• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
aLTa sanoi:
vad kostar det..!! ???:thumbup: saat vaihdossa hienon lotjan...:) helppo sillä on ajaa jos tuollaki kerta...

No minkälainen lotja ois kysymyksessä :wanna:
tosin myymässä enkä vaihtamassa ole mitään mutta kysympähä vaan

Umasuv sanoi:
Fiksun näköinen peli.jos tiet ois aina pikitietä niin ois varmaan hyväkin vaihtoehto,mutta
kun tiet on välillä mitä sattuu tai niitä ei oo ollenkaan niin siksi gessu on juurikin se oikea

niin. . seon henkien taisto valita yksi ja ainoa oikea laite.. jos kessu tarjoais paremman suojan tuulelta ja sateelta ni asia ois loppuun käsitelty mutta ku ei. . lotja / gtl on se juttu toistaiseksi kunnes toisin todetaan. Talviajo ja huonot tiet houkuttelee vaihattelee, mutta eipä oo raaskinu tuosta ilman luopuu ku nuo markkinat ovat nyt aika huonot. kohta joutuu kahden mopon loukkuun. .

aLTa sanoi:
niin. . seon henkien taisto valita yksi ja ainoa oikea laite.. jos kessu tarjoais paremman suojan tuulelta ja sateelta ni asia ois loppuun käsitelty mutta ku ei. . lotja / gtl on se juttu toistaiseksi kunnes toisin todetaan. Talviajo ja huonot tiet houkuttelee vaihattelee, mutta eipä oo raaskinu tuosta ilman luopuu ku nuo markkinat ovat nyt aika huonot. kohta joutuu kahden mopon loukkuun. .

Minulla kun nuo molemmat oli yhtäaikaa (siis -06 K1200LT ja -09 R1200GSA) niin en kyllä tuosta kommentista ole samaa mieltä että LT tarjoaisi paremman suojan tuulelta ja sateelta. Noh, jos vertailukohtana on *normi* GS niin sitten ehkä, tuosta ei pidemmillä matkoilla ole kokemusta.

LT:n kanssa reissatessa sai laittaa vaatetta enemmän päälle, GSA:lla pärjää paljon vähemmällä. Erityisesti käsivarret ja niska on LT:n kanssa paljon enemmän viimassa kuin GSA:lla. Myös jaloille tuo boxeri tarjoaa paremmin lämpöä.

LT:n kanssa tuli käytettyä Gerbingin sähkötakkia kylmillä ilmoilla kun ilman ei pärjännyt, GSA:n kanssa on takki roikkunut hyvin tiiviisti naulakossa.

Ja jotain kertoo sekin, että 5.2006->8.2015 kertyi LT:n mittariin 86tkm ja 9.2009->9.2015 GSA:n mittariin on tullut 122tkm :)

Vähän kaikkea:
Uudet kumit
Uudet vilkut vanhojen hapertuneiden tilalle
Ehjäsin parkkivalon (piuha poikki)
Yksinkertaistin sähköt
Hain uudet öljyt moottorille ja laatikolle + ö-suodattimet
Rupesin suunnittelemaan laillisempaa kilpitelinettä :D

Monta asiaa vielä listalla, mutta jos sama tahti jatkuu niin tekeminen loppuu ennen tammikuuta. :thumbup:

Jos haluaa, saahan Gessuunkin isomman pleksin, jolloin tuulet ja viimat saa ohjattua kuskin ohi.
Molempiin Gessuihini olen hankkinut isommat pleksit ja siten saanut viimaa ja pyörteilyä vähennettyä lähes olemattomiin. Oikein kunnon sateessa en ole ajanut pleksien vaihtamisen jälkeen, joten siitä ei ole empiiristä kokemusta vielä.

K1200R Sport säädettiin Rexxerillä (slipari vaihdetu jo kesälä)... kun vielä sais ne käppärät itselleen :)
Ja seisontatuen pultin katkettua biketeamin pihalla (onneksi siinä, eikä jossain reissussa) sekin tuli bt:n toimesta korjattua... :P

AXP sanoi:
...Molempiin Gessuihini olen hankkinut isommat pleksit ja siten saanut viimaa ja pyörteilyä vähennettyä lähes olemattomiin...
Mikä plexi sulla on tuossa Advessa? Toiseen Gessuun vaihdoin just Adven plexin, toiseen olisi tarkoitus laittaa ehkä vielä isompi, mutta ei kuitenkaan mitään ladonovi -mallia...

-jp-

J-PS sanoi:
Mikä plexi sulla on tuossa Advessa? Toiseen Gessuun vaihdoin just Adven plexin, toiseen olisi tarkoitus laittaa ehkä vielä isompi, mutta ei kuitenkaan mitään ladonovi -mallia...

-jp-

Wunderlichin Marathon II. Siitä on useampia kuvia verkkokaupan sivuilla. Ostin sen paketin, jossa on lisätuki mukana. Pleksi on noin 10cm alkuperäistä korkeampi ja aavistuksen leveämpi. Ei mikään valtava siis.
Vaikutti juuri siten kuin halusinkin, että kypärän ja niskan alueen turbulenssin sai minimiin.

Kiitos infosta AXP, laitoin äsken tilaukseen saman setin. Ja samaan pakettiin myös madaltavat jalkatapit; Suomen pyörässä mulla oli sellaset jo viime kesän ja ainakin mun pitkille jaloille vaikutus on selvästi positiivinen.

-jp-

J-PS sanoi:
Kiitos infosta AXP, laitoin äsken tilaukseen saman setin. Ja samaan pakettiin myös madaltavat jalkatapit; Suomen pyörässä mulla oli sellaset jo viime kesän ja ainakin mun pitkille jaloille vaikutus on selvästi positiivinen.

-jp-

Toivotaan, että se tuottaa halutun tuloksen. Mehän olemme kaikki sen verran erilaisia, että jokainen kokoonpano ei sovi kaikille. Mulla on lyhyet raajat ja pidempi selkä, joten mulle taas nuo jalkatapit ovat sopivalla kohdalla.
Jäipä mainitsematta, että hankin myös korotuspalat, jotka nostavat tankoa ja siirtävät sitä samalla hieman taaksepäin. Niiden ansiosta on käsivarret nyt rennompana.

Noh, jäipä mainitsematta :D että molemmissa Gessuissa on 25mm riserit, ja niemnomaan sellaiset jotka EIVÄT tuo stongaa lähemmäksi kuskia. Näin se on mun fysiikalle sopivassa paikassa. :D

-jp-

Ajoin talliin xx:n viereen kevättä odottamaan.. mitähän sitä talvella keksisi jotain pientä kivaa asennettavaa..?:dunno:

GSA vielä liikkeellä jonkun viikon, sitten siitä irtoaa ainakin iskarit jotka lähtee vuosihuoltoon. Mahdollisesti vähän muutakin ennakoivaa huoltoa ohjelmassa, vakaasti harkinnassa josko pistäisi pyörän katkaisuun.

J-PS sanoi:

-jp-
UPS:n tsuppari toi sitten perjantaina paketin. Muuten ihan hyvä, paketista löytyi nuo jalkatapit ja peilinvarsien levityspalat - mutta ei sitä plexiä, joka oli koko homman clou ja syy tilaukseen! Schweinhund und donnerwetter! Himmel! :grin: Noh, eiköhän täsmälliset lapinpolttajat senkin jostain vielä löydä.

-jp-

J-PS sanoi:
UPS:n tsuppari toi sitten perjantaina paketin. Muuten ihan hyvä, paketista löytyi nuo jalkatapit ja peilinvarsien levityspalat - mutta ei sitä plexiä, joka oli koko homman clou ja syy tilaukseen! Schweinhund und donnerwetter! Himmel! :grin: Noh, eiköhän täsmälliset lapinpolttajat senkin jostain vielä löydä.

-jp-

Oliko tilauspäivänä tavaraa varastossa? Jollei ollut, se pleksi tulee lähipäivinä. Niin mullekin kävi, että pleksi tuli eri päivänä kuin muut tilatut tavarat.

R1200ST satulat lähti verstaalle uudelleen muokattavaksi kun ovat niin uskomattoman epämukavat istuttavat. Ajelin ennen vanhalla kawa gtr:llä helposti 800-1000km päivässä ja tällä bemulla 400 km tuottaa jo tosi tuskaa, no satulat valmistuu tuossa joulun alla niin toivotaan että ens ajojausi on sit mukavampi!!:orgmp::orgmp::crash:

Kävin tänään Gessun kanssa 60 tkm. huollossa BikeTeam Raisio.
Samalla hoitivat bensapumpun liittimiä koskevan kampanjan sekä takapyörän kiinnityslaipan uusimisen teräksiseen. Nämä siis valmistajan piikkiin.

Palvelu oli kaiken kaikkiaan erinomaisen hyvää.

Back