• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi vaihdoit customiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän sattuman ja ehkä kyllästymisen takia vaihtu, en ehkä vaan osannu ajaa kovin sievästi noilla kyykyillä,tai nauttinut siitä.
Vähä omia fiiliksiä
Gsxr 1000 + 250km/h pirun hyvät fiilikset ajaa.
FZ-1N +200km/h pirun hyvät fiilikset ajaa.
Intrudrer vs 1400 20-100km/h pirun hyvät fiilikset ajaa ja se vääntö + kortti pysynee tallessa :D
En minä tuota tuon paremmin ossaa sanoiksi pukea.
Maku asioista on turha kiistellä ,mutta hyvä niistä on väitellä välillä :orgmp:

En tiedä sitten onko mun pyörä tarpeeksi kustomi, jos silläkin voi osallistua rataleikkeihin?

Radalla2_pieni.jpg

Suoraan putputtelu ei ole oikein mun juttu.
Eihän se toki ihan vakio ole, mutta ei kais se silloin kustom olisikaan.

-Hiilikuitulokarit (täyttä tavaraa)
-2-1 putkisto R6R:n titaanitötteröllä
-Tuplatut etujarrut FZR1000 satuloilla, pääsylkyllä, teräspunoksilla, billet-kahvoilla
-K&N, PowerCommander
-Quickshifter
-Crossitanko, kumiripustukset poistettu
-Itse rakennetut Marzocchi-iskarit
-Säädetty keula, alustageometriaa muutettu
-Ratailuun sopivampi rengastus ja rengasprofiilit
-Kevennyksiä jne jne..

Motohtori sanoi:
Olen monesti miettinyt missä vaiheessa tulee aika vaihtaa alle custom pyörä? Tuleeko jokaisesta sporttipyörän ajajasta pappana custom mies? Miksi olette aikanaan vaihtaneet alle matalaviritteisen jalat edellä ajettavan malmikasan?

Viime kesänä tuli ajettua tuttavan viitisen vuotta vanhalla HD Heritage Softaililla noin 30 kilsaa mutkatietä pitkin ja sen perusteella voin sanoa ettei tule ikinä customia itselle, sen verran pelottava kokemus tuo oli. Ajo-ominaisuudet oli todella oudot, jarrut käsittämättömän tehottomat ja kone ihan uskomattoman laiska. Hyvääkin toki oli, nimittäin penkki oli oikein mukava istua ja ylinopeussakkoja ei tarvinnut pelätä, ainakaan itse en uskaltanut ajaa kunnolla edes 80kmh. Ehkä jos tollasella ajelis enemmän, niin kukaties ominaisuuksiin ja omituisuuksiin tottuisi ajanmyöten. Ja hienojahan nuo customit ovat, omalla tavallaan.

-Hiilikuitulokarit (täyttä tavaraa)
-2-1 putkisto R6R:n titaanitötteröllä
-Tuplatut etujarrut FZR1000 satuloilla, pääsylkyllä, teräspunoksilla, billet-kahvoilla
-K&N, PowerCommander
-Quickshifter
-Crossitanko, kumiripustukset poistettu
-Itse rakennetut Marzocchi-iskarit
-Säädetty keula, alustageometriaa muutettu
-Ratailuun sopivampi rengastus ja rengasprofiilit
-Kevennyksiä jne jne..

proves my point.

Niin kauan, kun itse saan asiasta päättää, niin en koskaan. Muutaman kerran olen ns. kustomilla ajanut. Kerran jopa viikon työmatka-ajoa työnantajan pyörällä. Kertaakaan ei tehnyt mieli lähteä hupiajelulle töiden jälkeen, vaikka lupa siihenkin oli. Ajoasennosta tuli mieleen, kuin istuisin keinutuolissa (takakenossa) ja pitäisin käsissäni sanomalehteä auki levitettynä.:p

Omituinen ketju moottoripyöräfoorumilla? Miksi jotkut ostaa riisinkeittiminen, vaikka kypsyy se riisi kattilassakin?

TunturiTT sanoi:
Soo soo!

Custom, kustom jne tarkoittaa muutettua. Sellainenhan tuo on. Vai? Se, että ostaa tehdaskustomin on sitten eri asia.

Eise nyt ihan noin mustavalkoista ole, vai väitätkö, että kyykystä tulee kustomi jos siihen vaihtaa em. osat? :D

Itse vaihdoin kustomiin sen takia koska kyykky asennossa kädet puutu ja jo 100km ajelu tuotti tuskaa vaikka alla oli "matkakyykky". Ja toinen syy oli se että esim silloisella BMW K1200RS:llä ei ollut mitään fiilistä ajella tikkarinopeuksia mutkateillä joten kortin lähtö häämötti (ei osunut kuitenkaan kohdalle).
Kustomilla kun ajelee tikkari +- 10 niin saa ihan tarpeeksi fiiliksiä....ja tietysti...kellä tässä valmiissa maailmassa kiire olis...seuraavaan kahvipaikkaanko?
Aikoinaan ennen ekan customin ostoa sanoin aina että "ei ikinä customia...ei varsinkaan HD:ta"...:). No nyt on viimeiset neljä pyörää olleet kustomeita JA HD:ta..:D.

Saahan tolla Full HD:llakin kortin hyllylle mutta ei sillä pitkään viitti ylinopeuksia ajella..

Jahas :D.

Mitäpä eroa on...

Hyvin sä vedät

Puhut niin totta kuin kykenet

Heität ihan täyttä paskaa

Valehtelet kuin.....

Eiköhän tässäkin kohtaa

Customi ole kustomi :grin:

Itselläni customissa kivaa saattaisi olla leppoisa matkanteko kiireettömästi hyvässä seurassa. Useimmiten matkacustomeissa on myös kivasti tilaa matkatavaroille. V2 kone myös on tavallisimmin custom koneena.v2 on ainoa oikea mp moottori, no ehkä triplekin menee. Vääntävä v2 ja kivat äänet tuo ajonautintoa. HD:ta en ole koskaan kokeillut, isoja Trumpan customeja lähinnä ja m1800 suizaa. Niistä ei kyllä jäänyt mitenkään maailmaa järisyttävää fiilistä päälle. Kankeus ja painavuus vei nautintoa. Kiihtyvyys valoista on kanssa aika automaista köröttelyä.Lisäksi hidastuvuus ei ollut kovin luottamusta herättävää. Omat giggsit tällä hetkellä tulee siitä erosta mikä on auton ja pyörän välillä. Kiihtyvyys, ketteryys ja hidastuvuus. Perus ajatuksena on se että miehen kantti pitää loppua ennen kuin pyörän ominaisuudet.
Silti en vielä ole tyystin kuopannut ajatusta custom tyyppisestäpyörästä. Joku laskeutuminen luokkaan vousi tulla esim. Diavel Stradan sarvissa. Siinä taitaa kyllä tehot mennä vielä toiseen suuntaan 20 kaakkia.
Saapa nähdä?

Iku sanoi:
Itse vaihdoin kustomiin sen takia koska kyykky asennossa kädet puutu ja jo 100km ajelu tuotti tuskaa vaikka alla oli "matkakyykky". Ja toinen syy oli se että esim silloisella BMW K1200RS:llä ei ollut mitään fiilistä ajella tikkarinopeuksia mutkateillä joten kortin lähtö häämötti (ei osunut kuitenkaan kohdalle).
Kustomilla kun ajelee tikkari +- 10 niin saa ihan tarpeeksi fiiliksiä....ja tietysti...kellä tässä valmiissa maailmassa kiire olis...seuraavaan kahvipaikkaanko?
Aikoinaan ennen ekan customin ostoa sanoin aina että "ei ikinä customia...ei varsinkaan HD:ta"...:). No nyt on viimeiset neljä pyörää olleet kustomeita JA HD:ta..:D.

Saahan tolla Full HD:llakin kortin hyllylle mutta ei sillä pitkään viitti ylinopeuksia ajella..

Tässäkin on paljon kuskista kiinni, itse vetelin kahteen päivään 954RR:llä 900km ja ainoa puutunut ruumiinosa oli perse. Eikä sekään edes kovin pahasti, olis voinut vetästä vielä lisää :jippikaijee:

Ei kai se papaudesta johdu, jokaisessa tyylissä on hohtonsa ja kaikkeen kyllästyy ajan mittaa... siksi minä olen vaihdellut.
Sunnuntaina käväsin taas koeajaa busaakin, pitäsköhän rakentaa tollanen modifikaatio :p

Motohtori sanoi:
Olen monesti miettinyt missä vaiheessa tulee aika vaihtaa alle custom pyörä? Tuleeko jokaisesta sporttipyörän ajajasta pappana custom mies? Miksi olette aikanaan vaihtaneet alle matalaviritteisen jalat edellä ajettavan malmikasan?

Siinä vaiheessa kun kyykky ei enää pysy näpeissä, voi pyöräilystä luopua kokonaan. Custom, hyi hitto.

Back