finn sanoi:
Mielestäni suomessa nopeudet laskettu niin alhaiselle tasolle.
Itsekin huomannut tämän, mutta itse näen tämän näin päin. Kun puusilmät ajaa sille 50 tiellä 60-70, silti vaikka tiellä on muita liikkujia ja sitten vielä jos joku ajaa "hiljempaa", niin syntyy niitä vaarallisia ohituksia, kun sekin tuntuu olevan liian vaikeata joskus.
PoS sanoi:
Mä oon ihan samaa mieltä. Ajamiseen ei enää tartte keskittyä lainkaan, niin siinä samalla voi meikata, syöttää tenavat, lukea päivän lehden, päivittää facebookia ja pelata vähän clash of clansia. Jos vähän tuleekin jotain tilannetta, niin kyllä ESP hoitaa.
EDIT: tai no sen verran pitää pysyä kärryillä, että tietää, onko kulloinenkin nopeusrajoitus 40 vai 30.
Itsekkin mietin tätä, siis oikeasti tuolla näkee niitä jotka ei ajattele mitä tekevät. Voisi ajatella näin, että autot liian turvallisia, niin pystytään tekemään erittäin uhkarohkeita liikkeitä..
Mutta kun se keskittyminen menee siihen, että on ihan sama mitä tuolla tekee, ei seurata sitä liikennettä ja jos ei tiedä sallittua nopeutta, niin helppoa pudottaa sen nopeuden niin että se takana oleva saa sinut kiinni ja sitten pidät sitä väliä pienenä, kun on turvallista nykyään, ei välttämättä tee kipeää jos osuu perään ajot.
Sama kun miettii, että joku roikkuu motoristin renkaassa kiinni ja hyvässä olosuhteessä se reaktio aika on se 1sek, mutta jos keskitytään ihan johonkin muuhun, niin kyllä pistää miettimään, että se tule kesää...
puujahke sanoi:
En sentään koe keskittymisongelmia ajelessani mutkapatkää 70km/ laputetuilla uudenmaan hyvillä mutkapätkillä, muttta tylsää on kuin katselisi maalin kuivumista.
Olen kyllä valinnut reittini mielummin niille nelinumeroisille teille, jotka vielä toistaiseksi on laputettu 80km/h lätkillä ja joilla 100km/h alkaa olla jo nautittava kohtuukustannuksilla pidettävä vauhti

(kustannukset karkaa kyllä jo 101 sakkolapulla järjettömiksi

)
Itse ratkean tähän, eli pyörällä varsinkin, meinaa unohtua se rajoitus. En ala kahaa, mutta on välillä vaikeuksia pitää sitä sallittua suoralla tiellä, hyvä näkyvyys ja tilaa on. Niin kiva siinä ajaa sitä 50, kun voi mennä vaikka 80. Sen takia ymmärrä kun jotkut paahtaa autolla noin, hiljainen ja herkkä kaasu, niin silloin menee.
Itse en tee sitä autolla, koska siinä on enemmän massaa, eli jälki saattaa olla sen mukaista