Muutama kesä sitten Topeliuksenkadulla. Ajelin kaksi päällä pohjoiseen ja Sibeliuksenkadun kohdalla edellä oleva kotilo laittaa vilkun vasemmalle, ryhmittyy keskiviivan viereen ja pysähtyy suojatien eteen. Mä siinä takana laitoin vilkun oikealle ja ajon sen kotilon viereen... pysähdyin suojatien eteen jonka jälkeen jatkoin matkaa Topeliuksenkatua pitkin.
Siinä körötellessä silmiin sattui setä sininen fööni kädessä vähän ennen Eino Leinon katua. Pikainen vilkaisu mittariin jossa 43km/h eli ei hätää, mutta lähempänä setä sininen nostaakin käpälän pystyyn ja ohjaa kadun reunaan. Alkaakin vittuilusessio...
Kyy: "Minkä virheen teit äsken"?
Mä: "En mitään... kuinka niin"?
Kyy: "Vaihdoit kaistaa ryhmitysalueella".
Mä: "No en".
Kyy: "Tollasia te motoristit olette... ette kunnioita sääntöjä".
Kyy: "Katsotaanpas ne paperit".
Kaivelen dokumentit esille enkä jatka väittelyä koska moperin suurennuslasilla ratsaaminen voisi aiheuttaa lisää harmia, mielipahaa ja runkkausta.
Kyy: "Paperit ovat kunnossa... ei siinä risteyksessä kyllä ole sitä ryhmitysaluetta merkattuna asfalttiin, eikä kadun päällä ole sitä osoittavaa liikennemerkkiä, mutta on se siinä. Muista se jatkossa!!! En nyt ala kirjoittelemaan sakkoa siitä, kun rike oli kuitenkin vähäinen".
Paperit taskuun ja menoksi...
On ne vaan ihmeellisiä noi näkymättömät alueet... onkohan niitä muitakin? Tollanen 30km/h "näkymätön" rajoitus olisi kätevä moottoritiellä. Siihen vaan rysä pystyyn ja rahat & kortit pois