"tiedot motuliin"-sivustosi alussa:
"After studying this page, dollar for dollar, you can clearly see that Amsoil's 10W40 motorcycle oil is the best value for your money"
melko tieteellistä
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
"tiedot motuliin"-sivustosi alussa:
No, enköhän tarkoittanut, että kertovat omista kokemuksistaan jaNo, löytyykö sinulta näin ollen perusteet mennä sanomaan, että tämä on soveliasta kaikkiin 4T-moottoripyöriin, moottorin/jäähdytyksen/kytkimen/vaihteiston tyypistä, tehoista, kierrosluvuista ja aikakaudesta riippumatta?Sen enempää kommentoimatta, käsittääkseni täällä myös useatAi niin joo, ja minua ei riso pätkääkään se, että käytätte sitä omissa moottoreissanne. Ei risoisi sekään, jos ajaisitte niitä auringonkukkaöljyllä, tai siirapilla voideltuina, tai vaihtoehtoisesti vaikka täysin kuivina. Aivan se ja sama.
Se minua käy hieman risomaan, kun jotkut nettitietäjät ramppaavat ympäriinsä kuin jotkut jehovantodistajat, ja aivan hilpeästi suosittelevat ko. kamaa myös suunnilleen jokaiselle joka sattuu mainitsemaan sanan ´öljy´, tietämättä yleensä höykäsen pölähtävää edes siitä, minkälaiset öljysuositukset kaverin pyörässä oikein on.
saattavat kyseistä ainetta suositella perstuntumalla, jos on hyvin toiminut.
Tuntuu nuo japsit ainakin kestävän, vaikka suunilleen mitä työntäisi
koneeseen.
Itsekkin kokeilin ja olin tyytyväinen.
Tainnut olla samoja havaintoja muillakin. Irrottaa nokea tehokkaasti ja ensimmäisillä Delvakeilla en itsekään kauaa ajanut. Seuraava satsi pysyi sitten jo paljon puhtaampana.Havainto Enfield 350D:stä.
Delvac tulee todella lyhyessä ajassa paljon mustemmaksi, kun vertaa huoltoliikkeen laittamaan "huippuöljyyn".
Delvac vaihdon jälkeen n300km ajettu ja öljy on täysin mustaa.. taitaa mennä öljyt vaihtoon ennen kuin 500 km on ajettu![]()
Taitaa Delvacissa olla jotain "pesuaineita" seassa.
Itse veikkaisin että myös voitelee paremmin kuin alkuperäiset öljyt.
Samanmoisesti oli mullakin eka satsi ja sitten huomattavasti puhtaampaa.Tainnut olla samoja havaintoja muillakin. Irrottaa nokea tehokkaasti ja ensimmäisillä Delvakeilla en itsekään kauaa ajanut. Seuraava satsi pysyi sitten jo paljon puhtaampana.Havainto Enfield 350D:stä.
Delvac tulee todella lyhyessä ajassa paljon mustemmaksi, kun vertaa huoltoliikkeen laittamaan "huippuöljyyn".
Delvac vaihdon jälkeen n300km ajettu ja öljy on täysin mustaa.. taitaa mennä öljyt vaihtoon ennen kuin 500 km on ajettu![]()
Taitaa Delvacissa olla jotain "pesuaineita" seassa.
Itse veikkaisin että myös voitelee paremmin kuin alkuperäiset öljyt.
Kaikki oleellinen täyttyy kirkkaasti..Niin mihin riittävät perusteet?Aika riittävät perusteet...?
Riittävät perusteet ryhtyä suosittelemaan kaikkiin 4T-moottoripyöriin, moottorin/jäähdytyksen/kytkimen/vaihteiston tyypistä, tehoista, kierrosluvuista ja aikakaudesta riippumatta?
Motulin sivustosta vielä Antivir ilmoitti, että virusta pukkaa..."tiedot motuliin"-sivustosi alussa:
"After studying this page, dollar for dollar, you can clearly see that Amsoil's 10W40 motorcycle oil is the best value for your money"
melko tieteellistä![]()
Olen samaa mieltä. Pesevyys, pehmeä käynti, vaihteiden parempi "tuntuma", mustaksi muuttuminen ja vaihdon jälkeen kirkkaana pysyminen, kytkimen parantuminen jne.. kaikki poikkitieteellistä soopaaÖljynvalinta insinööritieteen kannalta on kuten laakereiden valinta, palkkien mitoitus, ristikkorakenteen mitoitus, metalliseoksen valinta, oikeat momentit, ruuvipuristukset, jne.
Tähän öljykeskusteluun on sekaantunut ihan ihmeellistä uskonnollispohjaista väitöstä. Ihan oikeasti, ne öljyluokitukset eivät ole huumoria, eivätkä vitsien takia väännettyjä. Ja normaaliin insinööritieteeseen kuuluu vastaavuuksien etsiminen.
Mutta kukin tavallaan. Itse laitan koneisiini sellaisia voiteluaineita, jotka vastavat valmistajan vaatimuksia tai tiedetysti vastaavia. Lienee 8 v liikaa teknistä koulutusta, mutta 5-10 kertaisen hintaan ei riitä pelkkä moniväriesite ja kauniit kuvat kannessa. Tahi fiiliskirjailut netissä. Tai kertomukset öljyn väristä.
Ihan reilusti todeten; Delvaci on kovaa kamaa.
Delvacin tapauksessa vanhempana insinöörinä sanon että luokitus tai luokkaa vastaavuus täyttyy. Ja liiankin hyvin verrattuna valmistajien vaatimuksiin.Olen samaa mieltä. Pesevyys, pehmeä käynti, vaihteiden parempi "tuntuma", mustaksi muuttuminen ja vaihdon jälkeen kirkkaana pysyminen, kytkimen parantuminen jne.. kaikki poikkitieteellistä soopaaÖljynvalinta insinööritieteen kannalta on kuten laakereiden valinta, palkkien mitoitus, ristikkorakenteen mitoitus, metalliseoksen valinta, oikeat momentit, ruuvipuristukset, jne.
Tähän öljykeskusteluun on sekaantunut ihan ihmeellistä uskonnollispohjaista väitöstä. Ihan oikeasti, ne öljyluokitukset eivät ole huumoria, eivätkä vitsien takia väännettyjä. Ja normaaliin insinööritieteeseen kuuluu vastaavuuksien etsiminen.
Mutta kukin tavallaan. Itse laitan koneisiini sellaisia voiteluaineita, jotka vastavat valmistajan vaatimuksia tai tiedetysti vastaavia. Lienee 8 v liikaa teknistä koulutusta, mutta 5-10 kertaisen hintaan ei riitä pelkkä moniväriesite ja kauniit kuvat kannessa. Tahi fiiliskirjailut netissä. Tai kertomukset öljyn väristä.
Ihan reilusti todeten; Delvaci on kovaa kamaa.![]()
Jos viittaat JASO MA:han, niin ei kaikki suzukit sitä ohjekirjan/huolto-oppaan mukaan "vaadi". Kuten ei esim cb79:n sigun GSX1400 -02.Jos Suzukista puhut, niin tämä ei ole ko. merkin suositusöljy. Löpinät suositusten ylittämisestä on ihan huuhaata.
Mutta saahan sitä toki omassaan käyttää aivan mitä parhaaksi näkee. Suositteleminen muille ilman parempaa tietoa on kyllä hiukan paksua.