• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mistä shoei xr-1000?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jape-85
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Helmetcity oli luotettava.
Eivät hyväksy ulkomaista luottokorttia - eli käytä PayBalia
tai maksa suoraan heidän tililleen.

Minä maksoin suoraan tilille ja lähettivät maksun saatuaan
potan minulle.

Kaikki meni ihan mallikkaasti.

En halunnut takkia kaupanpäällisiksi joten ottivat sen hinnassa
huomioon. Race-visiiri oli tumma, savu. Shoein oma varaosa.

BTW - UK:n hinta jäi puoleen verrattuna kotimaan hintoihin...
Paljonko tuli yhteensä toimitus yms. kuluja tuon kypärän hinnan päälle? aika asiallisen hintasia kypäriä tuolla...

Jep jep...mistä saa sopivimpaan hintaan kotosuomesta ? Onko kukaan kilpailuttanut? Mikä maksutapa pay pal on käytännössä?

Eli tuolta helmetcitystä olisin nyt tilaamassa XR1000 kypärää. Kuinka nopea toimitus sieltä on Suomeen? PayPalia ajettelin käyttää, kun ei tuo tilisiirto tunnu niin hyvältä vaihtoehdolta. Kuitenkin en ole koskaan käyttänyt PayPalia, joten miten. esim. valuuttamuutos eurosta puntaan tapahtuu ja mitä muita käytännön seikkoja olisi hyvä tietää?

Tilasin itse tuolta muutama viikko sitten uuden visiirin.
65 €urodollaria maksoi mulle lähimpään postiin toimitettuna.
Itse ostin xr1000:n shoein iridium spectra blue visiirin ebayn kautta offshore motorcycle partsilta... kotia tuotuna 46euroa, ei paha
smile_org.gif
Toimitus air mailina, maanantaina lähetti ja keskiviikkona oli postilaatikossa.

Helmetcitystä tilattiin vaimolle uus kypärä. Maksu Paypalilla ja kypärä oli kotona viikossa. Viesteihin vastattiin nopeasti ja kypärä tuli hyvin pakattuna. Hintaa toimituskuluineen kotiin kannettuna tuli 290€. Suomessa sama olisi maksanut 499€.

Tilasin Topgearsuperstoresta XR1000 Artifact kypärän + visiirin ja kengät. Kypärä kustansi 225€ ja koko paketin postikulut 22€.
Kaikki toiminut muuten ok, mutta lähettivät vääränvärisen kypärän, jonka palautin ja nyt odottelen uudenväristä...
Silver Iridium visiiri oli 40€ ja pinlock kalvo siihen 20€.

Eli tuolta helmetcitystä olisin nyt tilaamassa XR1000 kypärää. Kuinka nopea toimitus sieltä on Suomeen? PayPalia ajettelin käyttää, kun ei tuo tilisiirto tunnu niin hyvältä vaihtoehdolta. Kuitenkin en ole koskaan käyttänyt PayPalia, joten miten. esim. valuuttamuutos eurosta puntaan tapahtuu ja mitä muita käytännön seikkoja olisi hyvä tietää?
paypal muuntaa itse euroiksi jos asetukset on määritelty oikein (heidän päivän kurssinsa)

Toimitus oli muistaakseni 3-4 arkipäivän luokkaa, siitä hetkestä kun sähköpostilla ilmoittivat että nyt lähti.

Paypal muuntaa valuutan itse maksupäivän kurssilla. Jos englantia tajuaa vähääkään niin ei oikein voi mitään vääriä nappeja painella..
cool.gif

niin sen tohon vois vielä lisätä että jos meinaa jotain kallista ostella enemmän ton kautta niin olikohan tonni vai kaks minkä jälkeen joutuu tilin konfirmoimaan uudestaan

eli paypal velottaa kortilta sen 1.5e tai jotain jonka yhteydessä tulee kortin tiliotteeseen se konfirmointinumero joka syötetään palveluun ja taas voi höylätä!

tämä sen takia hyödyllistä tietää koska jos oot vaikka ebaysta huutanu jotain ja myyjä haluis maksut tietyn ajan siasällä niin voi käydä niin että limitti onkin täynnä ja vaatii uuden konfirmoinni mutta sillä että se maksu ilmestyy sinne tiliotteeseen saattaakin kestää vaikka viikon puhumattakaan siitä ettei sulla ole nettipankkia ja joudut odottamaan seuraavan kuun laskuerittelyä... (toi 1.5e muuten hyvitetään takas heti! on vaan sen takia että näkevät että todella olet kortin haltija)

Kannattaa katsoa se valmistuspäivä sieltä kypärän sisältä, Shoein suositus kypärän käyttöiäksi on 7 vuotta, jolloin tuo "vaimentava" materiaali kypärän sisällä ei ole enää niin turvallinen kuin uutena, eli kovettuu...
Mistäs tuolta sisältä löytyy tuo valmistuspäivä? Ja mistä tuo suositus löytyy?
Löytyy sieltä verhoilujen alta semmone lappu/tarra missä on valmistus pv.
Tämä "suositus" tuli tietooni Saksasta Shoein huoltokoulutus päivillä, eli totesivat vaan että olisi suositeltavaa vaihtaa....

Kajaanin laatukoneessa on värilliset XR-1000 lauantaina 9.5 299€. Siellä jonkun sortin avajaiset. Oli muitakin hyviä tarjouksia, harmi ei vaan itse pääse paikalle
sad_orig.gif

Miksi monet haluavat maksaa kypärän tingeltangeli-maalauksista reilusti yli 100€ enemmän kuin yksivärisestä? Yleensä ne maalaukset on vielä pirun rumia. Tuli vaan mieleen kysyä, kun kypärän hinnoista kerran on puhetta.
No, jokainen maksaa mistä haluaa.

Oma v-tukseni liittyy siihen, että ainakin Shoeilla Euroopassa tarjottava yksiväristen valikoima on niin naurettava. (Sama pätee monen muun kypärämerkin Suomen-valikoimaan, laajemmin en ole katellut koska minulla on Shoei-pää.) Yleensä löytyy valkoinen ja mattamusta, ehkä joku metallinhohtopunainen.

USA:ssa vaikkapa XR-1000:sta (joka siis myydään siellä nimellä RF-1000) löytyy 12 eri yksivärisenä ja riemunkirjavat vielä siihen päälle.

Miksi monet haluavat maksaa kypärän tingeltangeli-maalauksista reilusti yli 100€ enemmän kuin yksivärisestä? Yleensä ne maalaukset on vielä pirun rumia. Tuli vaan mieleen kysyä, kun kypärän hinnoista kerran on puhetta.
No, jokainen maksaa mistä haluaa.

Oma v-tukseni liittyy siihen, että ainakin Shoeilla Euroopassa tarjottava yksiväristen valikoima on niin naurettava. (Sama pätee monen muun kypärämerkin Suomen-valikoimaan, laajemmin en ole katellut koska minulla on Shoei-pää.) Yleensä löytyy valkoinen ja mattamusta, ehkä joku metallinhohtopunainen.

USA:ssa vaikkapa XR-1000:sta (joka siis myydään siellä nimellä RF-1000) löytyy 12 eri yksivärisenä ja riemunkirjavat vielä siihen päälle.
Jep jep...yksivärinen kelpais mutta kun ei tosiaan ole kun noita tripaali piilii paali värikarttoja..

Tulipahan tilattua viikko sitten maanantaina Shoein XR-1000 Fab -kypärä Helmetcitystä. Tänään kypärä sitten saapui kotiin! Hyvä puoli näissä kaupoissa oli edullinen hinta, noin 300e matkakuluineen. Huonoa se, että kypärä oli laitettu laatikkoon pelkän suojapussin kanssa ja laatikko toisen pahvilaatikon sisään. Eipähän ollut matkassa minkäänlaisia suojia tai styrokseja! Toivottavasti ei ole potta tärissyt ympäriinsä miten sattuu!

crazy.gif

Back