• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä shoei xr-1000?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jape-85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
eek.gif

Mulla tuli 2kpl kypäriä isossa laatikossa eikä voi kyllä kuin kehua Helmetcityn pakkausta. : )
Se on hyvä, että muille sentäs tulee hyvin pakattuna - ja niinhän sen pitäisi ollakin. Luulisivat tietävän siellä, että mitenkä ne kypärät täytyy pakata pitkälle matkalle!

Eipähän auta kuin sähköpostitella hieman huonompaa palautetta takaisin ja toivoa, että potta kestää päässä!
062802moto_prv.gif

Tämä menee ehkä hieman aiheen vierestä, mutta hyvä tietää silti.

Kun ostaa tavaraa Euroopan maista, kannattaa maksaa verkkopankin tilisiirrolla (EU-maksu), koska silloin maksusta ei mene kuluja ostajalle eikä myyjälle. On sentään vähän hyötyä EUsta.  
smile_org.gif

Rahan siirtyminen tietenkin kestää 3-4 päivää, mutta kestäähän se kotimaassakin pankista toiseen 2-3 päivää. Olen itse ostanut kymmeniä kertoja tavaraa eri Euroopan maista ja maksanut aina EU-maksulla ja mainiosti on toiminut. Monet saksalaiset kauppiaat ilmoittavat sivuillaan valmiiksi tarvittavat pankkitiedot. Eli EU-maksua varten tarvitsee kysyä myyjältä hänen pankkinsa SWIFT-koodi ja hänen IBAN-tilinumeronsa. Ne syötetään sitten verkkopankin maksusivulle muiden tietojen kanssa ja siinä kaikki. Eipä juuri vaikeampaa kuin kotimaan maksutkaan.

On tietenkin totta, että PayPalin kautta suoritettu maksu näkyy vastaanottajalla heti, mutta sitä kautta maksettaessa PayPal veloittaa oman osuutensa maksun saajalta. Käytän itse PayPalia vain maksaessani ostoksia USAan, koska sinne ei voi suorittaa tilisiirtoa ja pankin kautta tehdyt maksumääräykset ovat ihan poskettoman kalliita (ja poskettoman hitaita).
PayPalissa voi nykyisin käyttää omaa pankkitiliään rahan lähteenä. Luottokorttia ei siis ole pakko käyttää.

Kun ostaa tavaraa Euroopan maista, kannattaa maksaa verkkopankin tilisiirrolla (EU-maksu), koska silloin maksusta ei mene kuluja ostajalle eikä myyjälle. On sentään vähän hyötyä EUsta.  
smile_org.gif

Rahan siirtyminen tietenkin kestää 3-4 päivää, mutta kestäähän se kotimaassakin pankista toiseen 2-3 päivää. Olen itse ostanut kymmeniä kertoja tavaraa eri Euroopan maista ja maksanut aina EU-maksulla ja mainiosti on toiminut. Monet saksalaiset kauppiaat ilmoittavat sivuillaan valmiiksi tarvittavat pankkitiedot. Eli EU-maksua varten tarvitsee kysyä myyjältä hänen pankkinsa SWIFT-koodi ja hänen IBAN-tilinumeronsa. Ne syötetään sitten verkkopankin maksusivulle muiden tietojen kanssa ja siinä kaikki. Eipä juuri vaikeampaa kuin kotimaan maksutkaan.

On tietenkin totta, että PayPalin kautta suoritettu maksu näkyy vastaanottajalla heti, mutta sitä kautta maksettaessa PayPal veloittaa oman osuutensa maksun saajalta. Käytän itse PayPalia vain maksaessani ostoksia USAan, koska sinne ei voi suorittaa tilisiirtoa ja pankin kautta tehdyt maksumääräykset ovat ihan poskettoman kalliita (ja poskettoman hitaita).
PayPalissa voi nykyisin käyttää omaa pankkitiliään rahan lähteenä. Luottokorttia ei siis ole pakko käyttää.
luottokortissa on vaan se hyvä että jos myyjä onkin epärehellinen tai joku muu asiassa mättää ja saat joko paskaa tai et mitään niin rahallinen vastoinkäyminen ei osu sun nilkkaan vaan luottokunta hoitaa hommat kuntoon...

smile_org.gif

No ei missään nimessä näin. Ei minkäännäköistä suojaa maksajalle. Mitä sen on väliä jos maksun saaja maksaa Paypal kuluja??? Se ei kuitenkaan ole kuin muutaman prosentin ja kyllä se hinnassa on huomioitu... Maksun saajallekin Paypal on todella hyvä, rahan tuleminen näkyy heti. Itse maksan mielelläni hieman enemmän jos a) varmuus tavaran saamisesta on parempi b) tavara tulee hieman nopeammin c) takuu on parempi. Siksi tuo c-vaihtoehtokin tuossa, kun muistelisin että Visalla maksaessa siihen tulee joku extra takuukin vielä mukaan... En ole tosin tätä takuu asiaa koskaan käytännössä joutunut testaamaan.

Itse en missään nimessä maksaisi suoraan tilille, tähän kun ei ole mitään kuluttajainsuojalakiakaan vissiin olemassa joka auttaisi jos ongelmia tulee.

Itsellä tehtyjä ostoja ulkomailta, lähinnä eurooppa, luokkaa 300kpl vuosien varrella ja ainoat ongelmat ovat olleet juurikin silloin kun luottavaisena menet ja siirrät rahat suoraan tilille. OK, ongelmia on ollut vain noin 5 kertaa, mutta yhteistä niille on ollut juurikin tuo tilisiirto. Kun taas käyttäen Paypalia välissä tai suoraan luottoyhtiötä ei ongelmia ole ollut vielä kertaakaan.

No ehkä tämäkin on asioita joissa kukin tekee tyylillään...

Ylivieskasta perjantaina ja lauantaina Autotalo Savusalolta XR1000 kaikki värit myyvät 299 hintaan ulos

Petri

Noniin, eilen päivällä tuli tilattua Shoein XR1000 tuolta Helmet Citystä. Camino TC5 Silver väritykseltään.

PayPalilla tuli maksettua, ainakin heti maksun jälkeen näkyi tilanteessa "Completed", meinaako sitä että maksu on mennyt perille?

Saa nähdä kuinka nopeasti kypärä tulee perille, uskaltaako jo ensiviikoksi odottaa?

Tuli itsekin tilattua tuolta Top Gear Superstoresta mm. XR-1000. Tuleeko tuolta mitään tietoa tilauksen etenemisestä (maksu PayPalilla)?

Onkos tämä xr-1000 miten hiljanen?
Entä jääkö suun eteen minkä verran tilaa?
Tähän saa whisper kitin 25e:lla, jonka sanotaan hiljentävän huomattavasti. Tuolta alareunasta voi kuunnella kitin kanssa ja ilman äänet

Itse tilasin sen nyt talvella, enkä ole vielä päässyt sitä sisäänajamaan, mutta tuntee kyllä jo sisällä vaikutuksen!

Itse ostin pyörän oston yhteydessä ja maksoin 399e kuviollisesta. Kauppana oli Kuhmon Laatukone, siellä osataan hieroa kauppoja!

e: euro
Jos siellä osataan hieroa kauppoja niin miksi maksoit kypärästä 150€ enemmän kuin nettikaupassa? Kunnon kauppias olisi antanut kypärän ilmaiseksi pyörän päälle.

Meiltä xr-1000 värilliset 399, musta 349
Raid II musta 269, mattamusta 279, värilliset 339.

Ja löytyvät heti hyllystä kokeiltavaksi vaikkeivät ihan edullisimmille webtarjouksille pärjää
smile_org.gif

Kova vääntäjä soittaa ja tinkii, semivääntäjä tilaa suoraan tuolta

PowerBike webstore

Just toi Itellan lähetti XR 1000:sen M&P Directistä Englannista ostetun hintaan 273€ kotiovelle tuotuna.
Tasan viikko meni tilauksesta.

Ja väri oli tämä:
RF1000_CASTER-TC-5.jpg

Tuli itsekin tilattua tuolta Top Gear Superstoresta mm. XR-1000. Tuleeko tuolta mitään tietoa tilauksen etenemisestä (maksu PayPalilla)?
Eivät ainakaan minulle ilmoitelleet jos en kysynyt, kysyttäessä vastasivat sähköpostiin aina saman päivän aikana.
Joen kanssa olin yhteydessä ja vaikutti asialliselta kaverilta.

Halpaa oli, mutta muuten tilaus menikin sitten niin mönkään kuin vain mahdollista, loppujen lopuksi (2kk tilauksesta) sain kuitenkin kaikki tilaamani tavarat oikeanvärisini itselleni ja postimaksurahat takaisin.

Inhimillisen virheen ymmärrä, mutta jos niitä sattuu 10 yhden kaupan aikana niin pidän tuota jo epäpätevyytenä...

Noniin, parit xr-1000:set tilattu Helmetcity:stä äsken, katotaas millon ne saapuvat perille.
~520e kuluineen ja tilatut tuotteet seuraavanlaiset.

Shoei-XR1000-Artifact-TC2-Blue_350_19YQF.jpg

Shoei-XR1000-Artifact-TC5-Black_0_0_19YRE.jpg

menokoneesta hain uuden vanhan katuun tippuneen tilalle 299

olikin kuitissa 399 muistin väärin eli ei ollutkaan erityisen halpa

smile_org.gif

No ei missään nimessä näin. Ei minkäännäköistä suojaa maksajalle. Mitä sen on väliä jos maksun saaja maksaa Paypal kuluja??? Se ei kuitenkaan ole kuin muutaman prosentin ja kyllä se hinnassa on huomioitu... Maksun saajallekin Paypal on todella hyvä, rahan tuleminen näkyy heti. Itse maksan mielelläni hieman enemmän jos a) varmuus tavaran saamisesta on parempi b) tavara tulee hieman nopeammin c) takuu on parempi. Siksi tuo c-vaihtoehtokin tuossa, kun muistelisin että Visalla maksaessa siihen tulee joku extra takuukin vielä mukaan... En ole tosin tätä takuu asiaa koskaan käytännössä joutunut testaamaan.

Itse en missään nimessä maksaisi suoraan tilille, tähän kun ei ole mitään kuluttajainsuojalakiakaan vissiin olemassa joka auttaisi jos ongelmia tulee.

Itsellä tehtyjä ostoja ulkomailta, lähinnä eurooppa, luokkaa 300kpl vuosien varrella ja ainoat ongelmat ovat olleet juurikin silloin kun luottavaisena menet ja siirrät rahat suoraan tilille. OK, ongelmia on ollut vain noin 5 kertaa, mutta yhteistä niille on ollut juurikin tuo tilisiirto. Kun taas käyttäen Paypalia välissä tai suoraan luottoyhtiötä ei ongelmia ole ollut vielä kertaakaan.

No ehkä tämäkin on asioita joissa kukin tekee tyylillään...

Ehkä tuo nyt on aika kategorista. Mihin perustuu tieto, ettei maksajalle ole suojaa?

Maksajan suoja EU:n sisällä on aivan sama kuin kotimaassakin. Aina voi tehdä rikosilmoituksen, jos tavara jää tulematta. Tietenkin pitää olla vastapuolen tiedot ja tiedot kaupan yksityiskohdista - kuten kotimaassakin.
PayPal ei takaa sen paremmin tavaran tulemista tai sen nopeutta kuin mikään muukaan maksunvälityspalvelu (kuten luottokorttiyhtiö). Se voi antaa samantapaisen "takuun" kuin luottokorttiyhtiökin eli se voi halutessa ottaa riskin johonkin määrättyyn summaan asti petollisia myyjiä vastaan, muttei se mistä tahansa vastaa sekään.

Suomalainen kuluttajansuoja on loppujen lopuksi aika hampaaton. Sehän voi antaa vain suosituksia, joita kauppiaankaan ei tarvitse noudattaa ellei halua. Näkeehän sen kuluttajaviranomaisten mustasta listasta.

Niissä parissa tapauksessa (ulkomaalaisten kanssa siis), joissa itsellä on ollut tilanne, ettei tavaraa ole alkanut näkyä, olen uhannut poliisilla ja sitten se tavara on ilmestynyt perille.

Minulla on ollut kotimaasta ostaessa enemmän kokemuksia petollisesta toiminnasta kuin ulkomailta ostaessa. En tosin ole ostanut ihan mistä tahansa, vaan Saksasta, Briteistä, Ranskasta, Hollannista, Itävallasta ja Sveitsistä. Euroopan ulkopuolelta olen ostanut enimmäkseen USAsta ja Kanadasta, mutta myös kerran jopa Ukrainasta. Viimeksi mainitussa tapauksessa epäilytti kyllä jonkin verran kaupan onnistuminen, mutta turhaan.

Kannattaa minimoida riskit katsomalla mistä ostaa. Yleensä negatiivisia palautteita saaneet kauppiaat kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Just toi Itellan lähetti XR 1000:sen M&P Directistä Englannista ostetun hintaan 273€ kotiovelle tuotuna.
Tasan viikko meni tilauksesta.

Ja väri oli tämä:
RF1000_CASTER-TC-5.jpg
Itelle kans tuli tuolt M&P Directistä ovelle toimitettuna 270€. Muuten sama mut sinistä mukana. Tuli kahdeksassa arkipäivässä. Enään ei taida tarjous olla voimassa.
Tarjouksessa näkyy vielä olevan mallit Caster TC1, TC2 ja TC5 hintaan 232€ + toimituskulut 26€ = 258€.

Onko muuten nämä aina pinlock-visiirillä?

Back