• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

mitä hyötyä liittymisestä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Turhaa hommaa... mikään yksittäinen yhdistys ei saa alennusta kauppiailta sen enempää kuin yksityinenkään pienellä puhumisella.

Höh... sitte tää toimii vielä jossain jumalanseljäntakana -> helsingissä.

tounge.gif

Yhdistyy toimii valtakunnallisesti vaikka kotipaikka onkin helsinki.. meille kotipaikkalla ei ole mitään merkitystä, paperien kannalta helpompaa kun on samalla suunnalla kuin puheenjohtaja & hänen simpseä sihteerinsä..
wink.gif

ja onneksi liittyminen on vapaaehtoísta...
cool.gif

btw, liitytkö jäsenenksi jos voin todistaa sulle miten säästät jäsenmaksun pelkästään yhden kauden ratamaksuissa..
biggrin.gif

Tulipahan vaan mieleen, että jos jaksatte junailla kimppatilauksen, alennusta, tai jotain muuta mukavaa kunnollisista korvakäytäviin valoksien mukaan tehtävistä kunnollisista tulpista niin olisi melko kova juttu.

Muutamasta aiemmasta kimppatilauksesta olen täpärästi onnistunut jäämään täpärästi kyydistä ja niissä alennukset on olleet 25 euron luokkaa per laaki, ja voisi kuvitella että noille olisi ihmisillä käyttöä. Ainakin niillä jotka valkkaa slip-onit desibelien perusteella.
tounge.gif

Woe Witsi, kivahan se on, jos jotakin alennusta saa jäsenkortilla, mutta en minä ainakaan niiden etujen takia mihinkään yhdistyksiin, osuuskuntiin tai muihin yhteenliittymiin ole lähtenyt.    
omg.gif
 Kyllä se on ollut kiinnostus siihen aiheeseen, mikä mukaan vie.    
cool.gif

En tiedä, mitä muut ajattelevat, mutta jos jotakin ry:tä olisin perustamassa, en kyllä kaipaisikaan sinne porukkaa vain joidenkin etujen tai alennuskuponkien toivossa! Jos ei aate sinänsä, yhteiset harrastukset tai vaikka toiminnan tukeminen jäsenmaksun verran kiinnosta, niin mitäpä sinne mukaan tunkemaan?      
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Olen ollunna ulkoisilla mailla-miten liittyä ja mitä etuja->siis SELKOKIELELLÄ?
Edut tulevat näkymään RY-osiossa varmaan lähiaikoina kun ässät saavat asiat säädettyä.

Jäsenmaksu (20 €) ei pitäisi olla paha rasti kenellekään kellä on varaa moottoripyöräillä. Kuitenkin tuollaisestakin osallistumisesta on hyötyä ja apua sivuston ylläpidossa ja kehittämisessä. Ne ketkä webin kanssa tekevät enemmänkin duunia tietävät kuinka paljon tämänkin kokoluokan sivuston pyörittämiseen tarvittavat palvelut maksavat - tähän asti ne on revitty suoraan Jp-800:n & MegaB:n omista lompakoista, ei tuokaan ole mun mielestä oikein.

Itse maksoin jässärin ekojen joukossa ja olen iloinen että voin osallistua sivuston kuluihin ja auttaa tämänkin palvelun kehityksessä. Toki liittyminen on jokaisen oma valinta ja ajatusmallejakin on toki monia - itse saan hyvää mieltä jo pelkästään homman tukemisesta (tiedän kyllä toki että ihan rahanarvoisia etujakin on tulossa).

Woe Witsi, kivahan se on, jos jotakin alennusta saa jäsenkortilla, mutta en minä ainakaan niiden etujen takia mihinkään yhdistyksiin, osuuskuntiin tai muihin yhteenliittymiin ole lähtenyt.    
omg.gif
 Kyllä se on ollut kiinnostus siihen aiheeseen, mikä mukaan vie.    
cool.gif

En tiedä, mitä muut ajattelevat, mutta jos jotakin ry:tä olisin perustamassa, en kyllä kaipaisikaan sinne porukkaa vain joidenkin etujen tai alennuskuponkien toivossa! Jos ei aate sinänsä, yhteiset harrastukset tai vaikka toiminnan tukeminen jäsenmaksun verran kiinnosta, niin mitäpä sinne mukaan tunkemaan?            
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif
Tuo on ihan totta.. jos ainoa pääasia ovat alennukset voi ihan hyvin jättäytyä mielestäni pois. Jos taas haluaa olla mukana kehittämässä .orgia, sen tapahtumia, sivustoa ja samalla tukea Smotoa sen toiminnassa motoristien hyväksi suosittelen liittymistä.

Toi jäsenmaksu on vedetty nyt niin alas, että sen ei pitäisi olla este kenenkään liittymiselle, yleensä muissa mp-kerhoissa maksu on korkeampi.

smile_org.gif

Turhaa hommaa... mikään yksittäinen yhdistys ei saa alennusta kauppiailta sen enempää kuin yksityinenkään pienellä puhumisella.

tounge.gif
Kuten Kaapin Jouni oli aikoineen Kekkoselle sanonut:
"Mistäs tiiät miten päin se Jumala on".

Kari Suomalainen aikanaan piirteli:
"Kun on aatteet idästä ja vaatteet lännestä, mut kun pärstä on Turengistä niin minkäs teet".
biggrin.gif
biggrin.gif

Alennuksien vuoksi mun kiinnostus vähäinen.
Aatteellisista yms yhdistyksistä olen saanut kiintiöni  liki täyteen.

Siis toistaiseksi seuraan "katseella" kunnes/jos kiinnostus heräytyy. Vilpitön hatun nosto JP:lle, Puuhikselle ja muille, joilla on energiaa touhuta.

sanoi:

Kyllä hiukan uskaltaisin olla eri mieltä. Tietysti on kauppiaita, jotka antavat "normaali" alennuksen yhdistyksille, mutta löytyy myös niitä jotka ymmärtävät mainosarvon ja potentiaalisen asiakasryhmän mahdollisuudet...

Tilanne
Yritys A [voi ehkä puhumalla saada alennukset]
Yritys B [voi ehkä puhumalla saada alennukset]
Yritys C [tiedät saavasti MotOrg Ry:n alennukset]
Yritys D [voi ehkä puhumalla saada alennukset]

Minkä yrityksen näistä valitset?

Onko yhdistyksen toiminta suunnitelma jossain helposti nähtävissä, koska itseäni ainakin kovasti kiinnostaa mihin yhdistyksen rahoja on tarkoitus käyttää, koska vaikkakin yksittäiseltä henkilöltä maksu on pieni (20€) niin jos vaikka 1/4 tähän foorumiin rekisterlityneistä liittyy niin summa on jo kuitenkin 20.000€, joten tuolla rahalla saa ilmeisesti jotain odottaakin (muutakin kuin että voi tuhlata lisää rahaa jotta saa alennuksia).

Eli saiskos rahan käyttö suunnitelmista jotain tietoa.

Terkuin

Mä oon kans vähän sellanen pilkunviilaaja, että haluisin tarkempaa tietoa mihin rahani laitan.. (siis mitkä rahat...... No ne jotka jää yli kesän palkasta sitten
wink.gif
)
Ja vaikkei tässä etujen ja alennusten perässä juostakkaan, niin tietenkin näin yksityishenkilölle ne on aika suuri porkkana tässä liittymisessä.

Motorg Ryn "budjetti" on arvioitu 100 liittyneen jäsenen mukaan eli kovin kummoisia suunnitelmia tuolla valtavalle 2000 €:lle ei suunniteltu.

Ensinnäkin.. Ry:n tilille kertyneitä varoja ei ole tarkoitus juoda eikä syödä kurkusta alas vaan näillä varoilla on tarkoitus on ensisijaisesti tarkoitus turvata www - sivuston olemassaolo.

Tämän sivuston palvelintilan kulut kaikkine tarvittavine systeemeineen liikkuvat 100 - 200 € / kk riippuen tietoliikennemäärästä, joka on viime vuoden aikana ollut jyrkässä kasvussa. Tästä johtuen mm. ei tahdo enään oma "persus" tätä kestää...

Ensinnäkin.. Ry:n tilille kertyneitä varoja ei ole tarkoitus juoda eikä syödä kurkusta alas vaan näillä varoilla on tarkoitus on ensisijaisesti tarkoitus turvata www - sivuston olemassaolo.

Tämän sivuston palvelintilan kulut kaikkine tarvittavine systeemeineen liikkuvat 100 - 200 € / kk riippuen tietoliikennemäärästä, joka on viime vuoden aikana ollut jyrkässä kasvussa. Tästä johtuen mm. ei tahdo enään oma "persus" tätä kestää...
Anteeksi tyhmyyteni mutta tuo särähti korvaani. Oletko sinä sitten itse maksanut tämän foorumin kulut tähän asti? Siis tuon 100-200€/kk? Jos näin on niin
bowdown.gif

Mutta sitten herääkin uusi kysymys... Miksi jäsenten pitäisi maksaa kaikkien satunnaisten sivuille eksyvien kulut? Jos minun jäsenmaksuni menee suoraan "omaan yhteiseen hyvään" niin OK mutta jos sillä rahoitetaan tuntemattomien "hyväksikäyttö" niin se ei tunnu oikealta. Ei varsinkaan kun itsekin saisi about samat edut (surffata, ostella yms) ihan ilmaiseksikin.
Näin vaan tuli mieleeni...

Olen myös sillä kannalla, että marssijärjestys olisi saanut olla sellainen, että ensin olisivat toimintasuunnitelma & muut viralliset dokumentit olleet esillä ja sen jälkeen olisi alkanut jäsenten hankinta. Onko niin, että yhdistyksellä ei ole omaa tiliä, vaan jäsenmaksut menevät rahastonhoitajan henk.kohtaiselle tilille? Eikö yhdistyksellä tarvitse olla omaa tiliä?

Eli just siksi tulee eteen se että jos olet aktiivinen jäsen, ja osallistut eri tapahtumiin, esim Jysäri, Tusari, rata ajot jne niistä taas saat MotOrg jäsenenä alennuksia, eli se €20 tulee aika nopeasti takaisin, jolloin tilanne on se että itseasiassa et ole "maksanut" mitään... Myöskin tulee eri yhteistyökumppanien erityis alennukset jotka ovat vain MotOrg jäsenille... sekä SMOTOn jäsen edut (laivalipuista, hotelleista jne).

The bottom line:
Jos olet aktiivinen Orggilainen ja moottoripyörilevä immeinen niin liittyminen kannattaa rahallisesti sekä henkisesti
sport05.gif
...

Eli just siksi tulee eteen se että jos olet aktiivinen jäsen, ja osallistut eri tapahtumiin, esim Jysäri, Tusari, rata ajot jne niistä taas saat MotOrg jäsenenä alennuksia, eli se €20 tulee aika nopeasti takaisin, jolloin tilanne on se että itseasiassa et ole "maksanut" mitään... Myöskin tulee eri yhteistyökumppanien erityis alennukset jotka ovat vain MotOrg jäsenille... sekä SMOTOn jäsen edut (laivalipuista, hotelleista jne).

The bottom line:
Jos olet aktiivinen Orggilainen ja moottoripyörilevä immeinen niin liittyminen kannattaa rahallisesti sekä henkisesti  
sport05.gif
...
Onks henki nyt se etta Jysariinkin joutuvat ry:hyn kuulumattomat maksaa paasymaksua, vai mika?

Ry on varsin loistava ajatus, ja jos olisin ees samassa maassa, niin mika ettei. Ei vaan toi asia nyt ihan kosketa..ratapaivatkin kaydaan muualla
smile_org.gif

Ja taytyy myontaa, olen vahan samalla kannalla tuosta toimintasuunnitelman julkasusta ja jasenmaksutilista

Back