• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
kane80 sanoi:
Eikös tuo ole muuten vakio tankokiinnitys ? Semmonen säädettävä kuula systeemi ? Aukeaa vissiin ihan ilman työkaluja, ja navi lähtee sen siliäntein.
Vaihdoin sen ison "käsimutterin" ja pultin kanssa lukitusaineilla varustettuihin normimuttereihin ja kuusiokolopulttiin.
Pitää olla ainakin kunnon lenkkiavain ja kuusiokoloavain mukana, jos navin haluaa.
Sama oli systeemi vanhassa Zumo 220 navissanikin ja se pysyi tangossa 4 vuotta kunnes myin sen.

Lyhyenä nais ihmisenä olen joutunut 1200 gessua muokkaamaan laittamalla hyperpron lyhemmät jouset ja jo ennestään matalasta penkistä olen joutunut raapimaan täytettä pois. Ja turhamaisuuden huippuna kaikkiea muuta ulkonäöksellistä eli maalarille vein ne
Vihertävän hopean harmaat sivukatteet joka maalasi ne keltaiseksi ja tänään tuli modattu penkki puolasta brodeerauksin. Ja onpahan komia.:rakastunut:

Umasuv sanoi:
Lyhyenä nais ihmisenä olen joutunut 1200 gessua muokkaamaan laittamalla hyperpron lyhemmät jouset ja jo ennestään matalasta penkistä olen joutunut raapimaan täytettä pois. Ja turhamaisuuden huippuna kaikkiea muuta ulkonäöksellistä eli maalarille vein ne
Vihertävän hopean harmaat sivukatteet joka maalasi ne keltaiseksi ja tänään tuli modattu penkki puolasta brodeerauksin. Ja onpahan komia.:rakastunut:

ihan uteliaisuudesta, paljonko on naisella mittaa, kun gessulla liikkuu? meidän martta ei saa edes hondaa pidettyä pystyssä, kun on kuulemma liian korkea, siinä penkki muistaakseni vain 79cm..

kalevi52 sanoi:
Pistäpä kuva, miten ne asensit, kiitos.
Terveisin,
R 1100 RT
Tuossa kuva kaikessa karuudessaan asennuksesta. Käytin siihen pakoputkiklemmaria, johon pulttasin välilevyn, johon taas ruuvasin valon kiinni.

Valo.jpg

XX-xenon sanoi:
ihan uteliaisuudesta, paljonko on naisella mittaa, kun gessulla liikkuu? meidän martta ei saa edes hondaa pidettyä pystyssä, kun on kuulemma liian korkea, siinä penkki muistaakseni vain 79cm..

Mittaa löytyy vaatimattomat 161 cm mutta olen sen mallinen että raajat pitkät ja lyhyt selekä.nuo hyperprot madaltaa n.3 cm.laitan moposra kuvan kunhan opettelen että miten tänne sen saa laitettua

Itse olen rakennellut omaa BMW R 850 R:ni vähin erin edes jonkilaiseksi "omaksi" kulkuneuvoksi.
Alkuun oli vain sen oikean istuma-asennon hakemista muutamia vuosia sitten jolloin satulan takaosa alimmalle kohtaa ja eteen 6mm korotuspala jotta löytyisi se +½-pykälää alimmasta nostettuna. Samalla Wunderlich'n kautta jalkatappien madalussarjat, yms. pientä.
Kun as ajoasento alkoi olla mukavan tuntuinen niin "repäisin" alta pois noi katit ja laitoin tilalle Remuksen pöntöt + jumpperoin nämä Motroni'n blugin suorille putkille jolla juutulla löysin sopivasti lisää tota keskialueen vääntöä jota lähdinkin etsimään.
Jatkossa sitten jossain vaiheessa rälläköin poikka nämä orkkisvalojen sekä mittariston kanattajat jotta olisin saanut synnytettyä lisää tilaa tonne putkien väliin toiselle H4:lle.
Kun noi valot olivat kohdillaan niin seuraavana piti synnyttää paikka naville jota varten tein kaksi pitempää erikoispulttia joilla sain asennettua tason RAM-kiinnikkeitä varten ohjaustangon välin mittariston taakse johon syötöt USP'a varten.
Nyt mielessä väijyy ensivuoden projekteja varten toi John Gemin uusi lastu tonne boksiin jolla saisin ehkä jotain lisiä taas???
Tänä lopusyksynä ajellaan ja tehdään enää joitain pikku säätöjä yms... joista viimeisenä on ollut sen CO-potikan oikean kohdan etsimistä kohdilleen perstuntumalla kun ei ole mittareita käyttää...
Kun te enemmän näitä Bemareita säätäneet olette jo ehtineet kokeilla varmaan liki kaikkia juttuja niin onko antaa hyviä vinkkejä seuraaviin juttuihin mitä kannattaisi jatkossa kokeilla?:)

Gaston Rahier oli 160cm ja voitti kaksi kertaa motocrossin maailmanmestaruuden ja kaksi kertaa R80GS:llä Paris Dakarin. :D

Purkanut vaihdelaatikon irti ja tilannut uuden. Myös takajarrua tuli säädettyä sopivammaksi omalle monolle. Jäi joutoaikaa niin laitoin vielä Ctekin pistokkeen pahan päivän varalle.

Mä laitoin just XR:n tavaratelineeseen Givin Monokey -alustan laukun kiinnitykseen. Melko helppo laittaa kiinni vaikka mitään virallisia kiinnityksiä ei olekaan olemassa.

Purkanut muoveja ja muita osia pois ja asentanut tilalle kaikenlaista valmista osaa, kuttaperkkaa ja itse tehtyjä metalliosia :D Untitled.jpg

Tein pyörälleni 210.000 km huollon kerhollamme. BMW R1100GS.
Siinä laturin hihnapyörää pyöritellessäni venttiilien säädössä huomasin, että laturin hihnassa on pieniä säröjä.
Ai hitsi, koska hihna on viimeksi vaihdettu?
No tarkistin kotona muistiinpanoista. 70.000 km sitten on vaihdettu.
Huoltoaikataulun mukaan vaihtoväli on 60.000 km
On siis jo korkea aika vaihtaa!
Kuinkas tässä näin kävi?
Huomenna haen Motonetistä uuden hihnan hintaan 7.90 € ja vaihdan sen oitis.
Tuotenumero 30-4615.

Pekkavee sanoi:
Tein pyörälleni 210.000 km huollon kerhollamme. BMW R1100GS.
Siinä laturin hihnapyörää pyöritellessäni venttiilien säädössä huomasin, että laturin hihnassa on pieniä säröjä.
Ai hitsi, koska hihna on viimeksi vaihdettu?
No tarkistin kotona muistiinpanoista. 70.000 km sitten on vaihdettu.
Huoltoaikataulun mukaan vaihtoväli on 60.000 km
On siis jo korkea aika vaihtaa!
Kuinkas tässä näin kävi?
Huomenna haen Motonetistä uuden hihnan hintaan 7.90 € ja vaihdan sen oitis.
Tuotenumero 30-4615.

Mulla on Megamotossa laturin hihnan vaihtoväli 6 vuotta tai 40.000 km.
Hihna jäi Biketeamin pojilta jostain syystä vaihtamatta 40.000 km:n huollon yhteydessä.
No heti seuraavana arkipäivänä mainitsin asiasta ja mekaanikko vaihtoikin hihnan odottaessa.
Kokonaiskustannukset tästä toimenpiteestä oli kohtuulliset 25,44€.

Back