• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

MotOrg ajoharjoittelutapahtumat 2021

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ville S.
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aloitusviestissä oli vain maininta Ajotaito 2 tapahtumista ja sitten oli oma säie Ajotaito viitosesta. Onko tälle vuodelle tulossa ajotaito 3-4 tapahtumia?

Ja milloinkahan nämä tapahtumat tulevat kauppaan myyntiin?

itl sanoi:
Aloitusviestissä oli vain maininta Ajotaito 2 tapahtumista ja sitten oli oma säie Ajotaito viitosesta. Onko tälle vuodelle tulossa ajotaito 3-4 tapahtumia?

Ja milloinkahan nämä tapahtumat tulevat kauppaan myyntiin?

EDIT: Alustavasti alkukesän liput tulevat myyntiin 24.3.2021 klo18

itl sanoi:

Koulutukset tulevat myyntiin samaan aikaan lippujen kanssa. Koulutuspäivämäärät julkaistaan ennen lippujen myynnin alkua. Alustavasti olemme suunnitelleet kyselyä foorumille aiheesta mitä koulutusta ja millä radalla te haluaisitte.

Ajatuksena olisi järjestää ainakin kaksi kappaletta AT 3 ja 4 koulutusta sekä ainakin yksi AT 5 painottuen keski- ja loppukesälle.

Terveisin toinen koulutusvastaavista

Minulla on IF:ssä vakuutus. Kattaako mahdolliset kaatumisvahingot ajotaito ll osallistuessa. Vakuutuskirjassa lukee ettei kata osallistuessa ajo-tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetusta alueelta taintieosuudelta.

riivir sanoi:
Minulla on IF:ssä vakuutus. Kattaako mahdolliset kaatumisvahingot ajotaito ll osallistuessa. Vakuutuskirjassa lukee ettei kata osallistuessa ajo-tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetusta alueelta taintieosuudelta.

Ajotaito II -koulutus on MotOrg Ry:n järjestämä Liikenneturvan akreditoimien kouluttajien vetämä ennakoivan ajon kurssi, joten suurella todennäköisyydellä kattaa. Tarkan vastauksen saa kuitenkin omasta vakuutusyhtiöstä.

riivir sanoi:

Eipä taida enää kattaa...mulla mielikuva että tuo on muutettu tylysti niin, että ei kata radalla ajamista. Täytyypä tsekata.

EDIT: Näin mulle on vastattu viime lokakuussa IF:ltä, kun huomasin että ehtoja on kiristetty:
"Kaskovakuutus ei ole voimassa osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella. Tämä rajoitus ei koske liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen liittyvää ajokoulutusta.

Esimerkkejä Suomessa olevista radoista, jossa kasko ei ole voimassa, Kemora, Motorpark Virtasalmi ja Alastaro. Eli jos harjoittelet jollain radalla tai yleiseltä liikenteeltä suljetulla rataosuudella, kaskovakuutus ei ole voimassa."

EDIT2: Fine sivulla (mistä täm sitten on revitty) IF kohdalla:
"osallistuttaessa ajo- tai nopeusharjoitteluun yleiseltä liikenteeltä suljetulla alueella tai tieosuudella (jollaiseksi katsotaan myös esimerkiksi Nürburgringin Nordschleifen ja Spa-Francorchampsin niin kutsutut yleisöajovuorot). Tämä rajoi- tus ei koske Suomessa tapahtuvaa moottoripyörän käsittelyharjoittelua tieliiken- nekäyttöön rekisteröidyllä moottoripyörällä eikä liikenneopettajan antamaa ajo-oikeuden saamiseen liittyvää ajokoulutusta."

Eli tiedä nyt sitten näistä...

qeanu sanoi:
Eipä taida enää kattaa...mulla mielikuva että tuo on muutettu tylysti niin, että ei kata radalla ajamista. Täytyypä tsekata.

Ihan perseestä. Tuohan on myös ajo-opetusta. :rant:

Hmm. Mielenkiintoinen viestin poisto, ku viesti sisälsi ihan legitin kysymyksen. Koska jos hitaassa ryhmässä joku muu koheltaa ja aiheuttaa onnettomuuden, ni sen koheltajan vakuutushan korvaa luonnollisesti kaikki sun vahingot. Mutta itse koulutusryhmässä ajetaan n. 80km/h pyörät käytännössä pystyssä koko ajan, joten meno on paljon turvallisempaa kuin esim. maantieajossa. Ni ihan vakavassa mielessä kysyin että onko joku kaatunut koulutusryhmässä joskus? Itse muistan 4 vuoden ajalta tyyliin 1 kaadon hitaassa ryhmässä ylipäänsä, ja sekin oli märällä kelillä alastaron vikaan mutkaan käytännössä kellahtaminen ku piti jarruttaa apexissa äkisti.

PrivateeR sanoi:
Hmm. Mielenkiintoinen viestin poisto, ku viesti sisälsi ihan legitin kysymyksen. Koska jos hitaassa ryhmässä joku muu koheltaa ja aiheuttaa onnettomuuden, ni sen koheltajan vakuutushan korvaa luonnollisesti kaikki sun vahingot. Mutta itse koulutusryhmässä ajetaan n. 80km/h pyörät käytännössä pystyssä koko ajan, joten meno on paljon turvallisempaa kuin esim. maantieajossa. Ni ihan vakavassa mielessä kysyin että onko joku kaatunut koulutusryhmässä joskus? Itse muistan 4 vuoden ajalta tyyliin 1 kaadon hitaassa ryhmässä ylipäänsä, ja sekin oli märällä kelillä alastaron vikaan mutkaan käytännössä kellahtaminen ku piti jarruttaa apexissa äkisti.

Liekkö ollut kysymyksen sanamuotojen väärin tulkinnan mahdollisuudesta kysymys poistossa. Koulutusryhmässä on mun muistin mukaan sattunut 15 vuoden aikana kaksi tai kolme tapausta, joissa on annettu lausunto vakuutusyhtiölle. Jokaisessa on ollut kyseessä jonkin sortin random -vahinko, joka olisi voinut sattua ihan missä vain. Hölmöilyn piikkiin ei mene näistä yhtään tapausta.

Ajosuoritteeseen nähden kurssille osallistuminen on selkeästi turvallisempaa kuin keskiverto työmatka tai muu arkinen siirtymä muun liikenteen seassa. Plussana vieläpä se, että kurssin jälkeen on parempi käsitys omasta osaamisesta ja siten pienempi riski ulosmitata omat taidot.

No joo mihinköhän mun viesti katosi..
Eli kaipaisin tietoa korvaako IF jos ajotaito II jostain syystä kaatuisin.
Onhohan joku lisävakuutus mahdollista ostaa? Tuo ajotaito II on kuitenkin myös koulutustapahtuma.
Pitää soittaa maanantaina IF:lle.
Mulla oli ennen vakuutukset eri yhtiössä ja silloin sain käydä radalla.

riivir sanoi:
No joo mihinköhän mun viesti katosi..
Eli kaipaisin tietoa korvaako IF jos ajotaito II jostain syystä kaatuisin.
Onhohan joku lisävakuutus mahdollista ostaa? Tuo ajotaito II on kuitenkin myös koulutustapahtuma.
Pitää soittaa maanantaina IF:lle.
Mulla oli ennen vakuutukset eri yhtiössä ja silloin sain käydä radalla.

Edellisellä sivulla tuo tiedustelu ja mun vastaus siihen edelleen näyttäs olevan?

Ajatuksena olisi järjestää ainakin kaksi kappaletta AT 3 ja 4 koulutusta sekä ainakin yksi AT 5 painottuen keski- ja loppukesälle.

Kiitos tiedosta, odotellaan jännityksellä miten koulutukset sopivat omaan kalenteriin.

Nostan eläimen pöydälle.

Voiko järjestävää organisaatiota pyytää avaamaan hieman varautumista Covid-19 -rajoituksiin kesäkaudella. Oletteko suunnitelleet palauttavanne ilmoittautumismaksun, jos tapahtumaa ei pystyttäisi järjestämään? Nythän kysymyksessä ei enää ole force majeure -tilanne, vaan ennakoitavissa ja riskikartoitettavissa oleva seikka.

Nostan eläimen pöydälle.

Voiko järjestävää organisaatiota pyytää avaamaan hieman varautumista Covid-19 -rajoituksiin kesäkaudella. Oletteko suunnitelleet palauttavanne ilmoittautumismaksun, jos tapahtumaa ei pystyttäisi järjestämään? Nythän kysymyksessä ei enää ole force majeure -tilanne, vaan ennakoitavissa ja riskikartoitettavissa oleva seikka.

Hyvä kysymys. Linjauksemme asiaan:
Mikäli viranomaiset estävät tapahtuman järjestämisen, palautamme rahat lipun ostaneille. Ja mikäli viranomaiset rajoittavat tapahtuman osallistujamäärää mutta tapahtuma pystytään järjestämään, on järjestyksessä lipun ensimmäisenä ostaneilla osallistumisoikeus ja lopuille palautamme rahat.

Toivotaan että tilanne taittuisi parempaan kesään mennessä..

Missä kohtaa menee alkukesän ja loppukesän raja? Tietää mitä on varaamassa nyt ekasta setistä.

Ja niiden osalta jotka eivät halua palautusta, niin Org voisi sitten vaikka hyväntekeväisyys mielessä lahjoittaa lastensairaalan potilaille pehmoleluja ja teho-osaston hoitajille suklaata näinä raskaina aikoina :thumbsup:

Ja kyllä olen ostamassa lippua:right:

MIndye sanoi:
Missä kohtaa menee alkukesän ja loppukesän raja? Tietää mitä on varaamassa nyt ekasta setistä.
Alkukesän myyntipäivänä (24.3.2021) ovat toukokuun ja kesäkuun ajoharjoittelutapahtumat kaupassa. Loppukesän päivien myyntipäivä ilmoitetaan myöhemmin.

t. Ratatoimikunta / kauppa

timjoo sanoi:
En ole löytänyt mistään AT4 kurssin päivämääriä ja paikkoja. Mistähän ne löytäisi?

Siinä ne on topickin ekassa viestissä. :D

Back