Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oikeesto ei hirveesti muistikuvia millaisia unia Tramalin syömisen aikana, mutta heti kun lopetin ne niin kolme yötä aivan levottomia....Sen harvan kerran (tyypillisesti useempi kuukausi välissä) kun juotuu Tramalia ottamaan, niin yö on aika omituinen. Herään todella useaan otteeseen, mutta nukahdan sitten saman tien. Ja unetkin on aika pehmoisia ja päättömiä. Unirytmi mulla ei kuitenkaan sekoa minnekään.
Viialassakin varmasti kuulet monenlaisia hyviä teorioita kuinka selkää pitää kuntouttaa jotta leikkaukselta vältyttäisiin.
Missä hän vaikuttaa? TAYS vai joku yksityinen? Meinaan jos tarvii jotain tehdä vaikka nyt vaikuttaa konservatiivinen hoito toimivan.Tampereella ottaa vastaan lääkäri nimeltään Kimmo Vihtonen(melkoinen noita tällä alalla) joka rakensi minun selkäni kuntoon
Hoida selkäs kuntoon sillä hermosärkyä ei voi kestää kukaan loputtomiin sitä joko tulee täysin sekopäiseksi tai hakee köyttä.
ps. kasvoin leikkauksessa 2cm pituutta.![]()
Yöt (ja päivät) on ollut hyvin outoja välillä. Itsellä tramal on ollut suht neurtaali ja sen kanssa mielestäni ei oo ollut yö tai päivä ongelmia.Täällä kun on enemmänkin Tramalin syöjiä niin näittekö painajaisia? Mulla tulee karmeita painajaisia ja muutoinkin unirytmit sekoaa täysin. Herään aamuyöllä ihan virkeenä ja sitten iltapäivällä iskee väsymys.
samaa mieltä. minua on vaivannut jo kolme viikkoa samat oireet. lääkäriin ei suomalainen mies meneKonsteja on monia. Minua vitutti, kun en saanut aamuisin käännettyä päätäni. Aloin hiihtämään. Kolmen kuukauden päästä pää kääntyili ja selkä oli oireeton.
Tuki- ja liikuntaelinvaivoissa ei auta jäädä sikiöasentoon itkemään vaan laittaa perse liikkeelle, ellei lääkäri kiellä. Uskaltaisin jopa väittää, että suurin syy näihin ongelmiin on liikunnan puute.
Olisi kerrassaan mainio ajatuspuolileikillään ajatellen me voitaisiin jo pitää "selkätapaaminen" tai kokoontumisajot tällä selkävaivaporukalla. emme väheksyisi muitakaan vaivaisia, jos jollakin vaikka polvet, pää tai pumppu krenkkaisi niin mukaan vain. vertaisryhmissä on voimaa.
Totta. Ainakin mulla olisi pitänut hoksata jo aikaisemmin oireilevasta selästä alkaa treenata "jotain" lihaksia fysioterapeutin tai jonkun vastaavan vinkein. Akuutisssa vaiheessa joulu/tammikuussa ei saannut liikkua jos cauda oireet ilmaantui, koska jos niitä ei saannut helpottamaan olisi joutunut päivystysleikkaukseen... leikattu selkä on aina leikattu selkä, joten ei kiitos vieläTuki- ja liikuntaelinvaivoissa ei auta jäädä sikiöasentoon itkemään vaan laittaa perse liikkeelle, ellei lääkäri kiellä. Uskaltaisin jopa väittää, että suurin syy näihin ongelmiin on liikunnan puute.
McGangee?puolileikillään ajatellen me voitaisiin jo pitää "selkätapaaminen" tai kokoontumisajot tällä selkävaivaporukalla. emme väheksyisi muitakaan vaivaisia, jos jollakin vaikka polvet, pää tai pumppu krenkkaisi niin mukaan vain. vertaisryhmissä on voimaa.
Itseäni pelotti leikkaus silloin aikanaan koska moni pelotteli ettei enään ikinä tule kalua selästä. Mutta pitää todeta että jo ekalla leikkuulla kivut jäi sinne pöydällä, mutta sitten jotain tapahtui ja sama väli lipsahti taas ja tällä kertaa sitten oltiin oikein kunnon kipujen kanssa muutama päivä (olisko mennyt reilu viikko). Selkä leikattiin uudestaan ja tuolla kertaa sitten välilevy tyhjennettiin 70 prosenttisesti ja ei ole ollut kipuja... Joskus muistuttaa jäykkyydellä kun kylmää saa tai huono sänky, mutta ei pahempaa...Oma korteni...
Puolitoista vuotta kärsitty iskiasvaivoista. Lääkäreitä ja diagnooseja mahtunut matkaan jo aika monta. Alla olevasta MRI kuvasta itse näin jo joulukuussa aika selvän prolapsin, mutta lääkärin mielestä ei kannattanut leikata. "Kyllä se siitä vetäytyy"
![]()
Nooh, tulihan se dramaattinen muutos tilanteeseen edellisviikon keskiviikkona. Nyt sitten syödään lyricaa, tramalia, panacodia, ketorinia, buranaa... Vaikeuksia on silti nukkua kun kivut on niin kovat. Leikkaus ensi tiistaina, katsotaan kuinka käy.
Mopona on 10R, joka ei kyllä vaivoja viime kesänä lisännyt. Pelkällä arcoxialla selvisi hyvin. Radalla ajo ehkä hieman kipeytti, varsinkin kantatessa roikkuminen tuntui lievänä kipuna.