Ja nyt päästään "vasikointikeskusteluun", jossa otettiin muinoin vähän mittaa bomberien moraalikäsityksistä (?). Minulla meni silloin sukset ristiin erään b-sivujen ylläpitäjän kanssa.. nykyään minä valvon keskusteluja ko. paikassa ja tämä entinen ylläpitäjä on bannattu. (ei toki minun toimestani)On kuule tasan eri tapaus. Tästä mainitsemastani kävi melkoien kuohunta niin täällä kuin monella muullakin foorumilla. Esim. Bomberfoorumilla eräs (nimimerkki jääköön mainitsematta) meuhkasi, kuinka motoristien on pidettävä yhtä ja kuinka kaveria ei saa polttaa, samaan aikaan kun yliajettu makasi teholla ja hänen omaisensa vetosivat foorumilla, että yliajaja saataisiin vastuuseen teostaan. Vilkaises nykysuomen sanakirjasta, mitä moraali itse asiassa tarkoittaa, se on aika kaukana paskasta.Voi vittu johan tuli "faktaa", oikein tyypillistä moralisti paskaa, kun ei totuus riitä niin muunnellaan sitä...Eipä niin monta vuotta, kun eri foorumeissa peräänkuulutettiin oikein kuvan kanssa tyyppiä, joka keuli pampperitapahtumassa yleisön sekaan aiheuttaen eräälle sivulliselle hengenvaaralliset vammat ja useiden leikkausten sarjan. Vaan sehän oli silkkaa huhua, niinkuin sekin, että silminnäkijät ihan näkivät sankarin pakenevan paikalta. Pelkkää kateellisten panettelua...![]()
2003 Kemorassa joku vitun keijo ajoi yöllä kännissä leirintäalueella erään nurmikolle sammuneen yli, aika kaukana yleisön sekaan keulimisesta.
Mielestäni tämän koko esimerkin mukaantuominen oli tyypillinen osoitus siitä, että b-touhua halutaan vääntää Väkisin pahemmaksi/vaarallisemmaksi/moraalittomammaksi, kuin mitä se on. Tuttua kauraa on se, että paheksumista johtavat muut motoristit...
Edelleen: Uskaltaisin väittää, että suurin osa orgilaisistakin rikkoo lakia enemmän tai vähemmän jatkuvasti. Eiköhän ORG! motoristien ajamissa liikenneonnettomuuksissakin joku viatonkin ole loukkaantunut jos kaikkien rekisteröityneiden koko liikennehistoria kaivettaisiin esiin.. Varmaan näin suureen joukkoon mahtuu huume/seksuaalirikollinenkin - olisikohan nyt inansa lapsellista vetää tälläisestä jotain johtopäätöksiä ?
Noh, ehkä herra Nalle veti tuon eteen, kun esitin niin ehdottomalta kuulostavan _ei yhtään sivullista uhria_.
Kaikki joita nyt kuitenkin epäilee b-foorumilaisten moraalikäsitykset - niin ollos hyvä ja etsimään tuo keskustelu.. Käytännössä porukka tuomitsi välittömästi ja ehdoitta muiden telomisen & karkuun lähtemisen..