autojen parissa olen pannut merkille sen että itse tuote on usein se suurin syyllinen huonoon huoltopalveluun. onhan se selvä että jos monimutkaisia ja kalliita korjauksia on päivästä toiseen jonossa niin jossain välissä se kamelin selkeä alkaa natisemaan. kerran oli japinaa ja huolto ukkeli sanoi että he eivät ole tätä värkkiä rakentaneet, koettavat vaan pitää sen liikkeellä. silloin ei naurattanut yhtään mutta itse asiassa se oli hyvin sanottu
Tuossa on yhtälö ratkaistavaksi.
Asentajien pitäisi hallita uusimmat mallit ennen kuin niitä on edes nähnyt.
uuden mallin erikoistyökalut pitäisi olla korjaamossa ennen kuin malli tulee markkinoille.
Päivityssoftat pitäisi olla saatavilla ennen kuin malli tulee markkinoille.
Valmistajalla pitäisi olla maailmanlaajuinen vikatietopankki pystyssä ennen kuin malli tulee markkinoille.
Missään tapauksessa tuntiveloitus ei saa nousta ja palvelun pitää parantua.
Normaalielämässä tämä kestää 1-3 vuotta. Autoalalla sanotaan uuden mallin tullessa markkinoille, että eihän sitä edellistäkään opittu vielä korjaamaan.
Tuo sanonat "ei olla tehty, mutta yritetään saada kulkemaan" pitää hyvin paikkaansa.
Eräskin uusi vähäpäästöinen diesel-käyttöinen automalli sytyttää moottorin merkkivaloa pakkasella. Vikana on, että kaasuläppä jumittuu hetkeksi jäätymisen takia.
Korjausohje on maskipeitto. Eletään kuitenkin vuotta 2010. Maskipeittoja laiteltiin 60-luvulla, kun autoissa ei välttämättä ollut kunnolla toimivaa termostaattia.
Asiakkaat on tyytyväisiä, kun merkkivalo palaa aina silloin tällöin ja pitää tulla korjaamolle pitkänkin matkan päästä. Korjaamo on tyytyväinen, kun mitään ei saa veloitettua, kun autossa on takuu, eli asiakas ei maksa. Takuukorvausta ei saa, kun ei ole mitään korjattu ! ! !
Lopputuloksena on pettynyt asiakas ja uskonsa autotehtaisiin menettänyt korjaamon henkilökunta.
Tätäkö ne autonvalmistajat haluaa? ? ?
Meni vähän ohi, mutta menkööt aamun kunniaksi.