• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijät terrorisoivat taajamissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mustax8
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ostetaanko Jyrkille porukalla mopo? Jokainen lahjoittaa puupennin, ja tehään siitä oikein lehtijuttu.

ps. Laitetaan sille läppis siihen mopoon, enneku annetaan ;-)
Jaa, Jykällä on jo mopo ja tietää mistä puhuu... Toki voishan sille hankkia muutaman konin lisää siihen nykyseen, niin jos sekin oppis pommittamaan.  
biggrin.gif

biggrin.gif

biggrin.gif
Niin, eikö tällä "ajatusten Tonavalla" ole joku Bemarin matkalehmä, jolla herra ajaa aina nopeusrajoituksen mukaan. Säälittävä hemmo, jolla lukuisten sekopäisten kirjoitusten, kommenttien ja yleisen liikennevouhkaamisen perusteella eivät todellakaan ole kaikki kamarit lämpiminä.
Jep, taitaa olla joku bemarin reuhkana. Kai se silloin joskus katteli silmät kosteina, kun omallani Kiinan metallilla ajelin.

Aikoinaan, kun torilla kossien kanssa turinapiiriä pidettiin pystyssä, niin eiköhän tämä tullu hivuttautumalla virka-autonsa kanssa viereen ja veivas sivu akkunan auki. "Se on nukkumaan meno aika. Menkää kotiin." Siinä porukalla
eek.gif
toisiamme ja Jykää vuoron perään. Kello tais olla klo 23.00 kesällä, et hip heijakkaa. En jaksa muistaa olinko silloin prätkällä vai autolla liikenteessä, mut selkeesti täysikänen.

En kiistä kaikissa kohdissa etteikö asiaa olisi, mutta asenteessa olis kyllä jossain kohdin korjaamisen varaa.

Taitaa edelleen olla kyse suosituksesta. Eli ei rangaista. Mikä laki se sellanen on?
Lain mukaan polkupyöräillessä pitää käyttää kypärää. Siitä ei vaan sakoteta jos ei käytä. Aika hassua mutta niin se on.  
baaa.gif

Itse en ainakaan tule käyttämään polkupyöräillessä kypärää ja syy siihen on hyvinkin yksinkertainen. Kuinka helppoa onkaan varastaa kallis pyöräilykypärä mikä on fillariin kiinnitetty. En ole vielä yhtään polkupyörää tai kypärää nähnyt minkä saisi niin hyvin kiinnitettyä johonkin ettei niitä kukaan pystyisi vohkimaan. Mitä järkeä on käyttää kypärää koska sitä iloa kestää vain korkeintaan muutaman viikon? Ainoa tapa pitää kypärä varastamattomana on kannella sitä mukanaan kaupungilla asioidessa. Nou Tänks... Itseltä on fillarikin varastettu 2 kertaa keskellä kirkasta, ensimmäisellä kerralla voimapihdeillä vaan peukalon paksuinen lukkorinkula poikki ja toisella kerralla oli jätetty takarengas tolppaan kiinni lukon kera ja loppuosa fillarista oli lähteny kävelemään... Ja siis ihan keskellä kirkasta päivää. Ja myöskään siksi en tule ikinä ostamaan kallista fillaria koska niitä menee kuin kuumille kiville kun niitä jättää keskustaan asennevammaisten terrorisoitavaksi ja varasteltavaksi vaikka rahan saantihan niin helppoa onkin
biggrin.gif
biggrin.gif
No itse asiassa jonkun tutkimuksen mukaan ne kalleimmat fillarit jää rauhaa ja ne tavis pyörät on niitä joita viedään, koska niistä on helpompi päästä eroon.

Itse käytän kypärää aina ajaessa fillarilla ja en koe minään ongelmana roikottaa sitä repussa kun käyn jossain asioilla tai ostoksilla. No meitähän on moneen eri fillariinkiin
biggrin.gif

Mietis nyt vähän uudelleen tätä juttua. Olen toki kuullut jonkun muun nimittävän ihmisiä liki samalla tavalla "karjaksi", mutta tämä ei ole orjayhteiskunta, ainakaan tietääkseni!?!
Miksi se siitä miettimällä muuttuu?
Olivat aika huimia summia mitä valtio tosiaankin sijoittaa yhteen henkilöön, summaa en muista mutta aika pirun monen vuoden verot menivät sunkin koulutukseen ja terveydenhuoltoon ja on aika selvää että valtio (siis "me", ei "ne") odottaa saavansa jotain vastinettakin sijoitukselleen. Ei siinä mitään, joitain asioita vaan ei voi muuttaa vaan niiden kanssa pitää opiia elämään. Vähän kuin herpes etten sanois.

Niin ja ei tämä tosiaankaan ole orjayhteiskunta, ovet on auki ja maa täynnä satamia ja lentokenttiä. Pari naputtajaa olen jo tarjoutunut kyyditsemään kentälle mutta vielä näkyy Suomessa asuvan  
biggrin.gif
Muistaakseni se ilmoitettiin vimeisinä markka-aikoina olievan noin 9 miljoonaa markkaa. Kaikki kun on kallistunut tässä melkein noin 10 vuoden aikana, niin kait se lähestynee jo sitä 2 miljoonan euron summaa / hlö.

Vieläkin muistan kun ko. henkilö piti Oulun paikalliradiossa viikottaisia liikennehartauksia. Olikos se ysärin alussa, vai milloin se oli... Piti pyöritellä päätä jo silloin hänen radikaaleille kommenteilleen. Samoihin aikoihin taisi olla myös yksi kansanedustaja toimittajana, jonka arvostus on minun arvoasteikolla yhtä alhaalla.
baaa.gif

Eihän kukaan voi kiistää etteikö hänen puheissaan ole tottakin, mutta hänen juttujen perusteella maahan pitäisi säätää totaalinen liikkumiskielto.

062802moto_prv.gif

menee hermo tollasen virkaintosen apinan räyhäämiseen yleisestä turvallisuudesta yms kun varmaa se itse istuu konttorirottana päivät pitkät ja miettii jt pahaa mopoilijoiden päänmenoks
mad.gif

lookaround_orig.gif
Puusilmä... Ny vasta hokasin alotusviestissä olleen linkin tuohon mielipidekirjotukseen
thumbs-up.gif
...

Eihän tuo nyt niin paha kirjotus ollutkaan, vähintään yhtä huolestunut kaveri oli nuorista kuljettajista kuin näistä "asennevammaisista motoristeista" ... Ja ohan se selvä, niitä taajamissa pommittavat veijarit ei ehkä ole sitä parasta mainosta tälle harrastukselle. Millainenkohan mahtaisi olla yhdistelmänä "asennevammainen nuori motoristi"
biggrin.gif
biggrin.gif
, sellaisia ei taida ollakaan
baaa.gif

Mutta edelleen... Eipä tuosta kovin huolissaan tarvinne olla...

On taas muutama motoristi poistunut keskuudestamme, kun iltasanomia lukee.
Perjantaina klo 20 aikaan ajoi tässä meidän kylän läpi 3 asennevammaista motoristia, ei voi ymmärtää kun ajetaan pari markkaa lasissa 40 kympin alueella kotilosta ohi. On se niin mahtavaa saada ihailevia katseita muutamalta finninaamaiselta mopopojalta... v***n ääliöit
mad.gif

Tekstissähän sanotaan "asennevammaiset moottoripyöräilijät", joten hiukan yleistävästi topicissa asia on esitetty. Selkeästi kuitenkin näitä asennevammaisia on tullut lisää, tämä siis ihan mutu-tuntumalla.
Siinä ohessa kun pari moottoripyörää tulee vuosittain lisää liikenteeseen, niin voisin kuvitella, että myös nämä nk. "terrorisoivat kuskitkin" lisääntyvät... Eikä yllätä yhtään  
cool.gif
Minulle on poliisi sanonut, ettei minulla ole asenneongelmaa. (=kukkahattu? ) Reipasta ylinopeutta tosin oli.  
smile_org.gif

Edit: Lapsellistahan on taajamissa kikkailu, ei keulimisista ym. tosiaankaan sivulliset pidä, ehkä poislukien pikkupojat. Suomessa on paljon autioita sivuteitä, joissa olisi melko turvallista harrastaa "asennevammaisuutta". Näinhän toki tehdäänkin, mutta taitojen kartuttua niitä tullaan esittelemään suurelle yleisölle taajamiin.  
033102ass_1_prv.gif

Entäpä, jos joku farkku-Volvolla ajelisi kahdella pyörällä taajamassa?  
tounge.gif

Jokainen noista riskeistä aiheuttaa realisoituessaan omaisille kärsimystä, ja jos siitä pitää tekijää rangaista, ulotettakoon rangaistukset sitten samanlaisina kaikille osa-alueille, mieluiten vielä riskiin suhteutettuna.
Kaikessa on riskejä, se on totta. Mutta haluatko tosiaan vielä lisää lakeja ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi? En ole kenenkään kuullut puolustelevan makkaransyöntiä julkisella paikalla tai järveen hyppimistä sillä, että ainoastaan itseni tässä vaarannan?
biggrin.gif

Kaikessa on riskejä, se on totta. Mutta haluatko tosiaan vielä lisää lakeja ihan vaan tasapuolisuuden vuoksi?
Ehdottomasti. Olen juuri valmistelemassa lakiehdotusta jossa kiellettäisiin pikkulasten kävelemään opettelu. Kompuroinnin seurauksena lähes kaikki 8-16 kk ikäiset lapset joutuvat suureen vaaraan, ja useita myös kuolee joka vuosi kaatumisen aiheuttaman, päähän kohdistuneen iskun seurauksena.
wink.gif

Taitaa edelleen olla kyse suosituksesta. Eli ei rangaista. Mikä laki se sellanen on?
Lain mukaan polkupyöräillessä pitää käyttää kypärää. Siitä ei vaan sakoteta jos ei käytä. Aika hassua mutta niin se on.  
baaa.gif

Itse en ainakaan tule käyttämään polkupyöräillessä kypärää ja syy siihen on hyvinkin yksinkertainen. Kuinka helppoa onkaan varastaa kallis pyöräilykypärä mikä on fillariin kiinnitetty. En ole vielä yhtään polkupyörää tai kypärää nähnyt minkä saisi niin hyvin kiinnitettyä johonkin ettei niitä kukaan pystyisi vohkimaan. Mitä järkeä on käyttää kypärää koska sitä iloa kestää vain korkeintaan muutaman viikon? Ainoa tapa pitää kypärä varastamattomana on kannella sitä mukanaan kaupungilla asioidessa. Nou Tänks... Itseltä on fillarikin varastettu 2 kertaa keskellä kirkasta, ensimmäisellä kerralla voimapihdeillä vaan peukalon paksuinen lukkorinkula poikki ja toisella kerralla oli jätetty takarengas tolppaan kiinni lukon kera ja loppuosa fillarista oli lähteny kävelemään... Ja siis ihan keskellä kirkasta päivää. Ja myöskään siksi en tule ikinä ostamaan kallista fillaria koska niitä menee kuin kuumille kiville kun niitä jättää keskustaan asennevammaisten terrorisoitavaksi ja varasteltavaksi vaikka rahan saantihan niin helppoa onkin
biggrin.gif
biggrin.gif
No itse asiassa jonkun tutkimuksen mukaan ne kalleimmat fillarit jää rauhaa ja ne tavis pyörät on niitä joita viedään, koska niistä on helpompi päästä eroon.

Itse käytän kypärää aina ajaessa fillarilla ja en koe minään ongelmana roikottaa sitä repussa kun käyn jossain asioilla tai ostoksilla. No meitähän on moneen eri fillariinkiin  
biggrin.gif
Kyllä niitä kalliita pyöriäkin vaan aika lailla häviää. Mielummin tosiaan ostan sen halvan munamankelin. Eipähän harmita niin paljoa jos sen joku vie. Kalliita fillareitahan varastetaan siksi että ne myydään eteenpäin ja halvemmat fillarit menevät suoraan käyttöön jonka jälkeen ne taas jätetään johonkin pusikkoon odottamaan seuraavaa ottajaa.

Ja eipähän mulla ainakaan tule reppua mukaan kun kaupungilla käyn. Jos vaikka käyn terassilla ottamassa pari olutta niin ei sitä reppuakaan viitsi kannella mukanaan. Ihan sama juttu sen pelkän kypärän kanssa.

Ehdottomasti. Olen juuri valmistelemassa lakiehdotusta jossa kiellettäisiin pikkulasten kävelemään opettelu. Kompuroinnin seurauksena lähes kaikki 8-16 kk ikäiset lapset joutuvat suureen vaaraan, ja useita myös kuolee joka vuosi kaatumisen aiheuttaman, päähän kohdistuneen iskun seurauksena.
wink.gif
Lain valmistuttua, pistäpä tulemaan jälkikäteistä sakkolappua jatketusta rikoksesta. Kävelen miltei joka päivä. Kesällä 2007 heinäkuun 14. päivä en kävellyt senttiäkään, että sen voi vähentää pois. Kompuroin edellisenä päivänä, mutta onneksi oli kypärä päässä.
biggrin.gif

Joo-o, tota heppua haastateltiin jossain paikallisradiossa, kun olin kevättalvella liikkeellä kotterollani. Aika kummallisia asioita heppu juttelee, mutta antaa sen horista. Sillä on varmaan stressiä tai muijan kanssa jotain säätöä. Jos nyt kuitenkin vähän kommentoisi niin pari juttua poliisin toimista tulee mieleeni.

Vaimoni auto oli simahtanut kahden aikaan yöllä Forssan tienoille, kun oli hölmö pysähtynyt juttelemaan kännykässä, sammuttanut auton ja jättänyt valot päälle. No tunnin (lyhyehkön) juttutuokion jälkeen ei auto sitten tietty inahtanutkaan. No eihän se uskaltanut keskellä yötä ketään pysäytellä. Soitti mulle ja sanoi voisinko soittaa vaikka poliisille, josko tulisivat antamaan virtaa. Näin tein ja virkamies vastasi mulle, että vittuako tänne soittelet eikä meidän autoilla saa virtaa antaa. Soita vaikka taksille. Sinänsä hyvä neuvo. Taksimies oli sapunut paikalle ja Mitsu kävi taas. Kyllä oli valtion virkamies avuliaalla päällä.
Muutama vuosi sitten Helsingin ja Lahden välisellä moottoritiellä olivat pojat pysäyttäneet auton siviilimondeolla.
Mondeossa oli joku pieni tuikku takaikkunalla ja sitten se oli vielä lisäksi puolittain kaistalla. Kaiken huipuksi seuraavaan liittymään olisi ollut matkaa noin 300 m. Meinasin ajaa päin, kun edessä ollut kuorma-auto teki nopean väistöliikkeen. Soitin siitä paikasta LP:lle Helsinkiin. Joku upseeri sai hirveän raivarin ja rupes huutamaan mulle, että sulla ei ole mitään oikeutta arvostella poliisin toimintaa. Nii-in kai sitten. Joskus ne oli ruvennut punnitsemaan sorarekkaa ruuhka-aikana Turussa keskellä risteystä, vaikka tilaa olis ollut helvetisti risteävällä kadulla. Oli sekin liikenneturvallisuuden edistämistä
sad_orig.gif

Pari viikkoa sitten ne pysäytti mun pojan, kun se oli liikkeellä mopolla (54 km/h). Toinen poliiseista oli tivannut sitä sun tätä ja lopulta ruvennut kopeloimaan pojan taskuja, että oikein rajoitinta haeskellut. Tästä olen juuri ollut tutun juristin kanssa
juttusilla ja ajateltiin tehdä siitä valitus ministeriöön.

Niin, että kuka terrorisoi ja ketä?

Back