Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
K-Päkä sanoi:MX 15W-40, tolla porukka ajelee. Toinen vaihtoehto jolla myös itse ajelen, Nesteen Turbo LXE 15W-40 (mineraali) & samat alku löpinät ja 10W-40 (synteettinen). Noissa on samanmoiset laatuluokitukset kuin Delvacissa, ainut ero taitaa oikeestaan olla et toi Nesteen öljy on kirkkaampaa väriltään.Joo, voin (taas) suositella tätä Turbo-LeXaa 15w-40. Just viikonloppuna täytin tonkat kaverin tynnyristä ja hintahan oli "tosi sopiva".
Tuota rasvaa saa kotipihaan hintaan 3e/L. Toimitus tynnyrissä -> kimppatallille, nääs esimerkiksi.
Koheltaja sanoi:Mun avautuminen ei ollut kohdistettu erityisesti kenellekkään, eikä puolesta/vastaan D:tä kohtaan. Lähinnä välikommentti siihen että jos haluaa vertailla ominaisuuksia niin olisi hyvä olla joku mihin vertailla, kuten samanlaisessa käytössä ollut saman verran ajettu moottori/vaihteisto/kytkin. Näissä yksittäisissä otoksissa tulee aina mieleen missä kunnossa palikat olisi jos öljynä oltaisiin käytetty jotain muuta, jos ei ole mihin verrata niin on aika paha mennä sanomaan onko hyvä vai huono juttu.
Slowrider sanoi:Sitä odotellessa. 22tkm pelkkää rataa, Ilmottautukaa niin saadaan vertailla.
tate66 sanoi:Millä vaihtoväleiillä, ei kait kukaan vedä rataa ohjearvoilla.
grandi67 sanoi:Mulla on ollu 6-8 ratapäivää. Siinä reilun tonnin, tonni viissataa kilometriä per vaihto. Öljyinä teboilin vastaavat. Mopoina K3 gixxeri ja 10r Kawa
Slowrider sanoi:Oletteko muuten suodattimen vaihtaneet joka kerta kun vaihdatte ratakäytössä tiheämpään öljyjä?
Itse pääosin joka kerta orggis suodattimen laittanu. Loppukesästä harvensin vaihtovälin joka toiseen öljynvaihtoon.
Jos Suzukista puhut, niin tämä ei ole ko. merkin suositusöljy. Löpinät suositusten ylittämisestä on ihan huuhaata.
Mutta saahan sitä toki omassaan käyttää aivan mitä parhaaksi näkee. Suositteleminen muille ilman parempaa tietoa on kyllä hiukan paksua.
gsx1100 sanoi:1-2 välin vapaata tahtonut löytyä kuumalla koneella ajettaessa).
shyhander sanoi:Se että vaihde tippuu pois kuulostaa lähinnä kuluneilta/pyöristyneiltä rattaiden tapeilta/koloilta (mitä ne nyt suomeksi on). Vaikea keksiä miten öljyllä olisi tuohon muuta kuin liukastava vaikutus ja sitä kautta pykälä irtoaisi?
shyhander sanoi:Tuo johtuu kytkimen raahaamisesta, eli kytkin ei irroita kokonaan kunnolla. Mulla teki suzuki tuota kanssa kuumalla koneella ja se parantui vasta kun vaihdoin kytkinlevyt, mitkä oli täysin sököt (kitkapaloja oli irtoillut yms). )
Vastaus:
No eipä lietsota paniikkia, tuota on esiintynyt aikaisemminkin mm. Shel Helix ja Nesteen öljyissä kun pata on kesäkuumana.
Vaihto paremmin kuumuutta kestävään öljymerkkiin on silloin auttanut ja taas on menty kymmeniä kesiä ongelmitta ;=)
Nestejäähdytteisissä koneissa saattaa toimia paremmin, niissä lämpötilavaihtelu moottorissa on pienempi.
Kiitos kuitenkin tiedoista ;=)
SMRacing sanoi:Mitäs mieltä, soveltuisiko tuo mx 15w40 hyvin karstasen koneen puhdistukseen? Ilmeisesti kuitenkin enemmän peseviä ominaisuuksia ko. öljyllä mitä perus mp-öljyillä on. Tuntuu vaan tuo 12r:n kone niin karstainen olevan, ettei 3-4tkm vaihtovälillä sitä saa puhdistumaan tai menisi ikuisuus. Eikä kehtaa mitään motulia 500km vaihtovälillä syötellä sinne, puhdistus tarkoituksessa.
Vanhaan paljon ajettuun turboautoon(jossa nostajat karstaantuu herkästi) ajattelin kokeilla, niin jos ison kanisterin ostaa niin riittäisi mopoonkin hyvin. Tyyliin pari vaihtoa 2-3h käyntiajalla ja uudella suodattimella, luulisi enimmät moskat lähtevän. Forteja ym. tököttejä ei uskalla laittaa, sen verran suuri riski moottoririkkoon. Delvacilla harva on käsittääkseni öljykanavia saanut tukkoon vanhemmassakaan koneessa? Mulla 50tkm ajettu todella paksulla käynyt 12r, joten ehkä uskallan siihen laittaa.
Itselläni huomaa selvästi eron laatikon toiminnassa eri öljyjen välillä.shyhander sanoi:Näissä on käytetty Super 1400 15w-40 ja MX 15w-40.
Rusauksiin toi öljy vaikuttaa mun ymmärtääkseni vaan kytkimen toiminnan kautta ja sikäli ehdottaisin ennemmin kytkimen huoltoa. Myös liian hidas autotyyppinen vaihtaminen ja liiallinen kytkimen käyttö rutisuttaa. Nopeesti kytkintä siihen puoleenväliin missä kytkin jo irroittaa + kaasua hetkeksi pois ja nopeesti pykälä sisään ja kytkin ylös. Fiilistellen on tietty kiva kanssa ajella hitaasti vaihtaen, mutta kierroskoneessa jossa nopeesti kiekat laskee, tulee helposti nopeuseroa vaihdelaatikkoon mikä sitten rusahtaa kun kierrokset mätsää.