Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
EAK-kursseilla saadun kokemuksen mukaan nelikymppiset ovat pikemminkin ylivarovaisia. Ei oikein uskalleta käyttää voimaa jarruissa eikä ohjauksessa, joten edistyminen on hidasta. On jotenkin helppo kuvitella, miten nopeasti autokoulun tunnit ja rahat kuluu suhteessa edistymiseen.Just näin tuli mieleen itellekin, että yli neljäkymppinen voi kuvitella että kun tähän ikään on kerennyt, niin hallitsee homman kuin homman, eikä asennoidu oikein. Vanha on vaikea opetettava toisinaan.
Jotkut eivät maksaneet A:sta mitään, minä maksoin 700e. Big money.Tarkoittaa siis mitä??Ja onhan se totaalinen rahastuspolitiikka mikä korttikorotukseen liittyy "vähän" katkeruutta aiheuttavaa.![]()
Tai sitten on yrittänyt epätoivoisesti hiljentää vauhtiaan jaloilla, kun ei ole löytänyt jarrua motoriikan pettämisen takia.Tuntuu aika jännältä toi kohta uutisesta: Hän kerkesi saada jalat maahan. Tarkoittaako että ollut jo niin hiljaisessa vauhdissa että ollut jo ottamassa vauhtia pois? Mikäli paniikki olisi tullut ja kaasu "hirttänyt" niin tuskin siinä samalla jalkoja vetää maahan?
Tuokin mahdollista.. Turha niitä syitä on silleen miettiä.. Surullista joka tapauksessa..Tai sitten on yrittänyt epätoivoisesti hiljentää vauhtiaan jaloilla, kun ei ole löytänyt jarrua motoriikan pettämisen takia.Tuntuu aika jännältä toi kohta uutisesta: Hän kerkesi saada jalat maahan. Tarkoittaako että ollut jo niin hiljaisessa vauhdissa että ollut jo ottamassa vauhtia pois? Mikäli paniikki olisi tullut ja kaasu "hirttänyt" niin tuskin siinä samalla jalkoja vetää maahan?
Ja juuri itse kertomastasi syystä myöskään pitkäkään ajokokemus ei pelasta jäätymiseltä, jota myös hartialukoksi kutsutaan.Ja nimenomaan fillarilla jäätymisen kokeneena totean edelleen, että jos paniikki pääsee syntymään, peli on menetetty ja ajoneuvo pysähtyy vasta seuraavaan esteeseen. Tähän ei auta mikään muu kuin paniikin syntymisen vaikeuttaminen, eli runsas harjoittelu. Tämän hetken A-käsittelykokeessa vaikeinta ja reputetuinta on ryömintävauhdin U-käännös, joten käsittelykokeen läpäisy ei välttämättä takaa mitään.
Etköhän sä loukkaa tässä jo ihan tarpeeksi ? Myöhästyitkö Neuvostoliitosta, siellä ei lienne olisi päässyt pyörän sarviin noin vain, ois menny liian kauan paperi hommissa.Olisiko ollut Platon, joka aikoinaan totesi; että kaiken oppimisen alku on ihmettely.
Olisi varmaan opettajan ollut syytä ihmetellä, miksi henkilö, jolla ei ole mitään aikaisempaa kokemusta moottorikäyttöisistä kulkupeleistä, yleensä haluaa moottoripyörän ajoon oikeuttavan kortin?
Enempää tuskin kannattaa sanoa, ettei loukkaa ketään.
Mutta niin kuin aina, rahalla saa vaikka mitä. Se muutama sata euroa on tärkeämpää kuin uskaltaa sanoa; että sori vaan, vaikutatte sellaiselta jota en osaa opettaa, niin että unohdetaan koko juttu.
Toisaalta, kun näitä liikenneopettajia tarkastelee, niin aika moni heistä vaan syöttää sitä samaa oksennustaan jonka itse aikoinaan ovat joutuneet syömään.
Sillä kortilla ei ajeta. Se kortti on vaan laillinen lupa sille että saat yleisillä teillä liikkua moottorikäyttöisellä laitteella. Ei ole iästä kiinni, mihin kukakin kykenee. Se taito löytynee korvien välistä.
Itsekin haaveilin pikkupojasta asti laskuvarjohypystä harrastuksena ja armeijassa siihen tuli tilaisuus. Kävin kursssin ja totesin, että ei ole mun juttu, koska siinä ei ole varaa olla yhtään huolimaton. Olen aika ajoin huolimaton ja tiedän sen.Koska vihdoinkin oli aikaa ja rahaa aloittaa harrastus, josta on haaveillut pitkää?Onko kukaan miettinyt miksi tämä yli 40-kymppinen, joka ei ole koskaan ollut mukana liikenteessä, nyt halusi ajaa moottoripyörää?
Miksi sinä aloitit tämän harrastuksen?
Uskomatonta. Rehellinen ja fiksu suomalainen. Nostan hattua ja kypärää. Ja toivotan hiton pitkiä vuosia koska älyä suomi tarvitsee.Itsekin haaveilin pikkupojasta asti laskuvarjohypystä harrastuksena ja armeijassa siihen tuli tilaisuus. Kävin kursssin ja totesin, että ei ole mun juttu, koska siinä ei ole varaa olla yhtään huolimaton. Olen aika ajoin huolimaton ja tiedän sen.Koska vihdoinkin oli aikaa ja rahaa aloittaa harrastus, josta on haaveillut pitkää?Onko kukaan miettinyt miksi tämä yli 40-kymppinen, joka ei ole koskaan ollut mukana liikenteessä, nyt halusi ajaa moottoripyörää?
Miksi sinä aloitit tämän harrastuksen?
Ymmärrätkö nyt mitä tarkoitan?
Ja kun kerran kysyit, niin moottoripyörä harrastukseni alkoi kevarista 12 vuotta sitten, kun vanhemmilla ei ollut aikaa viedä minua harrastuksiin. Into oli kova ja kertyi pelkkiä positiivisia kokemuksia, jos sakkoja ei lasketa. Vuonna 2006 lopetin katuajon, koska koin olevani itselleni vaaraksi ja kyllästyin olemaan jatkuvasti ilman autokorttia. Eli poistin itseni liikenteestä ennen Darwinia...
Ai jaa? Että ei polkupyörällä? Älä narraa!Kommenttina näihin muutamiin ihmettelyihin: moottoripyöräilyä harrastetaan moottoripyörällä, ei autolla, mopolla tai polkupyörällä. Jos ihminen kiinnostuu moottoripyöräilystä ja aloittaa projektin ajamalla moottoripyöräkortin, niin ei sitä päätöstä oikein voi arvostella sillä perusteella, että ei ole ajanut ennen esimerkiksi autolla.