Taitaa kaikki vakuutukset olla ympärivuorokautisia...Mulla on pohjolasta ympärivuorokautinen vakuutus, ......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Taitaa kaikki vakuutukset olla ympärivuorokautisia...Mulla on pohjolasta ympärivuorokautinen vakuutus, ......
Minulla on omavastuu suurempi yöaikaan.Taitaa kaikki vakuutukset olla ympärivuorokautisia...Mulla on pohjolasta ympärivuorokautinen vakuutus, ......
Vakuutus kuitenkin ympärivuorokautinenMinulla on omavastuu suurempi yöaikaan.Taitaa kaikki vakuutukset olla ympärivuorokautisia...Mulla on pohjolasta ympärivuorokautinen vakuutus, ......
Juurikin näin ja tämä on syy miksi Tapiolassa on vakuutukset pysyneet vielä kun hintakaan ei ole ollut kalliimmasta päästä. TDM joka on käyttöpyörä on vakuutuksissa kokoajan ja TRX joka taasen enempi sellainen harrastepeli on seisonnassa huhti ja lokakuun.En jaksanut lukea joka viestiä mutta Tapiolassa talvikuukausilta (marras-maalis) peritään todella pientä perusmaksua ja pyörällä voi ajaa jos haluaa. Jos meinaa nuukailla oikein kunnolla niin sitten saattaa laittaa esim loka ja huhtikuun ns. "liikennekäytöstä poistoon niin nekin menee sillä samalla pikku maksulla mutta noina nimettyinä kuukausina ei saa ajaa.
Töissä ko. yhtiössä.
Eli eipä kannata poistaa rekisteristä sitä talveksi eikä hieman pidemmäksikään aikaa.
Niin, ja taitaa ne olla ympärivuotisiakin, tarkoitin toki että ei ole mahdollisuutta seisottaa ..Taitaa kaikki vakuutukset olla ympärivuorokautisia...Mulla on pohjolasta ympärivuorokautinen vakuutus, ......
Ei aivan täysin voi pitää paikkaansa. Minulla on tälläkin hetkellä auto seisontavakuutuksessa, mutta ei liikennekäytöstä poistossa. Eli en maksa liikennevakuutusta, mutta maksan ajoneuvoveron. Yhtiö on Pohjola.Autoa ei voi enää nykyään seisottaa, MP on siis poikkeus.
Olet varmaankin laittanut auton seisontaan ennenkuin tämä liikennekäytöstä poistaminen tuli mahdolliseksi.Ei aivan täysin voi pitää paikkaansa. Minulla on tälläkin hetkellä auto seisontavakuutuksessa, mutta ei liikennekäytöstä poistossa. Eli en maksa liikennevakuutusta, mutta maksan ajoneuvoveron. Yhtiö on Pohjola.Autoa ei voi enää nykyään seisottaa, MP on siis poikkeus.
Eiköhän tuosta autoverot ole kuitenkin kokonaisuudessaan jo maksettuKannattaisi varmaan laittaa väliaikaisesti liikennekäytöstä poistoon, niin säästyisit myös autoverolta.
myös fenniassa on halpa vakuutus seisonta ajalle. ite otin 10R:lle talveksi pelkän palo/varkaus (ei mene liikennettä kun merkattiin seisomaan koko vuodeksi).Kiitos asiallisesta vastauksesta!Kannattaa rekisteröidä se heti ja ottaa se liikennevakuutus sellaisesta yhtiöstä jossa on seisontavakuutus käytäntö vielä (esim. Lähivakuutus). Laitat pyörän tietysti seisontaan niin vakuutusmaksua ei tule (ehkä joku pieni pieni korvaus vain). Otat siihen kuitenkin "köyhänmiehen kaskon", jos tallisi palaa niin saat pyörästäsi korvauksen. Keväällä voit sitten kilpailuttaa yhtiöitä aivan vapaasti. Hinnaksi tulee rekisteröinti nyt n. 12€ ja pieni vakuutus palon ynnä muun varalle jotain 50- 60€ ja sitten keväällä jos vaihdat toiseen vak.yhtiöön taas rekisteröinti maksu n.12€. Jos heti valitset oikean vak.yhtiön ja et pelkää pyöräsi palavan niin kustannuksesi on vain n.12€ kun sen rekisteröit kohta kaupanteon jälkeen. Hinta on sama (n. 12€) kun jätät liikennevakuutusta ottaessasi ne paperit sinne vakuutusyhtiöön ja pyydät heitä hoitamaan sen reisteröinnin.Tämä kyssäri varmaan sopii tänne parhaiten.
Olen siis ostamassa ensimmäistä pyörääni(käytettyä sellaista) ja muutama rekisteröintiin ja vakuutusmaksuihin liittyvää kysymystä on vaivannut mieltäni. Lisätään vielä, että olen sen verran nuori kaveri, että tämä on ensimmäinen ajoneuvo jonka ostan omiin nimiini.
- Kun olen pyöräni uudelta omistajalta lunastanut niin kiikutan paperit katsastusaseman konttoriin, jotta pyörä siirtyy omiin nimiini. Miten käy pyörän vakuutuksen kanssa? "Jääkö" siihen edellisen omistajan vakuutus voimaan joka vaihtuu omiin nimiini vai pitääkö mun samaan hengenvetoon käydä vakuutusyhtiöltä sellainen hankkimassa? Entä jos jätän vakuutuksen näin talven ajaksi hankkimatta, onko keväällä odotettavissa jotkut sairaat mätkyt vakuutusyhtiöltä?
Mikäli vanhan omistajan vakuutus siirtyy nimiini, niin alkaako minulle välittömästi tulemaan kuukausittain vakuutusmaksuja(kuinka suuria? kyse 08 R1)
Ajattelin kuitenkin näin talviaikaan rakennella pyörää tallissa, joten mikä lienee järkevin vaihtoehto tähän? Voinko esim pitää tallissa rekisteröityä pyörää, jossa ei ole lainkaan vakuutuksia? Sitten ajokauden alussa käyn neuvottelemassa pyörälleni hyvän vakuutuksen.
Olen kuullut myös tästä seisontavakuutuksesta missä pystyn itse määrittämään oman ajokauteni pituuden. Ilmeisesti tällöin talven(seisonnan) vakuutusmaksut ovat huomattavasti pienemmät? Millaisista summista puhutaan?
Toivottavasti saitte edes jotenkin selvää mistä kyse.
Auttakaa aloittelevaa motoristia!
![]()
Yksinkertaisesti: Menet sen luovareitten ynnä muiden papereiden kanssa vakuutusyhtiönkonttoriin (jossa vielä seisontavakuutus käytössä). Otat pakollisen liikennevakuutuksen pyörääsi ja laitat sen samalla seisontaan vuodeksi eteenpäin. Pyydät vakuutusyhtiötä hoitamaan sen rekisteröinnin ja jätät sinne tarvittavat paperit . Hintaa sinulle tulee hommasta n. 12€ eli rekisteröintimaksu.
Seisonta-aika kannattaa ottaa se vuosi, sen voi puhelin soitolla katkaista milloin haluaa ja ottaa pyörän ajoon. Seisonta-aika jakson pitää olla vähintään YLI 30 vrk:tta muuten menee koko ajalta maksu.![]()
arestes sanoi:Tulipa tämmöinen mieleen.
Jos minä poistan syksyllä pyöräni liikenteestä/rekisteristä vuodeksi.
Ja puolenvuoden päästä keväällä myynkin vaikka äkillisessä rahan tarpeessa pyöräni.
Uusi omista ottaa pyörän liikenne käyttöön.
Joudunko maksamaan vakuutusmaksuja takautuvasti vai en?
shyhander sanoi:Ihan vaan että jos et lukenut ketjua alusta lähtien niin:
"Liikennekäytöstäpoiston perusteeksi ei kelpaa moottoripyörien osalta, ettei käyttäjä halua maksaa käyttämättömyysajalta vakuutusmaksuja. Tällaisissa tapauksissa asiakkaan tulee ottaa yhteys vakuutusyhtiöönsä seisonta-aikamahdollisuuden selvittämiseksi. "