• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Motissa ollaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CeeGee
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä nyt melkeen pitäisi lähteä hakemaan autokoulusta tai jostain vähän vauhtia tohon pyörän käsittelyyn, jos kotilolla kerkeää liikenteen sekaan mutta ei pärrällä
crazy.gif

Mielenkiintoinen ongelma, joka toivottavasti ratkeaa pian.

Lueskelin ketjua ja kiinnitin huomiota keskustelussa olleeseen mäkilähtöön sekä sen suorittamiseen.

Itse en ole koskaan ajanut custom -tyyppisellä pyörällä, joten en voi olla varma käyttämäni tyylin toimivuudesta ko. pyörätyypillä...

Ajaessani minulla on 'käsijarrun' etäisyys säädetty sellaiseksi, että saan kahvasta tukevan otteen sormen päillä (kahva kulkee ensimmäisten nivelten alta). Käytän jarrulla vain etu- ja keskisormea - muut lepäävät kaasulla. Ote mahdollistaa jarrujen ja kaasun yhtäaikaisen käytön - toimii niin mäkilähdöissä kuin vauhtiburniksissakin.

Tosin kuten aikaisemmin totesin minulla ei ole käyryä voiko ko. otetta käyttää raskaalla customilla - saako jarruja painettua tarpeeksi painavan pyörän pysäyttämiseksi. Itsellä kun tuo kikotin pysähtyy kuin seinään vaikka yhdellä sormella...

Kyllä toi kädeltä lähtö varmaan customeissa, jos missä, on Se Tapa. En vaan tullut ajatelleeksi, kun itse olen aina näillä pystykorvilla tehnyt toisin.

Kyllä minä ainakin lähden customillani jyrkästäkin mäestä jalkajarrun avulla. Mulla se vaan toimii helpommin, en sitten tiedä, onko se oikea tapa noin yleisesti.

Kertokaas, olenko mä väärässä..eikös liikennesäännöissä sanota jotain sellasta, että ajoneuvo on saatava pysähtymään tien näkyvällä osalla..tai jotain vastaavaa..
mulla on nääs muuten sama tilanne kuin tän aiheen aloittaneella paitsi luojan kiitos alamäki yleiselle tielle..mut muuten siinä sit pelataanki venäläistä rulettia..ja pahimpia on ei-paikalliset..tsemppiä sulle ja koetetaan pärjätä tuolla liikenteessä ehjänä
062802moto_prv.gif

Onnistuisko tuolla ripee lähtö?
062802jumpie_prv.gif

kaboom.gif
kynttila.gif

tykkääks pedo, että oli hyvä neuvo?
Kato, magnathemanin kaksoissisar kimpaantui.
062802jumpie_prv.gif

Onhan nyt oikeasti ihan pimeetä touhua, jossei mopolla pääse omasta pihasta liikenteeseen. Silloin kannattaa vaihtaa lajia. Tai pihaa, tai hiekkalootaa.... tai ainiin, mopoa, sellaiseen, jonka hallitsee. Tai sitten voi tietysti vaan opetella ajamaan, sellainenkin on ihan mahdollista, joskaan ei kaikille. Kynttilä perään
kynttila.gif

tehdäänkö kokoontuminen teidän pihaan ja kokeillaan moni meistä "vitun täydellisistä prätkä ihmisistä" lähtee tosta ongelmitta.. kuvailun perusteel on todellakin suolesta toi mesta.. onko ideaa..
confused_orig.gif
loppus toi vittuilu aloittajan kädettömyydestä yms kustomin paskuudesta.. itellä kymppi ärrä kwaakku ja tolla pitkän ykkösen johdosta AIKA vittumainen mennä tasasellakin soralla..

Ensiksi asenne kuntoon. Jos se rekka nyt vaikka tuleekin sieltä 20kmh kovempaa kuin nopeus sallii niin siihen vetoaminen on kyllä ihan selittelyä.

Sitten opettele ajamaan. Jos et pääse edes pihastasi pois ilman em showta niin kuinka luulet voivasi toimia ollenkaan missään normaalista poikkeavassa tilanteessa? Ei liikenteessäkään pärjää jos ensimmäisen 30kmh ylinopeutta ajavan eteen menee asenteella "se ajo ylinopeutta".

Suosittelen jatkamaan ajoharjoittelua pihalla...

loppus toi vittuilu aloittajan kädettömyydestä yms kustomin paskuudesta.. itellä kymppi ärrä kwaakku ja tolla pitkän ykkösen johdosta AIKA vittumainen mennä tasasellakin soralla..
Kertaus on opintojen äiti:

R1 on hyvä maastossa t. Jamie Whitham

Tuosta vanhasta videosta rullaamaan kohdat 2:50 eteenpäin.. Tosin tuo sora ei ole aivan tasaista.
tounge.gif
Meinasin linkittää tuon edelliseen postiini, mutta ajattelin, jotta siitä ratkeaa taas liian kova riemu
tounge.gif

En puolustele ylinopeuksia tollasessa paikaa ajavia mutta, kumpi oli ennen tie vai talo ??
Itse törmännyt siihen, että rakennetaan talo johonkin ja sitten aletan muokkaamaan ympäristöä sopivaks ja valittamaan kaikesta.
Et kai ole oikeasti sitä mieltä, että jos tien olosuhteet muuttuvat, nopeusrajoituksiin ei saisi koskea?

En puolustele ylinopeuksia tollasessa paikaa ajavia mutta, kumpi oli ennen tie vai talo ??
Itse törmännyt siihen, että rakennetaan talo johonkin ja sitten aletan muokkaamaan ympäristöä sopivaks ja valittamaan kaikesta.
Et kai ole oikeasti sitä mieltä, että jos tien olosuhteet muuttuvat, nopeusrajoituksiin ei saisi koskea?
Tätä ympäristön muokkaamista tapahtuu mitä ihmeellisimmissä paikoissa.

Muutetaan lapsiystävälliseen omakotitalolähiöön ja valitetaan, kun naapurin lapset metelöi. Niiltä pitää saada mopot pois ja turvat tukittua.

Sitten oma henk.koht. suosikki. Muutetaan Vantaalle lentokentän viereen ja ruvetaan valittamaan lentokoneiden metelistä.

Kenelle tulee yllätyksenä, että lentokentän vieressä ei välttämättä kuule toisen puhetta toisinaan takapihalla grillailessa.

Ei muuta, kun ketjun aloittaja opettelee ottamaan sellaisia ripeitä lähtöjä vaan.

Etujarrulla tuosta oon lähtöä tehnyt. Takajarrulle en ole keksinyt muuta käyttöä kun että sitä voi reippaasti pumppailla takaa tulevalle merkiks ilman että vauhti juuri kärsii (hmmm... ei siis jarruksi kaksinen) tai niiailis turhan nöyrän näköisesti... (on ton etujarrun kanssa vähän tuntuma-harjoitusta että pysyis se takapyörä asfaltissa pysähtyessä...) Autoillessa oon vaan rutinoitunut jo jarrujen pumppaamiseen. Syttyvä jarruvalo on helpompi älytä kuin palava.

Huomenna varmaan liikenne (oips siis tänään, just tulin töistä niin ei oikein hahmota...) vähäistä, joten pääseen ottamaan kepillä jäätä ja koittamaan härkää sarvista.

Mallinukke idea on muuten loistava. Tai pahvifiguureita tietä kohti säntäävistä tenavista jalkapallo kengän kärjessä...

Muistan männä kesänä tietyömailla kylttejä, joissa oli pieniä lapsia ja teksti "isi on töissä täällä"
Ne oli sykähdyttäviä ja pisti kyllä hölläämään vauhtia.

Nops, opettelemaan.

Ja pysytään hengissä itse , sek koitetaan olla edesauttamatta muiden hengenlähtöä.

Hyvää vappua...
062802moto_prv.gif
Pyydä, vaadi ano siihen risteykseen oikea turvavaruste eli aktiiviset liikennevalot ja vaarallisesta liittymästä varoittava merkki. Toinen vaihtoehto sellainen hidastehyppyri, jota rekatkin kunnioittaa.

Kuulostaa nimittäin ihan aidolta itsemurharisteykseltä. Siihen kun ei paljoa kustomin mäkilähtöharjoitukset auta.

Muutetaan lapsiystävälliseen omakotitalolähiöön ja valitetaan, kun naapurin lapset metelöi. Niiltä pitää saada mopot pois ja turvat tukittua.

Sitten oma henk.koht. suosikki. Muutetaan Vantaalle lentokentän viereen ja ruvetaan valittamaan lentokoneiden metelistä.

Kenelle tulee yllätyksenä, että lentokentän vieressä ei välttämättä kuule toisen puhetta toisinaan takapihalla grillailessa.

Ei muuta, kun ketjun aloittaja opettelee ottamaan sellaisia ripeitä lähtöjä vaan.
Ei tainnut mennä ihan perille tuo mun pointti... Otetaan vähän rautalankaa. On mukava mutkatie, rajoitus 100 km/h. Sen varrelle rakennetaan asutusta, koulu ja päiväkoti. Kumpi nopeusrajoitus on asiallisempi, 100 vai 40? Oikein, 40!

Ei tainnut mennä ihan perille tuo mun pointti... Otetaan vähän rautalankaa. On mukava mutkatie, rajoitus 100 km/h. Sen varrelle rakennetaan asutusta, koulu ja päiväkoti. Kumpi nopeusrajoitus on asiallisempi, 100 vai 40? Oikein, 40!
No jos halutaan kärjistää niin sehän käy. Otetaan autoilun lopettaminen yhdeltä paikkakunnalta tai mäkilähdön opettelu yhdelle motoristille. Kumpi vaihtoehto on asiallisempi? Oikein, ei vääristetä kerrottua tapausta.

On kyllä viihdyttävää lukemista, tämä ketju ;)
Mut ei tästä paljon ollut apua aloittajalle, saipahan itsensä haukutuks ja neuvoja joilla ei ollu mitään tekemistä itse asian kans.
Tsemppiä aloittajalle.
Tuo lehtikirjoitus oli ihan oikeasti hyvä neuvo.
Ehkäpä silloin tiepiirikin kiinnittäis huomiota paikan vaarallisuuteen.
Tunnen ihan oikeasti myötätuntoa tuon kamikatzelähdön kanssa.Ja siinähän on vielä se pirullinen puoli, että kun alkaa jännittämään, niin vahinko sattuu varmasti...siks siihen pitäis saada joku ratkaisu.
Mitä tulee noihin juttuihin, et kumpi oli ensin talo vai tie.
Niin kyl se niin menee, että jos jonkun kivan mutkapätkän varrelle rakennetaan taloja ja niissä asuu lapsia ...niin kyllä ne rajoitukset nyt vaan on muutettava sen mukaisiksi, ettei kenenkään henki ole vaarassa.
Ette voi olla tosissanne, että sanotte ettei Suomessa saa rakentaa taloja ja jos niitä rakennetaan...nopeuksia ei saa muuttaa turvallisiksi niiden kohdalla?
Vaan siellä pitää mennä sen ehdoilla että motoristeista on kiva ajaa siinä 80 km /h ??
Eikä silti tarvitse lopettaa autoilua koko paikkakunnalta.Yleistykset on kamalia?

Kertaus on opintojen äiti:

R1 on hyvä maastossa t. Jamie Whitham

Tuosta vanhasta videosta rullaamaan kohdat 2:50 eteenpäin.. Tosin tuo sora ei ole aivan tasaista.
kyl mullai menee sit +20kmh jälkeen ihan hyvin iha vaikka 150 asti mut eikö ollu puhe vähä niinku lähdöstä..??? hyvä toi video vaikka "vanha".. vittu ku pääsis ite tollaseen tilanteeseen kuskix
biggrin.gif

Back