Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Sama pisti mullakin silmään. Ihan kiva kun vaihdepoljin säilyi ehjänä, mut runko on jaskana...Mites sitten, jos jalkatapin kiinnityskorvakkeet murtuu kaatuessa? Näyttäisi olevan kiinteätä osaa rungon kanssa.![]()
Jaa niinku takahaarukka laakeroitu vetoakselin päähän?Rattaan vaihto vaan lienee astetta hankalampaa.
No ei se vissiin niin sentään ole, mutta vähemmän tilaa ropata kuitenkin. Tai mistäpä mie tiiän, ku en ole tuota nähny saati tehny luonnossa.Jaa niinku takahaarukka laakeroitu vetoakselin päähän?Rattaan vaihto vaan lienee astetta hankalampaa.
Sama väritys kuin De Waltissa, ja sivuille moottorisahatelineet ja perseeseen reki niin näyttää metsätyökoneelta,kääntyvät työvalotkin vakionaMollatkaa te Bemareita, mie kehun![]()
On se aika nätti:
![]()
Hm.. kysymys lienee kuitenkin eturattaan sijoituksesta takahaarukan laakeroinnille, näin ei ketjunkireys muutu joustoliikkeen mukana.![]()
Mä olen aina ihmetellyt, miksi tuossa etulokarin ja etuvalojen välissä on tuollainen outo uloke. Onko sillä joku toiminnallinen merkistys vai onko se vain ulkonäköä 'parantamassa'?Mollatkaa te Bemareita, mie kehun![]()
On se aika nätti:
![]()
Joo, kannattaa, siinähän saa samaan hintaan lasikuituveneen kun vaihtaa katteeseen pikalukot.Bemua on nyt parjattu siihen pisteeseen että pakko käydä keväällä koklaan tuo uus GT1300![]()
Mollatkaa te Bemareita, mie kehun![]()
On se aika nätti:
![]()
Naapurien, siskonmiehen ja mp.orgin hyväksymää mallia etsivät joutuvat vielä harkitsemaan, mutta minä ajattelin käydä itse kokeilemassa heti kun jostain saan tuollaisen kynsiini. En odota sen olevan täydellinen matkapyörä, en edes jollain kriteerillä paras alalla.Bemua on nyt parjattu siihen pisteeseen että pakko käydä keväällä koklaan tuo uus GT1300![]()
Jep, täysin avoimin mielin minäkin käyn tuota kokeilemassa.Naapurien, siskonmiehen ja mp.orgin hyväksymää mallia etsivät joutuvat vielä harkitsemaan, mutta minä ajattelin käydä itse kokeilemassa heti kun jostain saan tuollaisen kynsiini. En odota sen olevan täydellinen matkapyörä, en edes jollain kriteerillä paras alalla.Bemua on nyt parjattu siihen pisteeseen että pakko käydä keväällä koklaan tuo uus GT1300![]()
GT:n ei tarvitse olla ikuinen, koska minulla on jo kaksi takavetoVolvoa ja niillä on ajettu vasta noin 700.000 km. Ei tarvitse olla yhtä nopea kuin Kwak GTR (kunhan on yhtä vakaa). Ei tarvitse olla yhtä "ketterä" kuin FJR. Mutta jos sillä vaikka *minun mielestäni* on kivempi ajaa kuin Pannarilla, niin voisin vaihtaakin.
Kyllä Bemari mun silmää miellytti, varsinkin K1300S.Jep, täysin avoimin mielin minäkin käyn tuota kokeilemassa.Naapurien, siskonmiehen ja mp.orgin hyväksymää mallia etsivät joutuvat vielä harkitsemaan, mutta minä ajattelin käydä itse kokeilemassa heti kun jostain saan tuollaisen kynsiini. En odota sen olevan täydellinen matkapyörä, en edes jollain kriteerillä paras alalla.Bemua on nyt parjattu siihen pisteeseen että pakko käydä keväällä koklaan tuo uus GT1300![]()
GT:n ei tarvitse olla ikuinen, koska minulla on jo kaksi takavetoVolvoa ja niillä on ajettu vasta noin 700.000 km. Ei tarvitse olla yhtä nopea kuin Kwak GTR (kunhan on yhtä vakaa). Ei tarvitse olla yhtä "ketterä" kuin FJR. Mutta jos sillä vaikka *minun mielestäni* on kivempi ajaa kuin Pannarilla, niin voisin vaihtaakin.
Mutta vaikea on tuota pannarin veenelosfiilistä, matkustajan/kuljettajan tilaa,vakautta,tärinättömyyttä,yms. pistää paremmaksi![]()
Eikös tuossa joku pannarikuski ollut näyttelyssä käynyt kylmätyypittämässä emännän kans ton GT:n ja meinas ettei tilat ainakaan ole paremmat.
Tuli koettua tuo ESA K1200S:n myötä ja hieno alustahan se on.Jos vertailukohtana on Pan ja GTR, niin turha kantaa huolta vakaudesta. Eiköhän tuolla uudellakin GT:llä vakaus ole kohdallaan, oli nopeus mikä vaan. Se ESA tarjoaa varsinkin matkapyörään hyvän ja helposti napista säädettävän alustan, joka toimii.
Tilojen suhteen ei GT mikään ihme ole, siinä suhteessa on useitakin parempia. Mutta mikään ei tarjoa samaa sporttisuutta yhdistettynä matkaominaisuuksiin.
Koeajolle vaan.
No vissiin, juu, tätä se uni tiesi. Kävin tänään hakemassa etupyörän Repalta ja samalla tutkiskelin kyseistä laitetta (G450X).No ei se vissiin niin sentään ole, mutta vähemmän tilaa ropata kuitenkin. Tai mistäpä mie tiiän, ku en ole tuota nähny saati tehny luonnossa.Jaa niinku takahaarukka laakeroitu vetoakselin päähän?Rattaan vaihto vaan lienee astetta hankalampaa.
Tähänhän on ihan huippujuttu. Tai ainakin melkein. Olisi täydellinen, jos olisi tuo ketju korvattu kardaanilla...No vissiin, juu, tätä se uni tiesi. Kävin tänään hakemassa etupyörän Repalta ja samalla tutkiskelin kyseistä laitetta (G450X).No ei se vissiin niin sentään ole, mutta vähemmän tilaa ropata kuitenkin. Tai mistäpä mie tiiän, ku en ole tuota nähny saati tehny luonnossa.Jaa niinku takahaarukka laakeroitu vetoakselin päähän?Rattaan vaihto vaan lienee astetta hankalampaa.
Takahaarukka on "laakeroitu vetoakseliin". Vetoakseli on ontto ja takahaarukan akseli menee siitä läpi. Takarattaan vaihdossa irroitetaan tuo sivulevy, vedetään keskimmäinen akseli ulos, joku kumipusla (tms.) otetaan pois , takahaarukka putoaa alas ja eturatas vaihdetaa kaksi 6-koloruuvia avaamalla. Ei kuulemma kovin extremeä.
Reijo M. kertoi, että parannus on olennainen. Mikään aikaisemmin ajamansa ei ole ollut samanlainen. Kaasukahvan ja takapyörän yhteys on "suora". Ketjut on koko ajan optimitiukkuudessa ja kaasukahvasta voi välittömästä laittaa vetoa tai jarrua välittömästi tilanteesta riippuen. Vastaus tulee heti. Tehoa käppyröiden mukaan pakoputkiviristä pannusta lähti kauniina lähes suorana käyränä ainakin muistaakseni jotain 45-50 takaselta.
Reijo M. oletti, että Baijerissa on pantu pari endurosta mitään ennalta tietämätöntä insinööriä pöydän taakse suunnittelemaan urjheilupyörää. Kerrottu, mitä pitää olla ja mitkä on ongelmat. Ovat varmaan Wekkulin tavoin heti funtsanneet, että "minkäköhän takia tuon eturattaankin pitää olla väärässä paikassa". Lisänä rokassa ton G450X:n runko - toisin kuin esmes 450 Suzukissa - on alta avoin ts. ei turhia alaputkia. Kone on osa kantavaa rakennetta ja kahdesta kohtaa kiinni rungossa. Tämä lienee mahdollista vain tuon eturatas/takasvingi ratkaisun myötä (?). On mahdollista, että po. insinöörit ovat luntanneet ruåtsalaisislta, hyvä jos ovat, seurauksena ennakkoluuloton toimiva lopputulos.
Jalkatapin korvake oli niin matala ja paksua (6-10 mm) materiaalia, että on mahdotonta kuvitella sen ratkeavan millään konstilla. Matka loppuu sitten jo muustakin syystä.