On kyllä viihdyttävää lukemista, tämä ketju

Mut ei tästä paljon ollut apua aloittajalle, saipahan itsensä haukutuks ja neuvoja joilla ei ollu mitään tekemistä itse asian kans.
Tsemppiä aloittajalle.
Mielestäni ihan hyviä vastauksia täältä on ainakin itse saanut, tosin suoraan suhteessa siihen millä asenteella kysyy.
Uskoisin, että vastaukset olisi ollut ihan toistaluokkaa jos oltas keskitetty vain itse ongelmaan eli hankala paikka ja uusi epävarma kuljettaja.
Hmm. No jos tuosta kyseisestä risteyksestä on selvitty ilmeisesti jo jonkin aikaa autolla liikenteeseen, niin miksi tilanne olisi nyt jotekin eri pyörän kanssa?
No esimerikiksi siksi että isompi haaste tällä hetkellä saattaa olla vielä ne pyöränkäsittelytaidot, koska kun ne ovat hallussa ei pyörällä lähteminen juuri autosta poikkea.
Ainakin tuossa ensimmäisessä kirjoituksessa oltiin niin hermona, että ehkä oli kaikille parasta ettei päässyt pihasta liikenteeseen. Noin hermostuneena sattuu helposti vahinko.
Elikkä lisää harjoittelua ja malttia. Ei ainakaan sellaista yritystä että yrittäisi katsomatta ajaa pensasaidan takaa tuurilla siksi ettei MP:n mäkilähtö ole hallussa.
Varmasti pelottaa jos tuollaista yrittää, sillähän oi hyvinkin päästä hengestään vaikka siinä risteävällä tiellä kaikki ajaisivat 40 km/h.
Voihan sitä tietysti näkemäsesteitä poistaa, jos siltä tuntuu, mutta kun on täysin mahdotonta poistaa suomen katu- ja tieverkolta kaikkia niitä mäkipaikkoja joissa ei ole riittävää näkyväisyyttä kääntymistä varten. On siis pakko opetella se ajaminen kuitekin. Se ei auta että posket punaisena vaatii kotiristeyksen korjausta kun niitä on tuhansia ja tuhansia edessä.
Sanoisn että nyt kannattaisi
1) ottaa rauhallisesti ja vähentää kirosanojen määrää
2) opetella se lähteminen jossain muualla kuin kotipihalla, niin että se sujuu kuin autolla
3) lähteä vasta sitten kotipihalta ja tarvittaessa näyttäjä avustamaan kunnes sujuu kuin autolla
Paniikki pois ja taitoja tilalle. Harjoitus tekee mestarin, eikä kukaan ole moottoripyöräilijä syntyjään.