• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
iaj sanoi:
Kyllä sen suoristus onnistuu, tästä vähän vinkkejä siihen: http://advwisdom.hogranch.com/Wisdom/OGSWTTv10.pdf

Aikaa kannattaa kyllä varata runsaasti, viikonloppu vierähtää hyvinkin mukavissa merkeissä:grin:

Joo kiitos, eikä sitte edes yhtään kuvaa ohjeessa:D .
Pitäis varmaan yrittää löytää ebaysta käytetyt adven vanteet? Uusi takavanne maksaa Jokiniemi Motorsin mukaan 1145,-e:no:
Tai sitten pitää vaan ajella vanhalla ja ajatella kauniita:;):

Espoosta uusi takavanne 910€, ei ole sekään halpa...

Mutta oikeasti, jos ajossa ei mitään huomaa niin miksi murehtia sen enempää siitä?

Vilmart sanoi:
Vaihdoin talvella kaikki jarrupalat ja samassa yhteydessä puhdistin parhaani mukaan männät myöskin irrottamatta niitä. Etujarru/t jäi laahaamaan hieman ....

Jos olit lisännyt jarrunestettä vanhojen palojen aikana, on syytä tarkastaa, ettei nyt nestettä ole liikaa!
Siksi net laahaa ?

mchuurre sanoi:
Jos olit lisännyt jarrunestettä vanhojen palojen aikana, on syytä tarkastaa, ettei nyt nestettä ole liikaa!
Siksi net laahaa ?

Jarrunesteet tuli vaihdettua palojen vaihdon yhteydessä ja lisäys tietenkin, kun uudet palat pyörä paikallaan niin lienee silloin aika vaikea laittaa liikaa jarrunestettä? Tosin tämä vaihtoehto on kyllä käväissyt mielessä, että säiliöstä tule koko ajan pientä puristusta. Näin spekulatiivisestihan voi ajatellla, että koska jarruremppa tehty talvella kylmässä kellarissa niin nyt lämpimällä nestesäiliön ilmatila laajenee jne., mutta tällä kai aika hypoteettinen merkitys. Ja tässäkin, että mitä täydempi säiliö niin mahdollisesti laajeneva ilmatila aina pienempi.

Mutta kuten aiemmin totesin, asiasta ei erityisempää haittaa ole ollut. Kiinnostaa vain tietää, mistä laahaaminen mahtaa johtua.

Moottoriöljyt, suodatin ja tulpat vaihdettu. Venttilivälykset tarkistettu. Ilmanputsarikin tuli haettua.

Ja tänään jatkettiin öljynvaihto-operatzion loppuun vaihtamalla perän ja laatikon öljyt. Lootaan tuli sitten marjapuuroa laitettua.

iaj sanoi:
Espoosta uusi takavanne 910€, ei ole sekään halpa...

Mutta oikeasti, jos ajossa ei mitään huomaa niin miksi murehtia sen enempää siitä?

Juuri näin.
Minun Gessun takavanteessa on pystyheittoa joka näkyy selvästi esim. tasapainotuskoneessa mutta ei kuitenkaan haittaa ajossa millään lailla. Näin on menty jo useamman kesän ajan.

GSR600 sanoi:
Juuri näin.
Minun Gessun takavanteessa on pystyheittoa joka näkyy selvästi esim. tasapainotuskoneessa mutta ei kuitenkaan haittaa ajossa millään lailla. Näin on menty jo useamman kesän ajan.

Tuo takavanne ei ole niin kokin herkkä, mutta etupää kyllä. Juuri tein viikonloppuna *muutaman* tunnin töitä kun oikosin omaani...

Kaatanu pari kertaa :grin: koetin mennä samoja reittejä kuin Exc:llä, siirtymä oli mukavampi ja varsinainen reitti yhtä tuskaa :orgmp:

iaj sanoi:
Tuo takavanne ei ole niin kokin herkkä, mutta etupää kyllä. Juuri tein viikonloppuna *muutaman* tunnin töitä kun oikosin omaani...

Joku on sanonut että näitä Gessun pinnavanteita ei oikein pysty oikomaan mutta kyllä näköjään pystyy kun osaa :)

Kyllä niitä pystyy, mutta varmaan suurin ongelma on raha: Firmassa teettäessä hintalapuksi tulee äkkiä uuden vanteen hinta.

Itse kun omaa tekee onkin kokonaan toinen juttu. Ei ajattele noita siihen kuluvia tunteja ihan niin tarkkaan:grin:

Vaihdoin mun R1100GS pyörään paksumman muovipalikan sivujalan alle. Ja kiristin sen sivujalan kiinnityksen.
Nyt pyörä pysyy pystymmässä parkissa. Helpompi kammeta pystyyn, kun lähtee ajamaan.

Pekkavee sanoi:
Toi on muuten hyvä juttu. Meidän HMPK kerhossa on muutama R1100RS, joita olen vähän huoltanut ja sitten koeajanut. Se ajoasento kävi heti ranteille ja vaikka mihin aika pian, kun olen tottunut tuohon mun R1100GS:ssän mukavaan pystyyn ajoasentoon.

Makuasioita. Kuka tykkää millaisestakin ajoasennosta.
Minä kyllä ruuvasin nuo korotuspalat omastani pois.
Ajoasento on kompaktimpi, pyörä tuntuu mukavammalta ja olo enemmän yhtä pyörän kanssa etenkin mutkateillä. Maantiellä ilmavirta keventtää sopivasti, jolloin ei painetta ranteille tule.
Kaupunkiajossa tietysti toinen juttu.

RS:n aerodynamiikka ja tuulilasi toimii ainakin minulle huomattavasti paremmin ilman korotuspaloja.

Tarjontaa tähän keskustelukerhoon (topikkiin):

Tänään on tehty uus-vanhalle kulkineelleni (BMW K1100LT SE -95). . . rekisteröintikatsastus, ja samalla myös rekisteröinti . . . Joutsan katsastusasemalla. Nyt hän on Suomen kilvissä, jeee! Ruotsista ihan ite haettu pyörä, jonka kaupankäynnissä oli oleellisena oapastajana ja tukena . . . siellä asuva alan toimija Seppo Laukkanen, jota voin suositella konsultiksi moottoriajoneuvojen tuonnissa Ruotsista.
Päivän kuvajahti sujui sopuisasti Suomen kilvissä.

Viimeksi muokattu:
Back