• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä näitä ***** huoltomiehiä oikein vaivaa

Tasan neljä kertaa olen käyttänyt huoltopalveluja.

Ensimmäinen yritys:

RF600 polttaa tulppia. Laite takaisin myyjälle, joka lupasi korjata asian. Laite olikin saatu käymään tulpat vaihtamalla. Päälle vittuilut ajaa kovemmilla kierroksilla ja antaa enemmän hanaa. Tulpat kun seuraavaksi kyrvähti, paljastui väärän lämpöarvon tulpat koneesta. Ei ole siinä forssalaisessa kellarissa tullut sen jälkeen käytyä.

Toinen yritys:

Edelleen RF600. Paikallinen toiminimi sai tehtäväkseen suorittaa venttiilinsäädön ja selvittää edelleen miksi tulpat ei kestä. Venttiilit varmaan säädetty ok, jos ollenkaan. Käyntihäiriöiden kanssa olikin sitten saatu yksi kaasarinkansi paskaksi synkkaliittimen juuresta ja korjaus olis suoritettu kuumaliimalla! Onneksi havaitsin virityksen ennen kuin petti tienpäällä. Katteisiin ei saanut naarmuja, kun otin ne fiksuna itse irti.

No, vika olikin sitten väljäksi kuluneet suutinputket ja sitä kautta perseellään olevat soosit. Tuli tämäkin sitten korjattua itse.

Kolmas yritys:

Uusi 1250 bandit ja 1000 huolto. Ei pahaa sanaa.

Neljäs yritys:

Sama bandit edelleen. 6000 km huolto ja lisätyönä renkaanvaihto. Huoltona eräs tällekkin palstalle kirjoitteleva tmi. Huolto ihan ok, mutta renkaanvaihto päin vittua. Uuteen vanteeseen millin syvä 20 mm pitkä naarmu. Tätä selviteltiin muutamaan kertaan. Huoltotmi "maalasi" naarmun kauhealla kötöstyksellä. Annoin asian olla sillänsä, ettei synny enempää vaurioita. Lisäksi fiksauksessa oli otettu rengas pois vanteelta ja jätetty tasapainottamatta. Tasapainotin paskan sitten itte. Vanteessa on edelleen jäljet.

Tästä voidaankin sitten päätellä, että 25% mun huolloista on onnistunut. Ja siinäkin vaihdettiin vaan öljyt. Takuu kun loppui uudesta niin siitä lähtien olen tehnyt huollot itse. ja teen jatkossakin.

Ne MP-liikkeet eivät valitettavasti pysy pystyssä pelkällä kahvin tarjoamisella, joten he jotka eivät osaa korjata, maksavat sen itsekorjaavankin osan viulut. Simppeliä matikkaa.
Perusteluja tähän. Matematiikassa sen pystyy aina antamaan. Jos ei asia ole looginen yhtälö, niin se on yleensä sovittu asia. Näin matikassa. Miten joku muu voisi joutua "kärsimään" siitä, että osaavana kaverina suoriudun itse näistä sikakalliista huoltotöistä?
Pyöräkanta 200.000
Huollossa käy ehkä 20.000

Talouden taantuman aikana tuosta osalla ei ole varaa huollattaa pyöräänsä ja he siirtyvät useammin tekemättömyyteen kuin itse tekemiseen. Jos samat palvelut säilytetään nousee niiden hinta.

Ruvetaan kaikki (ketä korjaamoja käyttää) suosimaan näitä pienempiä mp-korjaamoja Niistä kun vaan tuppaa monasti saamaan enempi rahoilleen vastinetta!!!  
thumbs-up.gif
Tämän allekirjoittavat varmasti ainakin kaikki ne, jotka huollattavat pyöränsä Harrilla Tampereen Ruskossa.
Juu ja mää oon käyttäny mopoani Raisiossa PIENESSÄ mp-liikkeessä ja oon kyl melkotaval tyytyväinen ollu!!

Aika montaa "huoltoputkaa" varmaan vaivaa ihan normaali
ongelma......

Laskut pitäis maksaa ja lapsille leipä.....

Moinen teettää kaikenlaista mitä ei realistisesti tarkastellen
kalliisti, huonosta ja/tai saamatta jääneestä palvelusta
maksavan asiakkaan kuitenkaan tule ikinä-koskaan-missään
hyväksyä.

Jos yhtälö ei ole siedettävä kummankaan puolen pöytää, ei se ainakaan asiakas ole se, jonka tulee ottaa hanuriin vaikka
on ostanut kalliilla jotain ihan muuta.

Tästä on vaan lähdettävä..... ja pulinat pois!

On kyse asioista, jotka voi kyllä ymmärtää, mutta
kun maailma toimii niin että mihin uppoaa, sinne kaadetaan,
jokainen tekee sitten omat ratkaisunsa siitä, kuinka paljon "ottaa itteensä ja minne".

On vuosien varrella ollut mieleenpainuvia hetkiä eräiden
"palveluntuottajien kanssa" ( ei mp-ala ) kun on joutunut
ihan perustellusti kertomaan kaverille, että tilasin sulle sitte
uudet mainoskyltit tohon seinään.......

AI KUI
confused_orig.gif
?

No..... kun täällä kerran porataan asiakasta järjettömään hintaan hanuriin, pitää noi mainoskyltitkin kertoa
rehellisesti mitä täällä myydään.
On se vitun noloa jos asiakas eksyy ihan "väärään kauppaan"....
biggrin.gif
.

...... ja sitten hieman painittiin
biggrin.gif
.

Onko siinä jokin suurempikin periaate että jos saa rahaa jostain työstä niin sitä ei voi tehdä kunnolla. perkele.
Kyllä on. Yrittäjät alasta riippumatta voi suoltaa ihan mitä tahansa paskaa, koska tietävät, että yksityisen ihmisen toteennäyttämiskeinot ovat rajatut. Helpompaa on maksaa lasku, mutista hiljaa itsekseen ja mennä muualle korjauttamaan virhe - ja toivoa, että tällä kertaa onnistuu.

Enkä nyt siis puhu pelkästään mopoiluun liittyvistä asioista. Kaikki on ihan paskaa tässä maassa. Mutta hei - äänestämällä voi muuttaa kaiken!

Onko siinä jokin suurempikin periaate että jos saa rahaa jostain työstä niin sitä ei voi tehdä kunnolla. perkele.
Kyllä on. Yrittäjät alasta riippumatta voi suoltaa ihan mitä tahansa paskaa, koska tietävät, että yksityisen ihmisen toteennäyttämiskeinot ovat rajatut. Helpompaa on maksaa lasku, mutista hiljaa itsekseen ja mennä muualle korjauttamaan virhe - ja toivoa, että tällä kertaa onnistuu.

Enkä nyt siis puhu pelkästään mopoiluun liittyvistä asioista. Kaikki on ihan paskaa tässä maassa. Mutta hei - äänestämällä voi muuttaa kaiken!
Mut eipä varmaan ainakaan pienemmän yrittäjän tartte iha hirveen kauaa aikaa iha mitä sattuu suoltaa, eiköhän toi juttu kuiteskin kiiri melko nopiaan.  
nixweiss.gif

Ne MP-liikkeet eivät valitettavasti pysy pystyssä pelkällä kahvin tarjoamisella, joten he jotka eivät osaa korjata, maksavat sen itsekorjaavankin osan viulut. Simppeliä matikkaa.
Perusteluja tähän. Matematiikassa sen pystyy aina antamaan. Jos ei asia ole looginen yhtälö, niin se on yleensä sovittu asia. Näin matikassa. Miten joku muu voisi joutua "kärsimään" siitä, että osaavana kaverina suoriudun itse näistä sikakalliista huoltotöistä?
Pyöräkanta 200.000
Huollossa käy ehkä 20.000

Talouden taantuman aikana tuosta osalla ei ole varaa huollattaa pyöräänsä ja he siirtyvät useammin tekemättömyyteen kuin itse tekemiseen. Jos samat palvelut säilytetään nousee niiden hinta.
Yrittäjällä on kerrassaan erikoinen tapa ymmärtää markkinataloutta.
biggrin.gif
Kannattaa tutustua kysynnän ja tarjonnan lainalaisuuksiin niin ei tule ikäviä yllätyksiä.
wink.gif

Pakko vielä kommentoida alkuperäiseen asiaan.

Sovitusta maksusta pitää asiakkaan saada aina sovittu vastike. Mikään muu ei ole hyväksyttävää.
Reilu tapa on että maksu ei heitä alunperin sovitusta, ellei muuta tule esiin. Muuta työtä ei tehdä asiakkaalta kysymättä. Tämä politiikka on ainakin meille tuonut mukavasti asiakkaita  
smile_org.gif

Yrittäjällä on kerrassaan erikoinen tapa ymmärtää markkinataloutta.
biggrin.gif
Kannattaa tutustua kysynnän ja tarjonnan lainalaisuuksiin niin ei tule ikäviä yllätyksiä.
wink.gif

Heheh,
En malttanut kun henkilöidään.

Katso mihin asiaan ja mitä vastasin. En vastannut kysymykseen markkinatalouden lainalaisuuksista vaan hypoteettiseen tilanteeseen jossa palvelut säilyvät samoina mutta käyttäjiä on vähemmän.
Jos työtä on vähemmän hinta laskee kunnes kysyntä taas vastaa tarjontaa. Markkinataloudessa.

Viimeistään nyt kaikki kipin kapin lobbaamaan vuosikatsastusta ja merkkihuoltopakko vastaan. Sen jälkeen nimittäin tämäkään totuttu politiikka ei enää toimi. Laki ajaa sen ohi. Vrt Pakollinen Vuosirahastus autoilla.

Mut eipä varmaan ainakaan pienemmän yrittäjän tartte iha hirveen kauaa aikaa iha mitä sattuu suoltaa, eiköhän toi juttu kuiteskin kiiri melko nopiaan.  
nixweiss.gif
Tähän minäkin haluaisin uskoa. God bless arpanet!

Sen mitä huollossa olen käyttänyt, niin mulla ei ole mitään huonoja kokemuksia BMW-merkkihuolloista.
Öljyt vaihtelen ja muut perushuoltojutut teen itse, mutta esim. tulppien vaihtoa en viitsi edes opetella. Ei ole ihan yksinkertainen toimenpide nykyajokissa ja vaatii nesteiden poiston ja syylarin irrotuksen lisäksi jotain erikoistyökalujakin.

Vuosia sitten silloisen Viragon käynti Tuusmotorin huollossa aiheutti sen, etten ole pahemmin liikkeessä sen jälkeen asioinut. Ei ainoastaan ammattitaidon puute ja kelvoton huolto - vaan asiakaspalvelu ja asiakkaan mielipiteen väheksyminen.. Sanoisinko, että reklamaatiooni työn laadusta ja huollon jälkeen ilmaantuneesta venttiilien naputuksesta suhtauduttiin lähes ***tuilu tyyliin. No, tästä on tosin jo aikaa ja liikkeen omistajakin vaihtunut..

Vuosia sitten silloisen Viragon käynti Tuusmotorin huollossa aiheutti sen, etten ole pahemmin liikkeessä sen jälkeen asioinut. Ei ainoastaan ammattitaidon puute ja kelvoton huolto - vaan asiakaspalvelu ja asiakkaan mielipiteen väheksyminen.. Sanoisinko, että reklamaatiooni työn laadusta ja huollon jälkeen ilmaantuneesta venttiilien naputuksesta suhtauduttiin lähes ***tuilu tyyliin. No, tästä on tosin jo aikaa ja liikkeen omistajakin vaihtunut..
Samaa "asiakaspalvelua" sain sieltä uuden mopon 15 vuotiaana ostettuani, enkä sen jälkeen ole ko. liikkeen suuntaan edes kusella käynyt. Pitäkööt tunkkinsa mikäli eivät osaa asiakkaita kohdella kelvollisesti. Samasta syystä on mennyt boikottiin muutama muukin paikka, mm. Bikeworld Vantaa ja F.Nyman. Jos palvelu on hyvää ja asiantuntevaa, niin meikäläisestä saa aika uskollisen asiakkaan, mutta surkeaa palvelua tarjoavista en käy ostamassa vaikka tuote olisi siellä halvempikin. Ennemmin tilaan vaikka netistä.

Vähän sama kuin että kuinkas moneen nykyautoon viitsit itse vaihtaa ajovalon polttimon.

Vähän sama kuin että kuinkas moneen nykyautoon viitsit itse vaihtaa ajovalon polttimon.
Tuostapa tuli mieleeni vuosi 2003 ja Citikka C 5, eli ei edes ihan nykyauto. Meinasin vaihtaa polttimot omassa pihassa ja vaihdoinkin - tuskin siihen kahta tuntia pitempään meni..
Ehkä vielä hankalampi tapaus:
http://wiredcola.com/content....y-steps
itsellä jäi vaihtamatta ajan puutteen vuoksi.

Jos palvelu on hyvää ja asiantuntevaa, niin meikäläisestä saa aika uskollisen asiakkaan, mutta surkeaa palvelua tarjoavista en käy ostamassa vaikka tuote olisi siellä halvempikin. Ennemmin tilaan vaikka netistä.
No, kävin sentään kusella..  
tounge.gif
Eli toinen tapaus ko. liikkeessä oli seuraavanlainen..

Olin joskus 10 vuotta sitten hankkimassa uutta (tai vähän käytettyä) mopoa ja matka-sellaista. Todellisena ja sanoisinko jopa ykkösvaihtoehtona oli FJR. Ajelinpa ko. liikkeeseen ja pihalla seisoikin sopivasti ehdokkaani.. Kyselin koeajomahdollisuutta, johon vastattiin tylysti (äänensävy, eleet) meinaatko niinku oikeasti ostaa tämän, jos niin ehkä sitten järjestyisi koeajokin.. Se juttelu oli sitten siinä.

Muutaman päivän päästä oli pakko tehdä asiaa Tuusulaan ja se asiointi tehtiinkin sitten K 12 RS:llä. Parasta hommassa oli se, että tämä ystävällinen myyjä sattui juuri olemaan pihassa ja ainakin ilmeestä päätellen muisti minut  
tounge.gif

Vaan etten Tuusmotoria ihan mustamaalaisi, niin olen saanut sieltä todella asiallista palveluakin. Kawan koeajo järjestyi 2007 täysin mallikkaasti ja kun vanhempaan Arain kypärään ihmeteltiin sopivaa visiiriä, niin siitäkin palvelulle täydet pisteet.

omg.gif
omg.gif
omg.gif
Ei jumalaut!

On tässä nykyajassa teknologiassa muutama mukavakin puoli, mutta...
No, toisaalta tulpat vaihdetaan 30 tkm välein ja jos iridiumit laittaisi, niin vaihtoväli taitaisi olla 60 tkm. Mutta kun se venttiilivälysten tarkastus pitäisi kutenkin suorittaa 30 tkm välein ja siinä on sama purkuhomma..
Ensimmäisen venttiilien välysten tarkistamisen voisi kai jättää väliinkin, sillä ainakin asentajan mukaan K 12 S säätöjä ei ole tarvinnut tehdä 30 tkm lukemilla. Minunkin ajokissakin oli kaikki täysin ohjearvoissa..

Back