Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eiköhän tässä ole aineksia "keskustelulle" ihan yhtälailla kuin muissakin tapauksissa, itse olen ainakin sen verran käytännönläheinen ihminen että jos henkikulta sattuisi moottoripyöräillessä lähtemään niin saatte vääntää ihan vapaasti koska minua se ei tule häiritsemään.Hei haloo! Tässä on ihminen menettänyt henkensä. Oisko kohtuullista jättää tää kukkis/vetomies - vääntö jonkin toisen otsikon alle?
Aineksia kyllä. Ehkä minulle vain sattui sellainen inhimmillinen hetki. Pyydän anteeksi hetkellistä heikkouttani.Eiköhän tässä ole aineksia "keskustelulle" ihan yhtälailla kuin muissakin tapauksissa, itse olen ainakin sen verran käytännönläheinen ihminen että jos henkikulta sattuisi moottoripyöräillessä lähtemään niin saatte vääntää ihan vapaasti koska minua se ei tule häiritsemään.Hei haloo! Tässä on ihminen menettänyt henkensä. Oisko kohtuullista jättää tää kukkis/vetomies - vääntö jonkin toisen otsikon alle?
Mun mielestä taisit olla ainoa joka vastasi siihen. Halusin kuulla enemmän mielipiteitä. My bad.Kysyit sitä aiemmin ja vastasinkin sinulle aiemmin. Ilmeisesti vastaus ei kelvannut?Kaahaaminen ei oo kuitenkaan ainua tapa ajaa moottoripyörää. Itte oon ainakin pystynyt nauttimaan ajamiseta ihan nopeusrajoitusten puitteissa.
En lakkaa ihmettelemästä sitä, miksi jengi hommaa sellaisia pyöriä, joissa vauhti ei vaan tunnu. Ookoo, niillä pääsee kovaa, sen ymmärrän. Mutta jos ei tunnu siltä, että menee kovaa, niin mikä järki siinä on?
Haluan nyt tähän loppuun laittaa sellaisen diskleimerin, että en todellakaan halua provosoida tai vittuilla tällä kommentilla. Haluan vain kysyä. Oon kysynyt tätä samaa täällä foorumilla aiemminkin, mutta en saanut vastausta. Musta olis mielenkiintoista keskustella oikeasti näistä asioista, ei lukea tuota samaa vittuilua ketjusta toiseen.
Kiitos.
Ole hyvä.
Se nyt vaan näyttää taas kerran kovasti siltä, että varsin ratkaiseva osatekijä tässäkin tragediassa on ollut ihan oma, tarpeeton riskinotto. Ja mistäs muuten tiedämme sitäkään, onko takapenkkiläinen ollut aivan samaa mieltä vauhdinpidosta vai ei?Masentavaa kun jotkut ehdottavat nopeusrajoituksia ratkaisuna tilanteeseen jossa henkilö on ottanut tietoisin riskin omalle hengelleen ja valitettavasti kuollut onnettomuudessa. Moottoripyörien ylinopeuden aiheuttamat kuolemat sivullisille on äärimmäisin harvinaisia (käytännössä yksittäistapauksia Suomen kokoisessa valtiossa), kun esim. alkoholi tappaa työikäisistä ~2000 vuosittain, itsemurhat 800 jne. Ja käytännössä ne jotka haluavat ajaa ylinopeutta tekevät sitä kunnes eletään isovelivaltiossa jossa on kamerat 200m välein / GPS-sirut joka ajoneuvossa (ja joiden olemassaolo varmistetaan kameroilla). Siinä vaiheessa kyseiset henkilöt todennäköisesti siirtyvät toiseen vaaralliseen harrastukseen, ja en välttämättä haluaisi elää tuollaisessa valvontayhteiskunnassa muutenkaan.
Sama tulee mieleen joka kerta , kun joku jättää väistämisvelvollisuutensa täyttämättä ja siitä seuraa onnettomuus, pieni tai iso. Nopeusrajoitukset vaan vielä samaan suuntaan eli alemmas niin kohta onkin enemmistöllä tunne, että voidaan ajella silmät kiinni.tulee mieleen, että onko liikenteestä tulossa liian turvallista?
Oooh, tämäpäs oli hyvä ja hauska huomioKandee varoo noita liikenteenjakajia, niillä on nykyään tapana siirtyä suoraan ajolinjalle varsinkin kun kyse on noista nopeammista kuskeista![]()
Miksi?enemmän ratoja ja ajoharjottelua...pakollisiksi!
Sen, että ei aja x kertaa kovempaa kuin tikkarissa lukee, ei tarvitse olla sama asia kuin se, että ajaa puolinukuksissa.Sama tulee mieleen joka kerta , kun joku jättää väistämisvelvollisuutensa täyttämättä ja siitä seuraa onnettomuus, pieni tai iso. Nopeusrajoitukset vaan vielä samaan suuntaan eli alemmas niin kohta onkin enemmistöllä tunne, että voidaan ajella silmät kiinni.
Ja mitenkäs tuo eroaa kaikesta muusta ajamisesta?Oli miten oli, ja ajeli sitä kukin ihan mitä vauhtia itse parhaaksi katsoo, mutta kyllä motoristin survival-säännöissä varsin korkealla pitäisi olla se, että joka hetki pitää olla hereillä, ja silmät selässäkin (noin kuvaannollisessa mielessä). Esimerkiksi pitkällä matkalla onkin aika haasteellista, kuinka säilyttää hyvä virkeystaso.
Mitä kovempi vauhti kännissä ajaessa on, sitä nopeammin on perillä ja on siten vähemmän aikaa uhkana muille. Eli ihan ok kunhan tajuaa pitää känniajot mahdollisimman pikaisina.Vaikka kait täältä löytyy niitäkin jotka löytää oikeutuksen myös kännissä kaahailuunkin???.![]()
Moottoripyörällä kaahaaminen on niin vaarallista että kukapa sitä nyt selvinpäin uskaltaisi tehdä? Ihan ymmärrettävää että pitää ottaa vähän rohkaisua ennen ajamaan lähtemistä.Vaikka kait täältä löytyy niitäkin jotka löytää oikeutuksen myös kännissä kaahailuunkin???.![]()