• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motoristi tien sivussa, miksei kukaan pysähdy?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sam 10
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mä en ny oikein ymmärrä et eikö noiden hätävilkkujen pitäis olla signaali et jotain on pielessä?
Jos virrat on kaput moposta, ni mistäs ne hätävilkut laitat "tuikkimaan"
tounge.gif
Onko sun mopossa edes ylellisyyttä hätävilkut?
ku omistaa hianon separin ei oo mittään hättää.eli ei tarttekkaan...
tounge.gif

Mä en ny oikein ymmärrä et eikö noiden hätävilkkujen pitäis olla signaali et jotain on pielessä?
tounge.gif
tounge.gif
Kiitos "vaari"
biggrin.gif

Enköhän mä ITE oo jo sellain hätävilkku, et
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

tounge.gif
tounge.gif
Kiitos "vaari"
biggrin.gif

Enköhän mä ITE oo jo sellain hätävilkku, et
033102bebe_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif
Tässä sen voi taas havainnoillisesti todeta. Te ette edes tiedä koko asiasta mitään, mutta silti pitää kommunikoida jotain tyhjänpäiväistä
033102ass_1_prv.gif

No no Lapset eipäs ruveta  
biggrin.gif
tounge.gif
wink.gif
smile_org.gif
Eihän täs "vanhat pierut" mitään rupee, vaan tää lähti siitä rönsyilee, että..
Yleisin mopon "sammumisen" syy on, että akulla on "tunnit täynnä"..vai olenko ihan pihalla
nixweiss.gif

Jos ja kun se sippaa, ni mitäs teet..ei virtaa, ei mitään...
Mopon akut nyt vaan on sellasia,et ne ei hirveesti anna "oireita" kun päättävät sipata (ja omakohtasia kokemuksia on tosta asiasta jonnii verran)
Jos olen TAAS ihan väärässä, ni korjatkaa ihmeessä nuoremmat ja kokeneemmat
tounge.gif

Voi tosiaan johtua myös siitä että nykypäivänä ihmisten korjaustaidot ovat ruostuneet sillä esim: autoihin ei juuri mitään voi itse tehdä.

Näin koetaan turhaksi pysähtyä siihen seisoskelemaan kunnei ainakaan korjaus apua osaa itse antaa.

Entäs sitten kun ei ole niitä hätävilkkuja, tai vilkkuja lainkaan
smile_org.gif
wink.gif

Molemmin käsin räpyttelyä(kö)?
biggrin.gif
...sori...

Jos näen MP:n tien laidassa, himmailen ja olen ihan kysymysmerkkinä
confused_orig.gif
Oletan että jos homma on hoidossa tai kyseessä tupakki(tms)tauko minua viittilöidään huspois.
Joskus oletus on mennyt poskelleen ja on joutunut jopa kommunikoimaan sanallisesti kanssamotoristin kanssa, vaikkei hällä ollutkaan hätää. Voi harmi
smile_org.gif
.
Niinkin pieni harmi voi kohdata jotakuta, kuin bensan loppuminen. Siihen kelpaa avuksi nekin joilla on peukku keskellä kämmentä.

Itse ainakin huitasen huspois; jatka matkaa, jos en apua tarvitse.

Sunkin mielestä turha pysähtyä jos hälärit vilkkuu?

Mitä ne teidän mielestä osoittaa?
Hätävilkun käyttö on määritelty tieliikennelaissa seuraavasti:

"Suuntavalojen hätävilkkukytkentää, jolloin kaikki suuntavalot vilkkuvat samanaikaisesti tai vuorotellen edessä ja takana, saa käyttää vain, jos ajoneuvo on onnettomuuden, vaurion tai muun pakottavan syyn johdosta jouduttu pysäyttämään sellaiseen paikkaan, jossa se voi aiheuttaa erityistä vaaraa muulle liikenteelle."

Eli jos sinulla on hätävilkut päällä, sehän suorastaan tarkoittaa että varokaa ja kiertäkää kaukaa
idea3.gif

Muutenkin tuo hätävilkkujen asiaton käyttö nyppii monia, tyyppiesimerkkinä se, että kuvitellaan että jalkakäytävälle saa pysäköidä jos on hätävilkut päällä.
Eli jos olet jossakin ei-vaarallisessa paikassa hätävilkut "muuten vaan" päällä, niin se ei välttämättä ole se paras keino saada teetä ja sympatiaa (tai bensaa).

Luulen että jos asettuu rintamasuunta kohti liikennevirtaa ja heiluttaa raajojaan tavalla, jota ei helposti erehdy luulemaan tervehdykseksi, niin eiköhän väki ala hahmottaa että sinulla on jotakin asiaa.
Esimerkiksi heiluta molempia käsiä ylös alas kaaressa pään ylle ja takaisin sivuille. Takuulla joku ainakin pysähtyy kysymään että mitä v****a oikein meinaat
tounge.gif

Back