• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tein pyörääni (F 650 GS vm. -01) 200.000 km:n huollon ja samalla vaihdoin väsähtäneen akun tilalle uuden Exiden. Korjailin ja vahvistin myös murtunutta ketjusuojaa, on nyt parempi kuin uusi! Ja matka jatkuu... :cruising:

IMG_0322x.jpg

Tänään otin "sorvin" tallista ja pesin talven suojaöljyt/pölyt pois..
Akku olikin jo kunnossa, koska se oli koko talven ylläpitolaturin perässä.
Tulin just Klaukkalasta Vantaalle.. hienosti sorvi toimi.
Nyt on mittarissa 12600km ja minä hölmö olin sitä pois myymässä..Nyt tämä ei kyllä lähde täältä kirveelläkään.
BMW R 850 R. vm. 2001...👍

wilipedia sanoi:
Hyvät kilometrit rullattu, mitä kaikkea on mennyt uusiksi matkalla?

Melko pienillä korjauksilla olen selvinnyt, Rotaxin moottori on todellinen ikiliikkuja! Ohessa tekstiä, jonka olen tänne joskus 2015 kirjoittanut päivitettynä viimeisimmillä remonteilla:

"Moottoria ei ole avattu koskaan, jopa kytkinlevyt ovat alkuperäiset. Vesipumpun stefat vaihdoin viime kesänä ensimmäistä kertaa. Kone ei myöskään kuluta öljyä käytännössä lainkaan.

Pyörää itsessään olen tavallisten kulutusosien lisäksi joutunut jonkin verran korjailemaan; uusi jäähdytin, 2 x pyöränlaakerit, takahaarukan & linkun laakeroinnit, takaiskari (Wilbers), ohjauslaakerit, taka- ja etujarrun korjaussarja, parit etustefat ja jotain muuta pienempää. Pyörää joitakin vuosia sitten vaivannut nykiminen korjaantui loppujen lopuksi uudella suuttimella.

Kohtuullisen hyvin on tämä mun kakkospyörä siis kestänyt kilometrejä (nyt 207 tkm) ottaen huomioon, että sillä ajetaan myös talvella. Kilometreistä olen muuten itse ajanut 177.000 km."

Pyörä ei ole koskaan jättänyt tielle, olen jopa muutaman alppireissun tehnyt sen kanssa ilman ongelmia v. 2015-2017. Pientä naputusta olen jo kuulevinani moottorista (männäntappi, kiertokanki?), mutta eipä tuohon kannata enää paljon investoida. Kestää sen minkä kestää...

P7100632x.jpg

Alpenpassbiker sanoi:
Melko pienillä korjauksilla olen selvinnyt, Rotaxin moottori on todellinen ikiliikkuja!
katso liitettä 16203
Mainiota, hyvin on kestänyt ikiliikkuja.
Kiitos tilannetiedotuksesta.
Montaa samanlaista ei varmaan löydy noilla kilometreillä, mutta se kai johtuu siitä, että niillä ei vain ajeta tuommoisia kilometrimääriä.

Vaihdettiin perälaakeri kavelin K1200 LT pyörään.
Siinä on samanlainen perä kuin mun Gessussa.
Laakerin irrotuksessa oli käytössä uusi systeemi ilman ulosvetäjää.
Hyvin toimi koivuklapeillakin.
Toimii vaikka Siperiassa.

Tuolla kuva, klik

Pitää kyllä hommata tukevammat rengasraudat, Noi Bilteman raudat taipuivat turhan paljon.

JMH sanoi:
Ja aikakin on suhteellista.

:thumbup:

Mutta, jotta ei mene ihan p****anjauhannaksi, niin mietin, että jos myis omansa... Piru kun tietäis, mikä se seuraavan mallin aikataulu on. Nyt, jos koskaan, on mahdollisuus hommata uusi pyörä, mut taas toisaalta ei tuossa nykyisessäkään mitään vikaa ole. Pikkuisen hidas radalla, mut muuten ok.

Ja sit toi Yamahan R1 Crossplane-kone ja sen äänet :rakastunut:

Uusi GSX-R :polonen:

Ja sit se uusi S1000RR, kunhan se julkaistaan... Hemmetti, kun ois fyrkkaa. Ostaisin kaikki:thumbup:

"Pikkuisen hidas radalla, mut muuten ok"
Miten toi hitaus ilmenee??? Nähny kun vakiolla -10 mallilla vedetään alastaroa tasoa 1.22 vanhalla pinnalla.

Mitä itse tein, että pysytään ketjun aiheessa... Vaihtelin vanteita toisiin ja putsailin samalla hiukan ketjurasvoja.

Tonnikuussatasesta hajos vesipumppu talven aikana, eli tihutti pikkuhiljaa nesteet lattialle. Nyt on uusi punppu. Kilsoja jotain 65k.

Uudet renkaat, Anakee III, kun sai sopivasti :paikallatuulee:
Mielenkiintoinen ilmiö tuli vastaan, paikalliset rengasliikkeet valittelivat ettei maahantuojilta meinaa saada renkaita :blink:

Maalasin uusia kardaaniperän pultteja.
Vanhoista yksi on söko, pitää porata auki. Muutkin ovat hieman kärsineet.
Pultit ostin Ruuvi-Säve nimisestä firmasta Helsingistä. Maksoivat yhteensä 3.-euroa. 8 pulttia.
Tuolla kuva, klik

Ässään vaihdoin kaasuvaijerit. Päävaijeri olikin jo lievästi rispaantunut:grin: Imukurkkujen vaijerit oli kyllä ihan uuden veroiset mutta vaihdoin nekin samalla uusiin kun tuli tilattua ihan varoiks nekin. Samalla vaihdoin ilmansuodattimen.

Normaali talvihuolto ja tommoinen parabellumin korkeampi pleksi. Oli väärän värinen ja maalasin pyörään paremmin sopivaksi.

Liitetiedostot

• Oma_BMW_K100RS.jpg
    Oma_BMW_K100RS.jpg
    82,6 KB · Katselut: 39
Back