mitä hyötyä liittymisestä??

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jyri
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli just siksi tulee eteen se että jos olet aktiivinen jäsen, ja osallistut eri tapahtumiin, esim Jysäri, Tusari, rata ajot jne niistä taas saat MotOrg jäsenenä alennuksia, eli se €20 tulee aika nopeasti takaisin, jolloin tilanne on se että itseasiassa et ole "maksanut" mitään... Myöskin tulee eri yhteistyökumppanien erityis alennukset jotka ovat vain MotOrg jäsenille... sekä SMOTOn jäsen edut (laivalipuista, hotelleista jne).

The bottom line:
Jos olet aktiivinen Orggilainen ja moottoripyörilevä immeinen niin liittyminen kannattaa rahallisesti sekä henkisesti  
sport05.gif
...
Tässäpä tämä... Smoton edut tulee muutakin kautta, ja monesti nuo (nämä) jäsen alennukset ovat vain "alennuksia". Monta kertaa kun kysyy hintaa ensin, tinkii ja kysyy sitten kortin kanssa on hinta halvempi kun vähän malttaa tingata. Noi ajopäivät yms. onkin juttu erikseen. Perheellisellä vaan on vähän rajoitetusti mahdollisuuksia osallistuakaan.

Ja kyllä mukana ollaan ja pysytään mutta halusin tuoda nämä pari epäkohtaa huomioon.

Anteeksi tyhmyyteni mutta tuo särähti korvaani. Oletko sinä sitten itse maksanut tämän foorumin kulut tähän asti? Siis tuon 100-200€/kk? Jos näin on niin
bowdown.gif

Mutta sitten herääkin uusi kysymys... Miksi jäsenten pitäisi maksaa kaikkien satunnaisten sivuille eksyvien kulut? Jos minun jäsenmaksuni menee suoraan "omaan yhteiseen hyvään" niin OK mutta jos sillä rahoitetaan tuntemattomien "hyväksikäyttö" niin se ei tunnu oikealta. Ei varsinkaan kun itsekin saisi about samat edut (surffata, ostella yms) ihan ilmaiseksikin.
Näin vaan tuli mieleeni...
Yhdistystoiminnassa yleensä on kyse harrastuksesta ja usein tällaisessa toiminnassa joutuu tekemään vapaaehtoista/ilmaista työtä muiden eteen, jotka eivät kuulu koko yhdistykseen (vrt. Suomen Punainen risti, vaikkei ehkä MotOrg ry yhtä tärkeää asiaa hoidakkaan).
Itsestäni ei ainakaan tunnu pahalta pieni summa, jonka jäsenet "joutuvat" maksamaan siitä, että yhdistystä/yhteistä harrastusta yleensä voidaan pyörittää. Kannattaa ehkä mennä itseensä, jos tuntuu siltä että muut Orgin sivuilla käyvät käyttävät tätä systeemiä jotenkin "hyväkseen".

Onko niin, että yhdistyksellä ei ole omaa tiliä, vaan jäsenmaksut menevät rahastonhoitajan henk.kohtaiselle tilille? Eikö yhdistyksellä tarvitse olla omaa tiliä?
Tili joka on avattu on vain ja ainoastaan MotOrgin käytössä. Se on henkilökohtaisella nimellä avattu kustannus syistä (yhdistyksen pankkipalvelut maksavat huomattavasti enemmän kuin yksityishenkilön)...

Tämä ratkaisu on täysin yhdistyslain mukainen.

Eli just siksi tulee eteen se että jos olet aktiivinen jäsen, ja osallistut eri tapahtumiin, esim Jysäri, Tusari, rata ajot jne niistä taas saat MotOrg jäsenenä alennuksia, eli se €20 tulee aika nopeasti takaisin, jolloin tilanne on se että itseasiassa et ole "maksanut" mitään... Myöskin tulee eri yhteistyökumppanien erityis alennukset jotka ovat vain MotOrg jäsenille... sekä SMOTOn jäsen edut (laivalipuista, hotelleista jne).

The bottom line:
Jos olet aktiivinen Orggilainen ja moottoripyörilevä immeinen niin liittyminen kannattaa rahallisesti sekä henkisesti  
sport05.gif
...
VArmasti ehkä näin, mutta silti yhdistystä jos ollaan väsäämässä asialliseen suuntaan olisi hyvä (niinkuin moni muukin on sanonut) nähdä viralliset paperit ja jos tuo oli totta, että yhdistyksen ja henkilöiden tilit ovat alusta asti sekaisin, niin minua ainakin se pelottaa
omg.gif
Olen antanut itseni ymmärtää, ettei se ole edes ihan asetusten mukaista ?

Terveisin

Anteeksi tyhmyyteni mutta tuo särähti korvaani. Oletko sinä sitten itse maksanut tämän foorumin kulut tähän asti? Siis tuon 100-200€/kk? Jos näin on niin  
bowdown.gif

Mutta sitten herääkin uusi kysymys... Miksi jäsenten pitäisi maksaa kaikkien satunnaisten sivuille eksyvien kulut? Jos minun jäsenmaksuni menee suoraan "omaan yhteiseen hyvään" niin OK mutta jos sillä rahoitetaan tuntemattomien "hyväksikäyttö" niin se ei tunnu oikealta. Ei varsinkaan kun itsekin saisi about samat edut (surffata, ostella yms) ihan ilmaiseksikin.
Näin vaan tuli mieleeni...
Yhdistystoiminnassa yleensä on kyse harrastuksesta ja usein tällaisessa toiminnassa joutuu tekemään vapaaehtoista/ilmaista työtä muiden eteen, jotka eivät kuulu koko yhdistykseen (vrt. Suomen Punainen risti, vaikkei ehkä MotOrg ry yhtä tärkeää asiaa hoidakkaan).
Itsestäni ei ainakaan tunnu pahalta pieni summa, jonka jäsenet "joutuvat" maksamaan siitä, että yhdistystä/yhteistä harrastusta yleensä voidaan pyörittää. Kannattaa ehkä mennä itseensä, jos tuntuu siltä että muut Orgin sivuilla käyvät käyttävät tätä systeemiä jotenkin "hyväkseen".
Kyllä helvetti vie tuntuu
veryangry.gif

Katso itsekin noita trolleja mitä tänne heitetään puhumattakaan viestien lukumäärien metsästäjistä. (tyyliin heh
smile_org.gif
)

Kaikesta voisi vähän tinkiä ja mm. tietoliikenne on pirun kallista. Jos tälläiset saataisiin pois tuo tietoliikenteen osuus kokonaiskustannuksista tippuisi kummasti.

Tällä kirjoituksellani halusin vain tuoda esille pienen epäkohdan ja onhan se vähän niinkin että ei tätä oikein voi verrata SPR:n toimintaan...

Eli saiskos rahan käyttö suunnitelmista jotain tietoa.
Tuolla info-osiossa on tietoa siitä mihin rahoja on ajateltu käyttää. Käytännössä homma mennee niin, että jos näyttää siltä että rahaa jää yli pidetään kokous joka päättää mihin yli jäävät rahat käytetään. Tämä on siis Ry:läisten asia; jos ei ole liittynyt jäseneksi ei ole nokan kopauttamista siihen mihin Ry rahansa käyttää.

Tarkempia suunnitelmia rahankäytöstä on vaikea tehdä ennenkuin sitä kulujen peittämisen jälkeen yli jäävää rahaa on. JOS sellaista edes tulee olemaan.

Minä olen ollut jäsen nyt vajaat pari tuntia ja hyvältä tuntuu.
Alennukset ei sinänsä kiinnosta yhtään,osaan omani neuvotella.
Hyvää asia sen sijaan tuen mielelläni.Vähäiselläkin kokemuksellani tästä org/Velhot(kieltämättä kyllä turhan salaperäistä että ketkä ovat ja mitä yhdistyksen perustamiseksi tehneet)-porukasta uskon,että pienelle jäsenmaksulleni on järkikäyttöä esim. näiden sivujen ylläpidossa.Ilman näitä sivuja en olisi ikinä uskaltanut pyörää hankkia.Ventovierailta tuli henk.koht yhteydenottoja,rohkaisua ja opastusta.

Pakko ei kai kenekään ole mihinkään liittyä.Lempiaiheeni eli minä itse toimii vastuuhenkilönä junnufutiksessa.Mitä sitten teenkin,niin aina löytyy valittajia,että liikaa maksaa ja treenit on väärään aikaan ja kama-alennukset huonoja,kun Prismastakin...että sen siitä saa kun johonkin ryhtyy.

sanoi:

Kyllä ME olemme Jp:een kanssa ITSE maksaneet joka pennin mitä tämän touhun pyörittämiseen on mennyt tähän mennessä..
Ja homahan on alusta asti mennyt niin, että JOKAINEN-vaikka vain  :)- ihminen on .Org!iin tervetullut!!!
Ja tuo on niin totta mitä Dura laittoi...
Ry:hyn liittyminenhän on vapaaehtoista ja aivan varmasti seuraavan kokouksen jälkeen tulee tarkat budjetit siitä mihin rahaa käytetään...

Tässäpä tämä... Smoton edut tulee muutakin kautta, ja monesti nuo (nämä) jäsen alennukset ovat vain "alennuksia". Monta kertaa kun kysyy hintaa ensin, tinkii ja kysyy sitten kortin kanssa on hinta halvempi kun vähän malttaa tingata. Noi ajopäivät yms. onkin juttu erikseen. Perheellisellä vaan on vähän rajoitetusti mahdollisuuksia osallistuakaan.

Ja kyllä mukana ollaan ja pysytään mutta halusin tuoda nämä pari epäkohtaa huomioon.
Mitäpä jos odottelisit sitä että edut julkaistaan ennenkuin alat niitä arvostella  
smile_org.gif

Edit: ja mitä salaperäisyyteen tulee, miettikääs hetki omassa päässänne, mitä perustamiskokouksesta olisi tullut jos sinne olisi kutsuttu kaikki foorumin jäsenet ja alettu ¨tiedottamaan asioista ennenkuin ne olisivat olleet kunnolla varmoja? Sitten olisi varmaan keksitty nillittää siitä että jengi vaan puhuu vaikka mikään ei ole vielä varmaa. Ja me puolestamme istuttaisiin siellä kokouksessa vieläkin - sataan ihmiseen mahtuu 95 vastarannankiiskeä...

Jokainen RY:n jäsen on tervetullut Ry:n kokouksiin sekä jokainen Ry:n jäsen voi vapaasti pyrkiä Ry:n hallitukseen päättämään mm. rahankäytöstä 
thumbs-up.gif

sanoi:

Kyllä ME olemme Jp:een kanssa iTSe maksaneet joka pennin mitä tämän touhun pyörittämiseen on mennyt tähän mennessä..
Ja homahan on alusta asti mennyt niin, että JOKAINEN-vaikka vain  :)- ihminen on .Org!iin tervetullut!!!
Ja yuo on niin totta mitä Dura laittoi...

veryangry.gif
Jos näin todellakin on niin
bowdown.gif

Tätä taustaa vasten paremmin ymmärrän tämän kerho ajatuksenkin.

Mitäpä jos odottelisit sitä että edut julkaistaan ennenkuin alat niitä arvostella  
smile_org.gif

Edit: ja mitä salaperäisyyteen tulee, miettikääs hetki omassa päässänne, mitä perustamiskokouksesta olisi tullut jos sinne olisi kutsuttu sata ihmistä ja alettu huudella asioista ennenkuin ne olisivat olleet varmoja? Sitten olisi varmaan keksitty nillittää siitä että jengi vaan puhuu vaikka mikään ei ole vielä varmaa. Ja me puolestamme istuttaisiin siellä kokouksessa vieläkin - sataan ihmiseen mahtuu 95 vastarannankiiskeä...

Jokainen RY:n jäsen on tervetullut Ry:n kokouksiin sekä jokainen Ry:n jäsen voi vapaasti pyrkiä Ry:n hallitukseen päättämään mm. rahankäytöstä 
thumbs-up.gif
Niin ja sattumoisin huomain tuon ensimmäisen viestisi tältä alueeltä ennenkuin sen poistit ja muokkasit vähän julkaisukelpoisempaan muotoon
biggrin.gif

Meinasi jo herne suhahtaa
tounge.gif

Pitää paikkaansa että en tiedäkään TÄMÄN ry:n eduista tuon taivaallista mutta kuten kirjoitinkin "yleensä noista jäsenalennuksista"

No edelleenkin mukana ja yritetään yhdessä kehittää RY:stä paras tällä maailman kolkalla. Ei jee.
062802jumpie_prv.gif

Tällä kirjoituksellani halusin vain tuoda esille pienen epäkohdan ja onhan se vähän niinkin että ei tätä oikein voi verrata SPR:n toimintaan...
Eipä voi verrata SPR:n toimintaan, mutta harvapa on SPR:n jäsen, mutta mielellään ottavat vastaan saamansa avun/veren jne jne.
Tuskinpa SPR:n jäsenetkään tuntevat olevansa hyväksikäytettyjä, vaan kyse on auttamisen halusta.
Sitä tämä Orgin touhukin on parhaimmillaan, autetaan motoristeja, niin uusia kuin kokeneempiakin.

sanoi:

Mutta sitten herääkin uusi kysymys... Miksi jäsenten pitäisi maksaa kaikkien satunnaisten sivuille eksyvien kulut?

Kyllähän tämä näin on ollut. Onneksi noin suuria summia ei sentään ole täysin itse täytynyt maksella vaan kyllä näitä kuluja ovat peittäneet yhteistyökumppanit myös esim. .ORG! Web Shop ja Motovelhot sekä muut, joita ei voi kuin taas kerran kiittää. Silti tämä summa on jäänyt ikävästi pakkasen puolelle ja kävijämäärien "räjähdysmäisen" jatkuvan kasvun myötä tuosta "pakkasesta" alkaa pikkuhiljaa näyttävän tulevan Siperia.

sanoi:
smile_org.gif

Edit: ja mitä salaperäisyyteen tulee, miettikääs hetki omassa päässänne, mitä perustamiskokouksesta olisi tullut jos sinne olisi kutsuttu sata ihmistä ja alettu huudella asioista ennenkuin ne olisivat olleet varmoja? Sitten olisi varmaan keksitty nillittää siitä että jengi vaan puhuu vaikka mikään ei ole vielä varmaa. Ja me puolestamme istuttaisiin siellä kokouksessa vieläkin - sataan ihmiseen mahtuu 95 vastarannankiiskeä...

Perustamiskokous ym. tarvittavat on pidetty ja muutama muukin kokous asian tiimoilta. Patentti- ja rekisterihallitus ei vain tuppaa olemaan niitä nopeiten toimivimpia tahoja ja papereihin voi vielä tulla muutoksia, joten näitä yhdistyksen sääntöjä ym. emme vielä julkaise ennenkuin ko. taho on ne hyväksynyt virallisesti. Motorg Ry on jo saanut täyden "laillisuuden" ja oikeuden toimia. Paperit ovat tarkistuksessa ja toivottavasti saamme ne mahd. pian.

sanoi:
Pakko ei kai kenekään ole mihinkään liittyä.Lempiaiheeni eli minä itse toimii vastuuhenkilönä junnufutiksessa.Mitä sitten teenkin,niin aina löytyy valittajia,että liikaa maksaa ja treenit on väärään aikaan ja kama-alennukset huonoja,kun Prismastakin...että sen siitä saa kun johonkin ryhtyy.

Itse myös toisessa yhdistyksessä toimin 3 vuotta halituksen puheenjohtajana ja valitettava tosiasia on että kaikkia ei voi tyydyttää varsinkaan niitä, jotka eivät yhdistykseen kuulu
biggrin.gif

sanoi:
VArmasti ehkä näin, mutta silti yhdistystä jos ollaan väsäämässä asialliseen suuntaan olisi hyvä (niinkuin moni muukin on sanonut) nähdä viralliset paperit ja jos tuo oli totta, että yhdistyksen ja henkilöiden tilit ovat alusta asti sekaisin, niin minua ainakin se pelottaa
omg.gif
Olen antanut itseni ymmärtää, ettei se ole edes ihan asetusten mukaista ?

Myös edellisessä mainitsemassani yhdistyksessä käytössä oli Ry:llä "henkilökohtainen" tili ja tämäkin pelkästään kustannusten vuoksi. Tästäkin asiasta tulisi varmasti nurinaa jos jäsenmaksut menisivät Ry:n nimissä olevan tilin sekä tilinhoitomaksuihin. Ja tuskinpa tuo Sari uskaltaa ohareita tehdä... ei sen uusi Kawa sentään niin nopea ole että kannattaisi yrittää
biggrin.gif

sanoi:
Tarkempia suunnitelmia rahankäytöstä on vaikea tehdä ennenkuin sitä kulujen peittämisen jälkeen yli jäävää rahaa on. JOS sellaista edes tulee olemaan.

Seuraavassa hallituksen kokouksessa varmasti tullaan katsomaan budjettia uudestaan kun on sentään jotain tuntumaa siitä kuinka paljon jäseniä Ry:hyn liittyy vuoden 2004 aikana. Niinkuin aikaisemmin sanoin oli ensimmäinen arvio 100 jäsentä vuoden 2004 aikana, mutta näyttää olevan aika alakanttiin oleva arvio. Ja niinkuin myös sanoin että budjetti tulevista jäsenmaksuista oli siis 2000 € niin tuohan tietysti voi köyhälle olla paljonkin rahaa, mutta oikeasti tuo ei ole paljoa
biggrin.gif

Uskonkin monen aktiivisen Orggilaisen liittyvän Motorg Ry:hyn jo pelkästään "kiitokseksi" sivustosta ja siihen nähdystä vaivasta. Sen verran tärkeäksi sivustoksi on tämä sivusto monelle tullut. Tämän sivuston kautta on perustettu useita yrityksiä, parisuhteita ja jopa aviopareja. Muutama ".ORG!" - vauvakin on saatu jo, joten monelle tämä alkaa olla paljon muutakin kuin vain nettisivusto.

Penniäkään ei siis näistä jäsenmaksuista kerry vieläkään omaan lompakkooni. Ja ehkäpä olisi pitänyt kirjoittaa lyhyempi viesti koska nämäkin bitit taas maksavat...
biggrin.gif

sanoi:
Eipä voi verrata SPR:n toimintaan, mutta harvapa on SPR:n jäsen, mutta mielellään ottavat vastaan saamansa avun/veren jne jne.
Tuskinpa SPR:n jäsenetkään tuntevat olevansa hyväksikäytettyjä, vaan kyse on auttamisen halusta.
Sitä tämä Orgin touhukin on parhaimmillaan, autetaan motoristeja, niin uusia kuin kokeneempiakin.

Voi Pete... melkein kyyneleet tulee silmiin näistä sanoistasi.. tuo on harvinaisen asiallista tekstiä sun suustas
biggrin.gif

Niin ja sattumoisin huomain tuon ensimmäisen viestisi tältä alueeltä ennenkuin sen poistit ja muokkasit vähän julkaisukelpoisempaan muotoon  
biggrin.gif

Meinasi jo herne suhahtaa
tounge.gif
No shit Sherlock! Jostain syystä tää "muut elää mun veromarkoilla" -tyylin ruikutus ja muu mutu-avautuminen on ollut mulle aina, mutta erityisesti viime aikoina melko tehokas punainen vaate. Sulla on skidejä? Arvaas kenen veromarkoista niiden koulutus ja neuvolat ja muu sellainen menee  
wink.gif
ja musta se on ihan helvetin hyvä että menee!

Btw. olisin jättänyt alkuperäisen viestin paikalleen ellei se olisi ollut turhan non-informatiivinen. Minä en häpeä sitä että mulla keittää välillä yli - ei se mikään uutinen ole, että mulla on etelämaalainen luonne.

Ja siis takaisin asiaan. Tän saa poistaa, koska tää on ihan bull***ttiä tää mun viesti
biggrin.gif

sanoi:
Miksiköhän mun jäsennumeroksi tuli järkyttävä 12 numeroinen numero?

Muilla se on 6 numeroinen, mutta kun sä olet meitä kaikkia 2 x pidempi niin täytyyhän sulla olla myös 2 x pidempi jäsennumero
biggrin.gif

sanoi:
Miksiköhän mun jäsennumeroksi tuli järkyttävä 12 numeroinen numero?

Muilla se on 6 numeroinen, mutta kun sä olet meitä kaikkia 2 x pidempi niin täytyyhän sulla olla myös 2 x pidempi jäsennumero
biggrin.gif
Ajattelin vaan sitä, että meillehän tulee tietenkin samanlaiset numerokyltit kuin karavaanareilla, niin kukaan ei voi käsittää, että olen yhdistyksen alkuvaiheessa liittynyt jäseneksi, mutta jäsennumero on jo usean miljardin luokkaa...

sanoi:
Onks henki nyt se etta Jysariinkin joutuvat ry:hyn kuulumattomat maksaa paasymaksua, vai mika?

Ry on varsin loistava ajatus, ja jos olisin ees samassa maassa, niin mika ettei. Ei vaan toi asia nyt ihan kosketa..ratapaivatkin kaydaan muualla
smile_org.gif

Kts. aikaisemmat viestit.

JYSÄRI:in ja TUSARIin ei ole tulossa pääsymaksua niinkuin ei aikaisemminkaan ole ollut, vaikka mielestäni Jyväskylän ja Turun porukka voisi meiltä vaivanpalkkaa järjestelyistä ottaakkin. Ei meinaan esim. JYSÄRInkään järjestäminen ole enään mikään pikkujuttu jos tänä vuonna on paikanpäälle arvioitu tulevan 250 - 300 pyörää.

Rata-ajopäivät järjestää ORG ei MotOrg Ry ja Ry:n jäsenet saavat tuosta alennusta.

Mutta tiedätkös mikä on siellä? Tämä sivusto, jonka takia Ry on perustettukkin (kts. aikaisemmat viestit)

Oi voi. Jos ei tuo JP olisi noin rauhallisesti itse suhtautunut kaikenmaailman epäilijöihin, olisin saattanut räväyttää parinkin neliön arvoista tekstiä. Nymmää sanovvaan että orottakaa ny jumankekka ja valittakaa sittekku aihetta on!

Yhdistys on ollut olemassa muutaman päivän ja jo on jos jonkinlaista edunvalvojaa. Perustakaa rutisijat oma örkkinne jos luulette sillä rahaa tahkoavanne mitään tekemättä!
mad.gif

Sillee. Hieno ajokeli. Hyvää viikonloppua kaikille. Ihan kaikille!
cool.gif

Back