• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mobil Delvac

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eilen vaihdoin tavivacit uusiin kevätkesävacceihin eli samaa öljyä.. talvisilla kerkesin vähän ajella jo. taas 12r on kuin uusi.

Mistäs ostatte delvacit? Itse käynyt nyt useamman liikkeen läpi ja MX 15-40 ei löydy mistään
nixweiss.gif
Kuka täällä hamstraa!!!
mad.gif

Löysin kyllä noita 4l kannuja mutta 20l pöntön ajattelin ostaa ja taapertaa kotiin purkki kainalossa
tounge.gif

Niin ja mitä lähempänä Tuusulaa kauppa sijatsee niin sitä parempi
bowdown.gif

Mistäs ostatte delvacit? Itse käynyt nyt useamman liikkeen läpi ja MX 15-40 ei löydy mistään  
nixweiss.gif
Kuka täällä hamstraa!!!  
mad.gif

Löysin kyllä noita 4l kannuja mutta 20l pöntön ajattelin ostaa ja taapertaa kotiin purkki kainalossa
tounge.gif

bowdown.gif
Tuusulasta en tiedä mutta kysyisin IKH:sta Kehä-III:lta Tuupakasta, samoin saattaa löytyä esim K-Raudasta / K-maataloudesta, Tammer-Dieselistä Malmilta... ja kai sitä saa viimekädessä vaikka tilattua, ainakin Shellin öljyjä sai tilattua ihan mitä halusi.

nixweiss.gif
Kuka täällä hamstraa!!!  
mad.gif

tounge.gif

bowdown.gif
Tuusulasta en tiedä mutta kysyisin IKH:sta Kehä-III:lta Tuupakasta, samoin saattaa löytyä esim K-Raudasta / K-maataloudesta, Tammer-Dieselistä Malmilta... ja kai sitä saa viimekädessä vaikka tilattua, ainakin Shellin öljyjä sai tilattua ihan mitä halusi.
Moi,

Juuri noista liikkeistä olen kysellyt ja loppu on
crazy.gif

Mut pitää soittaa tuonne tammer dieseliin ja kysellä
bowdown.gif

nixweiss.gif
Kuka täällä hamstraa!!!  
mad.gif

tounge.gif

bowdown.gif
Moi,

crazy.gif

bowdown.gif
Viimeksi hain Paipis Centralbodenista Sipoosta. Pitäis hakee lisää, kun sama ölppä voitelee tuota enskahuolto- ja kuljetusauto Sprinteriäkin (Ja se imee noin puolet 20l pöntöstä kerralla).

On ainakin nääs lähempänä kuin Tammerdiesel...

No niin, tiedänpä tapauksen, jossa Delvacit koneessa useamman kerran ja nyt, tuhat kilometriä ajetuilla Delvaceilla päästelee sinistä savua. Kyseessä ei ole loppuunajettu laite ja kuutioita on 600.

En viitsi tarkemmin eritellä, saa asianomainen täsmentää jos haluaa...

Tänään tuli 1000km täyteen ja meinasin vaihtaa ekat vacit uusiin, mutta nostin tikun, ja öljy oli kuin suoraan purkista, ei jälkeäkään noesta ym mömmöstä. Häh? Vai oliko sepossa jo valmiiks puhdas kone? Pitänee soittaa ex-omistajalle ja kysyä millä rasvalla on ajellut.

No niin, tiedänpä tapauksen, jossa Delvacit koneessa useamman kerran ja nyt, tuhat kilometriä ajetuilla Delvaceilla päästelee sinistä savua. Kyseessä ei ole loppuunajettu laite ja kuutioita on 600.

Jep, jos kyseessä on konerikko niin tästä saamme syyttää delvaccia. Delvac rikkoo moottorit ja saa öljyn tulemaan pakoputken kautta pihalle

nixweiss.gif
Kuka täällä hamstraa!!!  
mad.gif

tounge.gif

bowdown.gif
Moi,

crazy.gif

bowdown.gif
Viimeksi hain Paipis Centralbodenista Sipoosta. Pitäis hakee lisää, kun sama ölppä voitelee tuota enskahuolto- ja kuljetusauto Sprinteriäkin (Ja se imee noin puolet 20l pöntöstä kerralla).

On ainakin nääs lähempänä kuin Tammerdiesel...
Moi, juu tuolta Paipis Centralbodenista olisin saanut delvakit, mutta kävin aamulla kääntymässä hessumobiilissa ja 20l tarttui mukaan.
smile_org.gif

Nyt 150km ajettu ja mitään pahaa sanottavaa ei ole
tounge.gif
Tonni olisi tarkoitus rullata ja sit vaihtaa uudet delvakit+ suodatin.

Nyt loppu kyllä 'vacin käyttö heti....
omg.gif
Pitää säästää loput 10l paistinrasvaksi. Että ihan sinistä savua - hui...

Nyt loppu kyllä 'vacin käyttö heti....  
omg.gif
Pitää säästää loput 10l paistinrasvaksi. Että ihan sinistä savua - hui...
Heh, alkaa pikkuhiljaa olemaan olo kuin ateistilla herätysliikkeen kokouksessa...

Tänään annoin kunnolla happea kakkosella rajotinta vasten, taakse jäi kova sinen sauhu renkaasta.
Uudet vacit koneeseen ennen idän reissua, ettei tarvii vaihtaa nimettömiä vaseliinejä Romaniassa.

Anteeksi jo etukäteen, jos viestini poikkeaa aiheesta! Mutta, mutta... Olenkohan minä eksynyt jonkin uskonnollisen salaseuran sivuille?

Täällä on yli 700 viestiä joiden laatijat ovat havainneet yhden merkkisen öljyn vaikutuksen pyörän toimintaan kuuntelemalla moottoripyöränsä ääniä , tekemällä tieteellisiä havaintoja kiihtyvyyden tunteesta, analysoimalla kuuluisalla mutu-menetelmällä vaihteiston toimintaa ja katselemalla pyörästä ulos lasketun öljyn väriä. Lisäksi usea on tehnyt sellaisen yllättävän havainnon, että moottoripyörän kone ei ole hajonnut uskomattoman 10000 km kestotestin aikana vaikka siinä on käytetty salaista eliksiiriä.

Tässä aiheessa tuntuu olevan niin paljon näkemystä, että joku osannee sanoa mitä öljyä käyttämällä näkee varmasti ufon ilta-ajelulla?
wink.gif
Ja pitääkö öljyä käyttää moottorissa, vaihteistossa vai molemmissa vai pitääkö se juoda itse?
Eikös vastaavia tieteellisiä kuuntelu ja tehohavaintoja tehdä myös kalliista mp-öljyistä
smile_org.gif

"tuntuisi että nyt kone käy nätimmin" kyyyyl
Tämä threadin aiheena oleva kama muuten ei ole ainakaan Suzukin suositusöljy.

Ja ainakaan itse en harrasta mitään mutuilemisia suuntaan taikka toiseen, mutta silloin kun käytän suositusöljyä, niin voin ainakin olla täysin varma, että se on koneeseen sopivaa. Eikä ole tarvis alkaa mutuilemaan, koska mutuilemiset eivät aina osu oikeaan.

Suositusöljy omaani ei myöskään ole mitään superkallista, onpa vaan ihan tavallista mp-öljyä.

Tiedän tosin, että heti seuraavassa tai sitä seuraavassa tuohtuneessa vastauksessa tulee silti lukemaan jotain sellaista että "no senkus vaan ostat sitten sitä sikakallista mp-öljyä" - sen verran on näiden uskovaisten kanssa tullut jo haasteltua, että epäilen erittäin vahvasti sisälukutaitoaan.

Tosiaan aika huvittava koko aihe. Varsinkin se ´hurmos´, mitä jotkin tästä tänne päästelevät. Sekä mutuilemisen määrä, sitä on rekkalasteittain.

Ai niin joo, ja minua ei riso pätkääkään se, että käytätte sitä omissa moottoreissanne. Ei risoisi sekään, jos ajaisitte niitä auringonkukkaöljyllä, tai siirapilla voideltuina, tai vaihtoehtoisesti vaikka täysin kuivina. Aivan se ja sama.

Se minua käy hieman risomaan, kun jotkut nettitietäjät ramppaavat ympäriinsä kuin jotkut jehovantodistajat, ja aivan hilpeästi suosittelevat ko. kamaa myös suunnilleen jokaiselle joka sattuu mainitsemaan sanan ´öljy´, tietämättä yleensä höykäsen pölähtävää edes siitä, minkälaiset öljysuositukset kaverin pyörässä oikein on.

Ai niin joo, ja minua ei riso pätkääkään se, että käytätte sitä omissa moottoreissanne. Ei risoisi sekään, jos ajaisitte niitä auringonkukkaöljyllä, tai siirapilla voideltuina, tai vaihtoehtoisesti vaikka täysin kuivina. Aivan se ja sama.

Se minua käy hieman risomaan, kun jotkut nettitietäjät ramppaavat ympäriinsä kuin jotkut jehovantodistajat, ja aivan hilpeästi suosittelevat ko. kamaa myös suunnilleen jokaiselle joka sattuu mainitsemaan sanan ´öljy´, tietämättä yleensä höykäsen pölähtävää edes siitä, minkälaiset öljysuositukset kaverin pyörässä oikein on.
Sen enempää kommentoimatta, käsittääkseni täällä myös useat
saattavat kyseistä ainetta suositella perstuntumalla, jos on hyvin toiminut.
Tuntuu nuo japsit ainakin kestävän, vaikka suunilleen mitä työntäisi
koneeseen.

Itsekkin kokeilin ja olin tyytyväinen.

Sen enempää kommentoimatta, käsittääkseni täällä myös useat
saattavat kyseistä ainetta suositella perstuntumalla, jos on hyvin toiminut.
Tuntuu nuo japsit ainakin kestävän, vaikka suunilleen mitä työntäisi
koneeseen.

Itsekkin kokeilin ja olin tyytyväinen.
No, löytyykö sinulta näin ollen perusteet mennä sanomaan, että tämä on soveliasta kaikkiin 4T-moottoripyöriin, moottorin/jäähdytyksen/kytkimen/vaihteiston tyypistä, tehoista, kierrosluvuista ja aikakaudesta riippumatta?

Kytkin pelaa loistavasti... Mutua tästä tukee ne vaihteistovalmistajien luokitukset massalevyille...
Löytyy hyvinkin korkeat bensiinimoottoriluokitukset...

Aika riittävät perusteet...?

Back