Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
pecha sanoi:On ne muillakin määritelty. Mutta koska jotkut tietävät nämä asiat paremmin kuin prätkätehdas, niin he voivat sitten ajaa niillä öljyillään niin kauan kuin sattuu huvittamaan.
pecha sanoi:On ne muillakin määritelty. Mutta koska jotkut tietävät nämä asiat paremmin kuin prätkätehdas, niin he voivat sitten ajaa niillä öljyillään niin kauan kuin sattuu huvittamaan.
shyhander sanoi:Voitko täsmentää vai trollaatko vaan? Eli kuka tietää ja mitä ja kuka on ajanut ja kuinka pitkään, vai keksitkö kypärästä?
pecha sanoi:Jos et sitä ole vielä itse havainnut, niin netissä kyllä tiedetään asia kuin asia aina kaikista parhaiten.
Eikä tarvi kauas selata tätäkään ketjua taaksepäin, kun ainakin ilmoitetut vaihtovälit vaikuttavat joillain olevan jotain ihan muuta kuin mitä tehdas suosittaa. Silloinhan käyttäjällä (ainakin toivottavasti) löytyy aiheesta valmistajan suositusta parempi tieto.
Sekin on kyllä tullut huomattua, että jotkut eivät pysty keskustelemaan öljyasioista ´herneettömästi´... Verdammt!![]()
Nitrous sanoi:Ei ois pitäny avata tätä topicia. Täällähän se itse suurin tietäjä on taas paikalla viisastelemassa. Voisitko Pecha uskoa, että myös Suomesta löytyy moottoritekniikan huippuosaamista? Googlettamista helpottamaan voin antaa vinkiksi, että isoimman suomalaisen moottoreita valmistavan yrityksen nimi alkaa W-kirjaimella ja ko. yritys käytti viime vuonna tuotekehitykseen toiseksi eniten rahaa suomalaisista yrityksistä. Luuletko, että tuolla rahalla ei löydy yhtään sellaista inssiä, jolla olisi tieto-taitoa öljyistä sen verran, että pystyisi päättelemään, että 80-luvun mopon öljynvaihtoväliä voi pidentää x kilometria jos siinä käyttää 30-vuotta mopoa modernimpia öljyjä?
Pistää vituttamaan kun tekniikasta juuri mitään ymmärtämätön kaveri pitää johonkin laitteeseen sopivan öljyn valintaa mahdottomana tehtävänä, vaikka se kuuluu koneinssin perustaitoihin. (Montakohan koneinssiä tässä maassa on?) Jos itse ei osaa jotakin, ei se tarkoita sitä etteikö joku muu osaisi. Tuo alkaa olemaan samaa tasoa kuin väittäisi, että Suomessa kukaan ei osaa puhua saksaa jos ei itse osaa sitä.
Pecha sanoi:Sekin on kyllä tullut huomattua, että jotkut eivät pysty keskustelemaan öljyasioista ´herneettömästi´... Verdammt!
Huhan Kolli sanoi:Itse käytin edellisessä (thunderace) Delvac:ia. Nykyisessä (busa 2008) käytin ensiasennus öljyjen jälkeen Shell:n öljyä. Noilla Shellin paskoilla rupes kuumana menemään vaihteet huonosti pesään, joten ostin 8 litraa castrollia kun halvalla sai (10€/litra). Vielä en ole öljyjä vaihtanut, mutta luonnollisesti ensi kesä aloitetaan uusilla (Castrol) öljyillä. Kun kerran tuli ostettua 8 litraa, niin oletan että noilla ajetaan kaksi kesää. Mutta jos nuo castrollit ovat yhtä huonoja kuin shellit, niin en hetkeäkään epäile kaataa busan n. 10tkm ajettuun koneeseen Delvaccia. Ainakin Jamahassa nuo Delvacit toimivat loistavasti. Empä tosiaan ois uskonu kuinka huonosti Shellin öljyt sopivat mun busan laatikolle. Kuumana saa päästää kytkintä melkoisesti, että saa vapaalta ykköselle. Kytkin pohjassa saa pedaalia polkea vaikka kuinka, eikä vaihde kytkeydy. Alkuperäisillä öljyilla ei moista ollut, joten eipä nuo "kalliit" (Shell) öljyt välttis ole mitenkään parempia kuin halvat.
Delvac
Nitrous sanoi:Googlettamista helpottamaan voin antaa vinkiksi, että isoimman suomalaisen moottoreita valmistavan yrityksen nimi alkaa W-kirjaimella ja ko. yritys käytti viime vuonna tuotekehitykseen toiseksi eniten rahaa suomalaisista yrityksistä.
uiop sanoi:Joka on about ravun paskan kokonen määrä minkä tahansa Japanilaisen koneita valmistavan yhtiön budjetti tuotekehitykseen.
Rahahan tätä homma pyörittää ja mitä enemmän rahaa käytetään, sitä enemmän saadaan näitä sekopää-japani-insinöörejä jotka on todistetusti perfektionisteja missä tahansa alassa paitti suomenkielessä. Joten minä ainakin annan ääneni japsi-insinööreille ennen kuin Suomen insinöörityölle, yhtään sitä väheksymättä.
enkero sanoi:Kauneinta tässä keskustelussa on se, että kun kompetenssi loppuu (fiilikset ei kanna edes kielitaitoa pidemmälle), niin sitten aletaan väittää että asioista jotakin tietävillä menee herne nekkuun...
andestone sanoi:taitaa vaan vituttaa se, että sitä ei osteta MP-liikkeestä
pecha sanoi:Toinen asia, mikä lähinnä huvittaa, on tämä tietynlainen ´uskovaisuus´, mitä johonkin tuotteeseen voi näköjään syntyä, ja mikä pistää ottamaan vaikka pari mutkaa suoraksi. Mutta sekin on vain oma henkilökohtainen mielipiteeni, jonka voi ihan vapaasti sivuuttaa, jos se ei miellytä, enkä edes yritä leikkiä asiantuntijaa.