Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jep, taitaa olla joku bemarin reuhkana. Kai se silloin joskus katteli silmät kosteina, kun omallani Kiinan metallilla ajelin.Niin, eikö tällä "ajatusten Tonavalla" ole joku Bemarin matkalehmä, jolla herra ajaa aina nopeusrajoituksen mukaan. Säälittävä hemmo, jolla lukuisten sekopäisten kirjoitusten, kommenttien ja yleisen liikennevouhkaamisen perusteella eivät todellakaan ole kaikki kamarit lämpiminä.Jaa, Jykällä on jo mopo ja tietää mistä puhuu... Toki voishan sille hankkia muutaman konin lisää siihen nykyseen, niin jos sekin oppis pommittamaan.Ostetaanko Jyrkille porukalla mopo? Jokainen lahjoittaa puupennin, ja tehään siitä oikein lehtijuttu.
ps. Laitetaan sille läppis siihen mopoon, enneku annetaan ;-)![]()
![]()
![]()
No itse asiassa jonkun tutkimuksen mukaan ne kalleimmat fillarit jää rauhaa ja ne tavis pyörät on niitä joita viedään, koska niistä on helpompi päästä eroon.Lain mukaan polkupyöräillessä pitää käyttää kypärää. Siitä ei vaan sakoteta jos ei käytä. Aika hassua mutta niin se on.Taitaa edelleen olla kyse suosituksesta. Eli ei rangaista. Mikä laki se sellanen on?![]()
Itse en ainakaan tule käyttämään polkupyöräillessä kypärää ja syy siihen on hyvinkin yksinkertainen. Kuinka helppoa onkaan varastaa kallis pyöräilykypärä mikä on fillariin kiinnitetty. En ole vielä yhtään polkupyörää tai kypärää nähnyt minkä saisi niin hyvin kiinnitettyä johonkin ettei niitä kukaan pystyisi vohkimaan. Mitä järkeä on käyttää kypärää koska sitä iloa kestää vain korkeintaan muutaman viikon? Ainoa tapa pitää kypärä varastamattomana on kannella sitä mukanaan kaupungilla asioidessa. Nou Tänks... Itseltä on fillarikin varastettu 2 kertaa keskellä kirkasta, ensimmäisellä kerralla voimapihdeillä vaan peukalon paksuinen lukkorinkula poikki ja toisella kerralla oli jätetty takarengas tolppaan kiinni lukon kera ja loppuosa fillarista oli lähteny kävelemään... Ja siis ihan keskellä kirkasta päivää. Ja myöskään siksi en tule ikinä ostamaan kallista fillaria koska niitä menee kuin kuumille kiville kun niitä jättää keskustaan asennevammaisten terrorisoitavaksi ja varasteltavaksi vaikka rahan saantihan niin helppoa onkin![]()
![]()
Muistaakseni se ilmoitettiin vimeisinä markka-aikoina olievan noin 9 miljoonaa markkaa. Kaikki kun on kallistunut tässä melkein noin 10 vuoden aikana, niin kait se lähestynee jo sitä 2 miljoonan euron summaa / hlö.Miksi se siitä miettimällä muuttuu?Mietis nyt vähän uudelleen tätä juttua. Olen toki kuullut jonkun muun nimittävän ihmisiä liki samalla tavalla "karjaksi", mutta tämä ei ole orjayhteiskunta, ainakaan tietääkseni!?!
Olivat aika huimia summia mitä valtio tosiaankin sijoittaa yhteen henkilöön, summaa en muista mutta aika pirun monen vuoden verot menivät sunkin koulutukseen ja terveydenhuoltoon ja on aika selvää että valtio (siis "me", ei "ne") odottaa saavansa jotain vastinettakin sijoitukselleen. Ei siinä mitään, joitain asioita vaan ei voi muuttaa vaan niiden kanssa pitää opiia elämään. Vähän kuin herpes etten sanois.
Niin ja ei tämä tosiaankaan ole orjayhteiskunta, ovet on auki ja maa täynnä satamia ja lentokenttiä. Pari naputtajaa olen jo tarjoutunut kyyditsemään kentälle mutta vielä näkyy Suomessa asuvan![]()
Minulle on poliisi sanonut, ettei minulla ole asenneongelmaa. (=kukkahattu? ) Reipasta ylinopeutta tosin oli.Siinä ohessa kun pari moottoripyörää tulee vuosittain lisää liikenteeseen, niin voisin kuvitella, että myös nämä nk. "terrorisoivat kuskitkin" lisääntyvät... Eikä yllätä yhtäänTekstissähän sanotaan "asennevammaiset moottoripyöräilijät", joten hiukan yleistävästi topicissa asia on esitetty. Selkeästi kuitenkin näitä asennevammaisia on tullut lisää, tämä siis ihan mutu-tuntumalla.![]()
Kaikessa on riskejä, se on totta. Mutta haluatko tosiaan vielä lisää lakeja ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi? En ole kenenkään kuullut puolustelevan makkaransyöntiä julkisella paikalla tai järveen hyppimistä sillä, että ainoastaan itseni tässä vaarannan?Jokainen noista riskeistä aiheuttaa realisoituessaan omaisille kärsimystä, ja jos siitä pitää tekijää rangaista, ulotettakoon rangaistukset sitten samanlaisina kaikille osa-alueille, mieluiten vielä riskiin suhteutettuna.
Ehdottomasti. Olen juuri valmistelemassa lakiehdotusta jossa kiellettäisiin pikkulasten kävelemään opettelu. Kompuroinnin seurauksena lähes kaikki 8-16 kk ikäiset lapset joutuvat suureen vaaraan, ja useita myös kuolee joka vuosi kaatumisen aiheuttaman, päähän kohdistuneen iskun seurauksena.Kaikessa on riskejä, se on totta. Mutta haluatko tosiaan vielä lisää lakeja ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi?
Kyllä niitä kalliita pyöriäkin vaan aika lailla häviää. Mielummin tosiaan ostan sen halvan munamankelin. Eipähän harmita niin paljoa jos sen joku vie. Kalliita fillareitahan varastetaan siksi että ne myydään eteenpäin ja halvemmat fillarit menevät suoraan käyttöön jonka jälkeen ne taas jätetään johonkin pusikkoon odottamaan seuraavaa ottajaa.No itse asiassa jonkun tutkimuksen mukaan ne kalleimmat fillarit jää rauhaa ja ne tavis pyörät on niitä joita viedään, koska niistä on helpompi päästä eroon.Lain mukaan polkupyöräillessä pitää käyttää kypärää. Siitä ei vaan sakoteta jos ei käytä. Aika hassua mutta niin se on.Taitaa edelleen olla kyse suosituksesta. Eli ei rangaista. Mikä laki se sellanen on?![]()
Itse en ainakaan tule käyttämään polkupyöräillessä kypärää ja syy siihen on hyvinkin yksinkertainen. Kuinka helppoa onkaan varastaa kallis pyöräilykypärä mikä on fillariin kiinnitetty. En ole vielä yhtään polkupyörää tai kypärää nähnyt minkä saisi niin hyvin kiinnitettyä johonkin ettei niitä kukaan pystyisi vohkimaan. Mitä järkeä on käyttää kypärää koska sitä iloa kestää vain korkeintaan muutaman viikon? Ainoa tapa pitää kypärä varastamattomana on kannella sitä mukanaan kaupungilla asioidessa. Nou Tänks... Itseltä on fillarikin varastettu 2 kertaa keskellä kirkasta, ensimmäisellä kerralla voimapihdeillä vaan peukalon paksuinen lukkorinkula poikki ja toisella kerralla oli jätetty takarengas tolppaan kiinni lukon kera ja loppuosa fillarista oli lähteny kävelemään... Ja siis ihan keskellä kirkasta päivää. Ja myöskään siksi en tule ikinä ostamaan kallista fillaria koska niitä menee kuin kuumille kiville kun niitä jättää keskustaan asennevammaisten terrorisoitavaksi ja varasteltavaksi vaikka rahan saantihan niin helppoa onkin![]()
![]()
Itse käytän kypärää aina ajaessa fillarilla ja en koe minään ongelmana roikottaa sitä repussa kun käyn jossain asioilla tai ostoksilla. No meitähän on moneen eri fillariinkiin![]()
Lain valmistuttua, pistäpä tulemaan jälkikäteistä sakkolappua jatketusta rikoksesta. Kävelen miltei joka päivä. Kesällä 2007 heinäkuun 14. päivä en kävellyt senttiäkään, että sen voi vähentää pois. Kompuroin edellisenä päivänä, mutta onneksi oli kypärä päässä.Ehdottomasti. Olen juuri valmistelemassa lakiehdotusta jossa kiellettäisiin pikkulasten kävelemään opettelu. Kompuroinnin seurauksena lähes kaikki 8-16 kk ikäiset lapset joutuvat suureen vaaraan, ja useita myös kuolee joka vuosi kaatumisen aiheuttaman, päähän kohdistuneen iskun seurauksena.![]()