Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Meirän autoon on ainakin ihan rimps ja rämps homma.Vähän sama kuin että kuinkas moneen nykyautoon viitsit itse vaihtaa ajovalon polttimon.
No miksi et tehnyt takuuaikana itse?Takuu kun loppui uudesta niin siitä lähtien olen tehnyt huollot itse. ja teen jatkossakin.
Heehhehe... Mä tein takuuaikanakin kahteen edelliseen pyörään ja leimatkin tuli kirjaseen...No miksi et tehnyt takuuaikana itse?Takuu kun loppui uudesta niin siitä lähtien olen tehnyt huollot itse. ja teen jatkossakin.
Takuuehdot nimenomaan velvoitti käyttämään valtuutettuja huoltoja takuuajan. En halunnut ottaa sitä riskiä, että mahdollisen takuutapauksen sattuessa olisi alettu keskustelemaan, onko takuuehtoja noudatettu valmistajan ohjeistuksen mukaisesti.No miksi et tehnyt takuuaikana itse?Takuu kun loppui uudesta niin siitä lähtien olen tehnyt huollot itse. ja teen jatkossakin.
En nyt mitenkään halua juuri sinuun kohdistaa.Juu kyseessä iso Mp-liike Tampereen alueelta. En viitsinyt sit enenpää asiasta kiistellä jätin sikseen asian ja liikkeen huoltotyöt omalta osalta kokonaan tähän päivään asti. Monessa kuupassa mielestäni myydään myydään ja myydään,mutta siihen se sit tuppaa jäämäänkin. Asiakkaasta ja hänen (laitteen,auton,pyörän..Yms.) ongelmien sattuessa apu/asikaspalvelu tuntuu olevan vähäpätöinen asia. Olen törmännyt muussakin asiassa mielestäni samaan ongelmaan.Yritysten panostus asiakaspalveluun olisi paikallaanhiukka jos eräässäkin yrityksessä.
joskus ei edes ole muuta vaihtoehtoa. kerran erehdyin merkkihuollosta kysymään reilu 10v vanhaan pyörään keulanhuolto aikaa. sanoivat etteivät tollaisia "korjauksia" tee. mielellään vaan määräaikaishuoltoja uudempiin pyöriin. vein sitten eräälle pikkupajalle jossa osaava ja arvostettu mekaanikko teki mielellään ja hyvää työtä tekikin. samaa pajaa olen käyttänyt siitä saakka ja käytän jatkossakin.Ruvetaan kaikki (ketä korjaamoja käyttää) suosimaan näitä pienempiä mp-korjaamoja Niistä kun vaan tuppaa monasti saamaan enempi rahoilleen vastinetta!!!![]()
Hiukka samaa mieltä olen itsekkin,myykööt vaan uusia se riittää aika pitkälle. Sen verran huonoja on mun kokemukset noista isojen liikkeiden huolto touhuista.joskus ei edes ole muuta vaihtoehtoa. kerran erehdyin merkkihuollosta kysymään reilu 10v vanhaan pyörään keulanhuolto aikaa. sanoivat etteivät tollaisia "korjauksia" tee. mielellään vaan määräaikaishuoltoja uudempiin pyöriin. vein sitten eräälle pikkupajalle jossa osaava ja arvostettu mekaanikko teki mielellään ja hyvää työtä tekikin. samaa pajaa olen käyttänyt siitä saakka ja käytän jatkossakin.Ruvetaan kaikki (ketä korjaamoja käyttää) suosimaan näitä pienempiä mp-korjaamoja Niistä kun vaan tuppaa monasti saamaan enempi rahoilleen vastinetta!!!![]()
kerran ostin eturenkaan tuosta yllämainitusta merkkiliikkeesta. seurasin renkaanlaittoa sivusta. oli kyllä veikeän näkistä tuusausta. sitten kun kaikki oli valmista niin eiku purkamaan taas. pyörimissuunta väärin..
minusta merkkiliikkeiden huollot tulisi kaikki lopettaa. ei ne osaa pyörittää sitä touhua. mp myynti ja huolto on autoihin verrattuna niin pientä ja sesonkinluoteista bisnestä että siihen ei kuka tahansa bleiseri pelle pysty. itse itseään ruokkivaa kurjuuden kierrettävä vaan pyörittävät. yksityisyrittäjänä mekaanikollekin jäis enemmän taskuun, motivaation kasvais, laatu paranis ja asiakas tulis uudelleen.
..........Jep... Noissa isoissa liikeissä ja merkkihuolloissa asentajat pannaan tekemään liukuhihnatyötä huoltojen suhteen. Annetaan vaan tehtaan ohjeaika huollon suorittamiseen. Jos siinä alkaa vähänkään jokin vastustamaan niin aikataulu menee päin vitt.... Ja seuraava huolto painaa jo päälle. Esim. joku kawan ekahuolto. Eihän se ole kuin öljyn vaihto ja vähän muttereiden kiristelyä... Paskat ....ne tulikuumat pakosarjan pultit on löysällä(kaikissa). Joistakin malleista pura katteet... Aikaa on kuitenkin vain se tunti. Tai joku työtää siihen pöydälle tulikuuman äfjiiärrän 40tkm. huoltoon. Pura puoli pyörää venttilien tarkistukseen.... Nyt en enää muista kuinka kauan siihen huoltoon sai mennä,mutta sen muistan ,että aina se huolto venyi. Siihen vielä asiakas sanoo,että vaihda samalla renkaat... Millä vitun ajalla.... Seuraavaa taas jo työnnetään halliin. Ei se asiakkaan syy ole vaan huollon vastaanoton ,joka minun näitä hommia tehdessä toimi varaosatiskillä. Siellä katsottiin vaan ,että huoltomiehellä on tuossa ja tuossa huoltojen välissä puoli tuntia aikaa ja buukattiin sekin jollakin renkaan vaihdolla... Ei käyty kysymässä ,että onko edellinen huolto jo tehty. Ja sitten vielä kun huollettavana oli neljää eri merkkistä pyörää ja niiden kymmenet eri mallit. Kyllä siinä piti joka välissä kun huolloilta ehti mennä huolto- ja korjausoppaista opiskelemaan seuraavan huollettavan pyörän täyttötilavuuksia ja huoltokohteita joihin erityisesti täytyy perehtyä. Sitten kun sattuu yhtenä merkkinä olemaan ameriikan pyörä niin siivoat millikoon työkalut pöydältä ja alat metsästämään ne tuumaset tilalle... Taas lisää kiirettä.(tottakai työpistekin piti huoltojen välillä laittaa järjestykseen puhumattakaan siitä ,että viet edellisestä huollosta jääneet öljyt ja suodattimet ja mahd. käytetyt renkaat kierrätykseen...) . Mä kuvittelin oman harrastuksen myötä löytäneeni unelma duunin,mutta karvaasti petyin. Eihän kesäaikana ehtinyt itse edes omaa pyörää rakentelemaan sati sitten vielä siitä nauttimaan... Siksipä nautin nykyään kuoppien kaivelusta duunissa ja ajelen ja huoltelen omaa prätkää, enkä tasantarkkaan enää koskekaan muiden pyöriin huolto tai korjaus mielessä... Anteeksi purkautuminen ,mutta kun aina se surkesti palkattu asentaja saa lokaa niskaan. Ei kaikki ole tumpeloita omasta syystään. Joskus olosuhteiden pakosta tapahtuu virheitä. Ei suinkaan asiakkaan kuulu kuitenkaan niistä maksaa... Sen takia itsekin olen yhdenmiehen firmojen kannalla,mutta niitä ei yksinkertaisesti riitä kaikille. Ehkä paras olisi ,että asiakaskin ymmärtäisi sen ,että huoltoja voisi tehdä ympäri vuoden ja isot huollot ja korjaukset tehtäisiin talvikaudella. Sitäpaitsi mun mielestä moottoripyöräilyyn kuuluu itse tehdä ketjujen rasvaukset, ilmanpaineiden tarkastukset, pulttien kiristely,mahdollisesti tulppien vaihto....Se kuuluu harrastukseen,että itsekin pitää osata huolehtia jonkin verran rakkaasta pärrästä.Varsinkin jos baarissa kehuu harrastavansa moottoripyöräilyä... Eri juttu on sitten nämä moottoripyörällä ajelijat... (tumpeloita)
![]()
Ehkäpä tuossa on sitä täyttä asiaakin, mutta tuolla "asenteella" taitaa olla ihan yhtä kusessa aika monella muullakin alalla... Ei pelkästään isolla korjaamolla pahojen tiskimiesten kyykytettävänä.Kasoku kirjoitti täyttä asiaa.Olen kyllä ollut tietoinen kiireestä
huolloissa ja siksi olenkin huoltanut pyörät itse.
Huoltomiesten suurin joukko osaa varmasti asiansa kunhan heille annetaan
riittävästi aikaa korjauksiin.