• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi mollaat BMW:tä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jappi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuossa olisi sellainen bemari, minkä voisin huoliakin kakkospyöräksi.
NIIN ON, olispa niillä munaa tuoda toi kauppoihin!
thumbs-up.gif

On sitten esaa tai ei niin muissakin motoissa on alustan säätö. Tosin manuaalinen ja toimiva!
Ukkolla näyttää olevan allekirjoituksessa isobandiitti.

GSF1200S on loistava esimerkki pyörästä, jossa EI OLE toimivaa alustan säätöä. Pelkkä jousen esijännityksen säätö ei ole säädettävä alusta. Bandiitissa sekin vähä tehty niin paskamaiseksi käyttää, että mielluummin ajoin Pykeijanreissun perä kuorman takia linussa aliohjaten kuin ronkin selälläni maaten vaikeassa asennossa idioottimaisessa paikassa olevaa mutteria naurettavalla pellinpalalla.
Osui ja upposi taas.

Koska näppivoimat eivät aikoneetkaan riittää esijännityksen säätöön, kulki oman Banditin satulan alla n. 25 cm huonekaluputken pätkä, joka haka-avaimen päässä jatkovartena juuri mahtui pyörähtämään takahäkin sisällä.

Vaimennuksen säätökin on, mutta se on haudattu iskarin alapäähän ja on uudessakin pyörässä ensimmäisen 3 kilometrin jälkeen niin pastassa ettei siitä näe enää säätöarvoista mitään. Seuraavien 3 kilometrin jälkeen ei enää löydy säätönuppiakaan ennen kuin sen kaivaa kuran alta esille. Ehkä liioittelin, ehkä en. Mutta selälläni maaten minäkin sen vaimennuksen totuin säätämään silloin harvoin kun siihen koskin.

Esijännityksen säädöstä onneksi näkee asteikon, kunhan on ensin maalannut ne piilotetut asteikkonumerot valkoisiksi. Se vaimenninhan on monovaimentimelle aivan luonnollisessa paikassa, mutta se on luonnotonta, miksei kukaan miettinyt kuinka siihen säätöön pääsee ihminen käsiksi.

Banditin hinta näkyy konstruktiossa tuolta osin selvästi.
Ja ku kihtiki vaivaa... aiai...
biggrin.gif

kivaa yllytystä, mutta me BEMARI MIEHET/ KAUTTA NAISET ei moiseen aleta
biggrin.gif
bemari on tehty omien polkujen kulkijoille joilla muilla ei ole asiaa,,, joo
biggrin.gif

kivaa yllytystä, mutta me BEMARI MIEHET/ KAUTTA NAISET ei moiseen aleta
biggrin.gif
bemari on tehty omien polkujen kulkijoille joilla muilla ei ole asiaa,,, joo
biggrin.gif
Paitsi että eräs sankari hieman innostuksissaan teki jo bmw strikes back ..ultimate victory bla bla topicin
biggrin.gif
Niimpä, ja huvittavinta tässä on se... että kaikki ei edes tunnu tajuavan että se topic on täyttä läppää!!!  
tounge.gif

Eilen illalla ku katteli merkkikohtasen keskustelupalstan osaanottajia, niin BMW talkissa about 30 henkee koko ajan, kaukana kakkosena Kawa 15-20 osallistujaa. Aika hienosti hämmennetty, porukka ihan tosissaan kuhisee täällä. Samaa näkee vain Ducati talkissa silloin kun siellä joku erehtyy kehumaan omaansa tehokkaaksi tms.
tounge.gif

Kasawian venttiilit ei kestä kuin nakkikioskin ympäri, Ducatin männät halkeilee omia aikojaan, Suzukin 2. vaihde ei kestä, KTM:n sähköillä ei pääse edes metsään asti, Bemarin perät räjähtelee parkkipaikoille, yömaha valmistaa pianoita, Hondat on homoille jne. jne.
...Elisiis itse pyörässä ei ole mitään vikaa

Heisulivei poitsut
wink.gif

Millonkohan se bemme keksii laittaa bokserinsa pitkittäin siihen runkoputkien väliin? Siinähän sitä on valmis moto-gp konstruktio, taipumukset nousta mutkassa pystyyn häviää kokonaan ja kannet pysyy kyydissä vaikka kuinka kanttailee.

EU ei ole saamattomuudessaan edelleenkään saanut aikaiseksi vastaavaa tuotevastuulainsäädäntöä kuin jenkkilässä. Siellä jos joku valmistaa auton, mp:n tai muun teknisen laitteen, jossa on vaarallinen vika, valmistaja joutuu miljoonakorvauksiin _sekä_ korjaamaan vialliset laitteet. Silloin vasta laadun laiminlyönti tuntuu niillä ekselipäättäjilläkin. Pelkät viankorjaukset ovat isoille firmoille pelkkä hyttysen jätös valtameressä. Jos ja kun sellainen laki joskus saadaan aikaiseksi tännekin, eurooppalaistenkin tuotteiden heikentynyt laatu saattaa kohentua asianmukaiselle tasolle.
Ai onks Jenkkien "laatu" kohdallaan
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

Niimpä, ja huvittavinta tässä on se... että kaikki ei edes tunnu tajuavan että se topic on täyttä läppää!!!  
tounge.gif

Eilen illalla ku katteli merkkikohtasen keskustelupalstan osaanottajia, niin BMW talkissa about 30 henkee koko ajan, kaukana kakkosena Kawa 15-20 osallistujaa. Aika hienosti hämmennetty, porukka ihan tosissaan kuhisee täällä. Samaa näkee vain Ducati talkissa silloin kun siellä joku erehtyy kehumaan omaansa tehokkaaksi tms.  
tounge.gif
No nimenomaan "läppäähän" nää provot on.

Ja joka talvihan täällä on joku suosittu provotopikki ollu ja nyt jostakin kumman syystä muutama biimeristi on kokenut, että hiedän rakasta merkkiä mollataan tällä palstalla.  
tounge.gif

Alkaa hieman jo tuntumaan väkinäiseltä yritykseltä..
Tosin onhan bemulla aika kivanoloisia uutuuksia mutta on se hintalappukin tälläiselle köyhälle kova..

Noh, selailin muutaman sivun BMW talkkia taakseppäin ja suurimmat arvostelut ja krittikit tuli itse BMW:n omistajilta tai joskus sellaisen omistaneen krjoituksista (siis esim tuohon perä juttuun).
crazy.gif

Itse olin jo lähellä hankkia biimerin mutta hinta ja laatu ei ihan kohdannut (mut niinhän joku jo aiemmin sanoi, että ne ajelee bemarilla jolla on siihen varaa).

Sain 10.000 euroa halvemmalla pyörän jossa ehkä ei ole esaa ja vesaa ja ei kardaania eikä ajotietokonetta mutta rumuutta varmasti saman verran jollei enemmän  
tounge.gif

Noh, selailin muutaman sivun BMW talkkia taakseppäin ja suurimmat arvostelut ja krittikit tuli itse BMW:n omistajilta tai joskus sellaisen omistaneen krjoituksista (siis esim tuohon perä juttuun).
crazy.gif

Itse olin jo lähellä hankkia biimerin mutta hinta ja laatu ei ihan kohdannut (mut niinhän joku jo aiemmin sanoi, että ne ajelee bemarilla jolla on siihen varaa).
Se on ihan oikein tuo, mielenkiinnolla olen seurannut tämänkin rönsyilyä...

Toivottavasti edes joku on herännyt siihen, että takana ovat nuo bmw:n *laadut*, nykyisin saa vain ylihintaista p**kaa, jossa perät ei kestä, jarrut ja elektroniikka pettää eikä maahantuoja ei vastaa mistään.

Itse valitettavasti sorruin tähän bmw sontaan ja olen kyllä katunut sitä syvästi. Kuvittelin sentään vielä silloin hankkineeni pelin jota kardaanin voimalla ei tarvitse matkalla siirtyä pajan puolelle korjaamaan, vaan sillä tehtäisiin kevyesti Euroopan valloitus. Toisin kävi...

Ja lauantaina GW kauppaa hieromaan! Sen verran kypsä jo tähän peliin, ei viitsi seisoa ensi kesän reissulla enää pajalla odottamassa matkan jatkumista.

Piste.

Back