tuntuu olevan yhä enenevissä määrin.

jos sivussa oleva morjestaa tai puhuu puhelimeen, niin en pysähdy. Jos jätkä epätoivoissaan  tutkii pyöräänsä, niin pysähdyn.
aikas yksinkertanen homma toi.
Mitäs ku tietää et löpö loppu (tietty oma moka), pitäiskö avata bensaluukunläppä ja kurkkia sinne? Pysähtyisitkö? Vai miten ilmaistaan löpön loppuminen?
Tohon löpön loppumiseen pitäis kehittää oma näyttönsä
idea3.gif

Ei kai tohon mitään merkkikieltä tarvitse kehittää?

Tien viereen, katse lähestyvään kollegaan/autoilijaan ja molemmat kädet ylös ynnä pienimuotoista heiluttelua. Voisi kuvitella jokaiselle tulevan selväksi että jonkinasteinen kommunikointi saattaisi kiinnostaa...

Mä pysähdyn aina, koska mun vuoksi oletan tehtävän niin.

Kerran jäin motarin rampille kiristämään irronnutta vaihdekiksiä, jolloin yksi ystävällinen tampetrelainen motoristi (nimeä en vieläkään tiedä), otti asiakseen ajaa seuraavsta liittymästä takasin luokseni kysymään, mikä hätänä. 10 pistettä hänelle, homma oli jo melkein suorietttu, kun hän palasi.

HYVIN usein on vaan käynyt niin, ettei ollutkaan hätää... Niin on käynyt usein kehä III:lla. Perhana, kaverit on vaan röökillä keskellä piennarta. Eikö muuta paikkaa ole, kuin säikytellä kanssamotoristeja.

Kerran olen saanut kuljettaa bensa-loppu-tilanteessa kaveria, joka muuten löytyy täältä MP.org:n sivustoilta, että terve vaan
wink.gif
biggrin.gif
.

062802moto_prv.gif

-Masa

HYVIN usein on vaan käynyt niin, ettei ollutkaan hätää...
Näin minäkin olen tehnyt, yhdenkin kerran seurasin jotain customia joka mateli liikennettä paljon hitaammin muihin verrattuna bussi pysäkille. Ei kaveri edes morjestanut vaan jatkoi sitten matkaansa nähneensä minut, kun sitä seurasin pysäkille olettaen hänellä olevan ongelmia
omg.gif
.

Mutta noi hätävilkut vieläkin kaivertaa
crazy.gif

kehä III:lla. Perhana, kaverit on vaan röökillä keskellä piennarta. Eikö muuta paikkaa ole, kuin säikytellä kanssamotoristeja.
tässä kans miettimisen aihetta...eli ei pysähdeltäs ihan mihkä sattuu.
paitti täähän ei koske poliisia...hehän voivat pysäyttää ja pysähtyä mihkä ikuna halajavat..ja vaikka irroittaa kilvet kotilosta josta ei ole maksettu veroja kymmeneen vuoteen...sillä ei voi ajaa kiini jäätäessä enää edes 200 metriä paremmalle paikkaa.
no taas lipes lapasesta aihe...

Eiköhän oma "elehtiminen" loppepeleis oo varmin keino muille mopoilijoille  
tounge.gif
(ei mullakaan oo mitään hiton liinoja laitella stongaan-huh..mikä juttu toi on
omg.gif
)
Kyl mä ainakin heiluisin kun "heinämies" siin mopon vieres, jos mopo tulis vastaan ja ois sellanen ihan simppeli "pikkujuttu" kun esim. bensa loppu... (tosin sitä ei näillä "leveysasteilla" SAA tapahtua
biggrin.gif
) ja vaikka jotain muutakin teknistä häikkää, ni kyl mä ainakin tekisin jotain aika radikaaleja vinkkauksia mopoilijoitten suuntaan, et "himmaas tähän-kiitos"

Ja kyllähän toi känny on mahku keksintö...paitsi sillon kun akku on loppu
tounge.gif
Ja sehän on tietty loppu sillon kun ois ASIAA
crazy.gif

tulee mieleen vanha kunnon pahkasika ja siitä sarjis peräsmies.
no tämä peräsmies käveli yöllä kadulla ja puistosta kuului huuto "iik, apua" no peräsmies jatkoi matkaa tuumaten "voi tuota nuorta lempeä"
näitä peräsmiehiä tuntuu olevan yhä enenevissä määrin.
Jos oikein muistan, niin peräsmieshän meni lopulta apuun ja kaasutti raiskaajan, mutta sai kiitokseksi korvilleen... tais vielä tuumata että kiittämättömyys on maailman palkka.

Aika usein tulee pysähdyttyä tiensivuun ihan vaan lepäilemään tai soittamaan. Jos hätä tulee niin sitten huidotaan tai jotain. Ja tietysti autetaan jos joku sitä selvästi pyytää, mutta ei kaikki pysähtyneet vaan ole avun tarpeessa.

Eiköhän oma "elehtiminen" loppepeleis oo varmin keino muille mopoilijoille  
tounge.gif
(ei mullakaan oo mitään hiton liinoja laitella stongaan-huh..mikä juttu toi on
omg.gif
)
Kyl mä ainakin heiluisin kun "heinämies" siin mopon vieres, jos mopo tulis vastaan ja ois sellanen ihan simppeli "pikkujuttu" kun esim. bensa loppu... (tosin sitä ei näillä "leveysasteilla" SAA tapahtua
biggrin.gif
) ja vaikka jotain muutakin teknistä häikkää, ni kyl mä ainakin tekisin jotain aika radikaaleja vinkkauksia mopoilijoitten suuntaan, et "himmaas tähän-kiitos"

Ja kyllähän toi känny on mahku keksintö...paitsi sillon kun akku on loppu
tounge.gif
Ja sehän on tietty loppu sillon kun ois ASIAA
crazy.gif
Mä en ny oikein ymmärrä et eikö noiden hätävilkkujen pitäis olla signaali et jotain on pielessä? Pitäiskö vielä esittää jotain pantomiimiä siinä sivussa? Mikä hiton merkitys nykyään noilla hätävilkuilla sit oikeen on? Ne tietääkseni mitään "mulla rokkaa" valot on
nixweiss.gif

Jos oikein muistan, niin peräsmieshän meni lopulta apuun ja kaasutti raiskaajan, mutta sai kiitokseksi korvilleen... tais vielä tuumata että kiittämättömyys on maailman palkka.
Minä taas muistelin, että peräsmies pyyteli korvaukseksi vaivoistaan pientä intiimiä hetkeä, mutta saikin käsilaukusta..
tää sankari oli taasen kallu...siitä kuvalehdestä...Tais Utah muistaa tän oikein...
blush.gif

Joskus aiemmin ehdotin jo tätä samaa:

Printtaa tällasen lapun matkaan, vähän isompana ja taitettuna, niin sen voi sitten asettaa mopon viereen ja jäädä odotteleen apua
tounge.gif

images

Hätävilkuista: miten monella on pyörässä ne, ei mulla ainakaan ole? Vanhassa mopossa oli, mutta se olikin joku jenkkimalli.

Back