• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä loukkaantui Vantaalla 22.3.09

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja slaideri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Prkl, oli vielä oman kerhon miehiä. Olkapää pahemman kerran paskana, kylkiluita meni jne. Toivottavasti pääsee vielä pyörän selkään tällä kaudella.

Todella pas*a kauden aloitus  
sad_orig.gif
Vaikka aina saa olla onnellinen ettei vielä pahemmin käynnyt. Pikaista paranemista kaverille.

Huhhuh. Harmi homma. Tulipahan nyt muistettua itsekin se ettei aja koskaan siellä kuolleessa kulmassa.

Paranemisia!
thumbs-up.gif

Perkele sehän oli urkki kun oli teilattu... olkoon riumppi jumalan kosto kaamea sille autoilijalle...  
pftroest.gif

Tulkoon autoosi luukaksen sähköt, amalin kaasari ja suora putki sekä liian pieni vilkkujen väli, lisäksi öljyä tihkuva lohko ja ensiövedon kansi sekä erityisesti huonot liitokset kaikkiin sähköihin jolloin vilkkuvista valoista tunnistamme sinut...

Ja vielä kotiin Luukaksen jääkaappi niin että joutuu oluetkin lämpimänä juomaan. Paranemisia kontanneelle, toivottavasti ajokausi vielä alkaa.

Niin, ja varokaa erityisesti pakun vieressä ajamista, pakusta kun ei näe sivulle kovinkaan hyvin varsinkaan jos siinä ei ole sitä sivuoven ikkunaa.

Nimim. Motoristi & pakukuski
Tööh. 2007 syksyllä Lahden keskustassa yks pakukuski meinasi taklata mut tieltä puistoon, vaikka ajoin ruuhkassa sen pakun rinnalla repsikan oven kohdalla.

En tiedä mihin se katsoi, mutta minä näin kuskin, mutta kuski ei nähnyt minua. Onneksi oikealla alkoi kääntyvien kaista minne pääsin pakoon siinä vaiheessa kun ei ollut kaistaa jäljellä leveyssuunnassa kuin reilu metri.

Olisin vielä ymmärtänyt jos olisin ajanut umpipellin kohdassa, mutta kun ajoin tarkoitukella sen sivuklasin kohdalla, kun ei edemmäs päässyt kun siinä meni joku Nissan edellä. Kai ei sit kuskin nupissa raksuttanut muuta kuin että jos viereisellä kaistalla ei ole autoa siihen voi vaihtaa. Jos sieltä ruudusta näkyy kypärä ja hartiat niin sitä ei lasketa. Paku oli merenvihreä Citikka.

No elämä on.

Tämä on syytä meidän kaikkien motoristien pitää mielessä, että mopot kiihtyy sitä luokkaa ettei voida millään olettaa, että muut liikenteessä liikkujat pystyisi ennakoimaan meitä silloin, kun kahvaa todella käännetään. Pitää itse tajuta milloin oma toiminta on sellaista ettei muut sitä voi ennakoida/huomata ja toimia sitten sen mukaan. Itsekin kotilolla muutaman kerran säikähtänyt motoristia joka ilmestyi kuin tyhjästä.
Tilanteessa jossa motoristi esim. lähtee valoista ja törmää 4sek kuluttua 100+ km/h vauhdilla kolmion takaa tulevan auton kylkeen, niin ei voi kuin motoristi katsoa peiliin, jos on enää peiliin katsomassa.
+1

Tunge itsesi konevoimalla siihen väliin, johon kukaan ei oleta kenenkään ehtivän, niin olet sen alla joka katsoi peileihin ja vaihtoi siihen missä äsken ei ollut ketään.

Todennäköisesti ei ole.

Ei availla ruuhkassa. Tulee turhaan vammoja ja kun on heikompi osapuoli, niin on veren kerjäämistä nenästä ja laastarilla ei aina selvitä.

Avaudutaan muualla.

(Ääliöpalkinto pysyy edelleen sillä naisella joka Tuusulanväylällä ei nähnyt että koko liikenne on pysähtynyt ja laski vauhdilla jonon viimeisenä olleen harrikan kuskin päälle, kuinka iso esine pitää olla että sen havaitsee - kuten kaksi kaistaa seisovia autoja?)

Aina ei voi itsekään kaikkea ajatella. Itse olen ollut kolme kertaa viimeisen kolmen vuoden aikana onnettomuudessa, jossa vain onni määrää sen, kuka kuolee. Toivottavasti huono/hyvä tuuri on nyt käytetty, eikä tarvitse enää moiseen joutua.

Back