Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Fireball sanoi:Passatilla pieni pusu takarenkaaseen, olisi ollut sopiva ratkaisu moneen Hondamiähen ongelmaan...![]()

Koheltaja sanoi:Mihinkäs se otsikon aihe katosi?
oili sanoi:Aivan,kuolema lopettaa ongelmatTämä oli ilahduttavan selkeä vastaus ongelman ratkaisuun. Suoraviivainen toiminta rikollista toimintaa vastaan. Pysäytämme ylinopeutta ajavan vastaisuudessa piittaamatta rikoksesta epäillyn mahdollisesta hengen menetyksestä.Fireball on ilmeisesti myös samaa mieltä, jos omalla faijalla on homma lähtenyt lapasesta ja poliisi toimii ehdotetulla tavalla.
Helvettiäkös näistä nyt turhan monimutkaisia juttuja tekee
(menee jo yli promillen, luulen)
![]()

Koheltaja sanoi:Hyvä että ajaa takaa, vaikka siinä on riskinsä. Vielä suurempi riski on jos päihtyneet sekä kaaharit saa ajaa ilman pelkoa kiinni jäämisestä, liian monta loukkaantuu ja kuolee vuosittain päihtyneen tai kaahaavan kuskin toilailujen seurauksena.
PoS sanoi:Siihen nähden, että tällainen kaveri, jota ei varmasti enää kiinnosta paskaakaan, selviää käytännössä ilman rangaistusta se, että jos nyt satun itse vähän motarilla avaamaan ja ajan vaikka pariasatkua, tulee tonnikaupalla sakkoa ja elämää haitataan varmaan vuoden ajokiellolla. Suhteellisen lainkuuliaisena kansalaisena varmaankin olisin ajamatta ajokiellon aikana ja sakotkin maksaisin kiltisti (mutta vähän partaani kiroillen) jotta säästyisin lisävaikeuksilta ja voisin jatkaa elämääni.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005762854.htmlTinde sanoi:Jos joku tietää tai muistaa että takaa-ajossa olisi sivullinen loukkantunut niin kertokaa. Minä en muista. Sen sijaan kyllä kaiken maailman huumehullut ajaa jalkäytävälle tappaen ihmisiä kuten joku vuosi sitten Helsingin keskustassa.
Mitä nyt muutaman takaa-ajovideon netistä nähnyt, niin nuo kiinnijäämiset usein päättyvät lippoihin.Partisaani sanoi:Sinänsä kaksipyöräisen pysäyttäminen pakolla, ilman että vaarannetaan ko. kuskia, lienee melko vaikea temppu. Mikäli takaa-ajettu siis itse ei piittaa juurikaan mistään.
.
B12 sanoi:Mitä nyt muutaman takaa-ajovideon netistä nähnyt, niin nuo kiinnijäämiset usein päättyvät lippoihin.
Tämä ehkä legendaarisin "getaway"
https://www.youtube.com/watch?v=_vXGce66Wc0
Fireball sanoi:Mun Faijalla on homma hanskassa, eikä moottoripyorää. Pelkkä rollaattori vain. Eihän tässä ole kyse pelkästä ylinopeuden ajamisesta. Hondamiäs sai monta mahdollisuutta pysähtyä. "Tree times and out" toimisi tässäkin hyvin. Larry Callahan putsasi 70-luvulla San Franciscon tällä menetelmällä ja toimii hyvin nykyään Filippiineillä...
Tässähän on kyse myös oilin masinoimasta paskanjauhannasta. Taitava agitaattori... jonka vipuun me Urpot niin monesti lankeamme...![]()

Partisaani sanoi:Itseäni pohditutti, antoiko takaa-ajaja siimaa, tarkoituksena saada karkuri myös hiljentämään? Vai ajeliko karkuri tosiaan paremmin?
Sinänsä kaksipyöräisen pysäyttäminen pakolla, ilman että vaarannetaan ko. kuskia, lienee melko vaikea temppu. Mikäli takaa-ajettu siis itse ei piittaa juurikaan mistään.
Pohdinnan sijaan melkoista ärtymystä aiheutti tämä tuomioistuimen antama tuomio. Kyseiselle tyypille tuonlaisesta ei ole mitään merkitystä.
oili sanoi:Mitään en pysäytystekniikasta ymmärrä, mutta olisin itse kai yrittänyt ajaa edelle ja siten hillitä menovauhtia ja ennen kaikkea olla pillien ja valojen kanssa keulilla varoittamassa kulkijoita.
Koheltaja sanoi:Totta tuhiset.
Lainkuuliaisuuteen vielä että jos olet metsästys- tai ampumaharrastaja niin reilumpi kaasun avaaminen väärässä paikassa saattaa lopettaa ampumaharrastuksen tilapäisesti tai kokonaan. Silloin on molemmat harrastukset katkolla väliaikaisesti, toinen ehkä lopullisesti. Tässäkään ole mitään järkeä, mutta kun olet kaasun avaamisella menettänyt virkavallan silmissä kansalaisluottamuksen niin et ole enään kelvollinen pitämään aseita hallussa...
Toki nuhteettomalla taustalla toisen harrastuksen menettäminen on epätodennäköistä, mutta mahdollista, jos aletaan hakemalla hakemaan epäkohtia mihin pystyy puuttumaan. Vähän historiaa takana niin tuskin palaa aseet takaisin haltuun.

B12 sanoi:Luuletko että olisi kiltisti ajellut perässä, vai koukannut ensimmäiselle sivukadulle. Siinä poliisi sitten olisi sumplaillut uukkaria ja ihmetellyt minne se hävisi.
Taktiikka lienee ajaa perässä ja radiolla ohjata autoja suluttamaan.