• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Milloin on poliisi pysäyttänyt viimeksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BlackCat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eilen ei pysäyttänyt, vaan käski jatkaa matkaa. Olin kotilolla hakemassa kemikaaleja uima-allaskaupasta ja käännyin niiden edestä jalkakäytävälle sulkuviivan yli. Tuli söpö poliisi mainitsemaan asiasta ja vähän keskusteltiin henkeviä. Oli oikein positiivinen kokemus ja lupasin, etten enään käänny sulkuviivan ylitse ja laita auto parkkiin jalkakäytävälle. Mielellään heidän toiveensa täytän jatkossa, koska ei tullut tuhansien eurojen sakkoja. Nyt on hyvä mieli kaikilla ja maailma pelastuu.

Viime keskiviikkona viimeksi. Puhallusratsia oli kyseessä.
Hyvää työtä tuommoinen, ratsia oli 17 maissa, jolloin oli mielestäni ihan fiksua, että ehkäistiin turhat jonot eikä kyselty papereita...

Edit:kirotusvire

Ei koskaan moottoripyörällä liikkuessa
033102bebe_1_prv.gif

Viime vappuna puhalluttivat moponsarvissa -> nollaa näytti!

P.S. Poistakaa modet varmuuden vuoksi tämäkin viesti, niinkuin poistitte viestini golf-ketjusta.

26.8 tiistai-iltana
biggrin.gif

Puhallusratsia jäken ja tuusulan välissä... tais poliisia ahdistaa enemmän kun minua - kun kaikessa rauhassa riisuin hanskat ja kypärän.. pitkä puhallus = nollaa, ja kaikessa rauhassa kamat takasin päälle
biggrin.gif

hyvästi kun oli vielä noita autoja perässä tulossa samaiselle puhalluspisteelle. eipä siinä - hieno homma että juoppoja karsitaan liikenteestä
bowdown.gif

16.8-08 Saariselällä puhallutettiin mopoilijoita ihan urakalla, myös meikäläiset! Nollahan sieltä tuli.
wink.gif

Pärrällä puhalluttivat Suomessa reilu vuosi sitten juhannusaattona, Nollatulos. Nyt heinäkuussa Tukholmassa heti satamassa puhallutettiin laivalta lähtiessä, matka jatkui silloinkin ;-) Autolla on kymmenen vuoden sisällä puhallutettu kerran keskellä Kehä II:n tunnelia (yöllä) ja toisen kerran Bodominjärvellä vähän Oittaasta eteenpäin.

Tunnelissa pysäyttäminen vielä pienen sumun vallitessa ei ole minusta viisasta, mutta eipähän tuota liikennettäkään juuri ollut.

mopolla kaivarissa pytäyttivät tänä kesänä. Sitä aiemmin on poliisi häirinnyt vuonna 2003, jolloin tolppa pysäytti mutta poliisi puhallutti. Silloinkin nollat eikä sakkoja

Muutama kesä sitten Topeliuksenkadulla. Ajelin kaksi päällä pohjoiseen ja Sibeliuksenkadun kohdalla edellä oleva kotilo laittaa vilkun vasemmalle, ryhmittyy keskiviivan viereen ja pysähtyy suojatien eteen. Mä siinä takana laitoin vilkun oikealle ja ajon sen kotilon viereen... pysähdyin suojatien eteen jonka jälkeen jatkoin matkaa Topeliuksenkatua pitkin.

Siinä körötellessä silmiin sattui setä sininen fööni kädessä vähän ennen Eino Leinon katua. Pikainen vilkaisu mittariin jossa 43km/h eli ei hätää, mutta lähempänä setä sininen nostaakin käpälän pystyyn ja ohjaa kadun reunaan. Alkaakin vittuilusessio...

Kyy: "Minkä virheen teit äsken"?
Mä: "En mitään... kuinka niin"?
Kyy: "Vaihdoit kaistaa ryhmitysalueella".
Mä: "No en".
Kyy: "Tollasia te motoristit olette... ette kunnioita sääntöjä".
Kyy: "Katsotaanpas ne paperit".

Kaivelen dokumentit esille enkä jatka väittelyä koska moperin suurennuslasilla ratsaaminen voisi aiheuttaa lisää harmia, mielipahaa ja runkkausta.

Kyy: "Paperit ovat kunnossa... ei siinä risteyksessä kyllä ole sitä ryhmitysaluetta merkattuna asfalttiin, eikä kadun päällä ole sitä osoittavaa liikennemerkkiä, mutta on se siinä. Muista se jatkossa!!! En nyt ala kirjoittelemaan sakkoa siitä, kun rike oli kuitenkin vähäinen".

Paperit taskuun ja menoksi...
mad.gif

On ne vaan ihmeellisiä noi näkymättömät alueet... onkohan niitä muitakin? Tollanen 30km/h "näkymätön" rajoitus olisi kätevä moottoritiellä. Siihen vaan rysä pystyyn ja rahat & kortit pois
062802jumpie_prv.gif

Pari viikkoa sitten kävin ilta(yö)ajelulla vanhassa kotikaupungissa. Saman ringin ajoin kuin silloin piikillä vedettiin. Maija pysäytti ja kertoi minun ajaneen päin ajokieltoa
withstupid.gif
, kyltti oli laitettu hillitsemään prallia.

Pitkä puhallus (kypärää ei tarvinnu riisua) ja hyvää matkaa.

sport05.gif

Iku

Edit: Se oli kyl satapiikki siihen aikaan

Mä en muista että olis sinivuokot koskaan pysäyttäneet
omg.gif
Korkeintaan puhallusratsiassa kerran oon ollu, mut siittä on nii kauan etten tosiaankaan muista varmasti että oonko ollu etes
biggrin.gif

Ponussa Kesälahdella oli oikee kunnon rysä!
Siellä puhals useampi sen nollan.. Sai meinaa bongattua
koko letkan sivuun levähdysalueelle, sit sen jälkeen
scootteripolliisi ajoi vastaan, varmaa oli silläki tutka päällä.
baaa.gif

Liki vuosi lienee jo aikaa, kun moto-Gendarmerie pysäytti liikenneympyräratsiassa, puhallutti, tsekkas paperit ja sanoi (vapaa käännös): "Vittu mitkä äänet, sun pitäis korjauttaa pyöräs!" Ja nauroi päälle. Nauratti se muakin, mutta aika iisisti tuli silti lähdettyä matkaa jatkamaan.

Back