Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sama juttu moottorikelkan kanssa. Oli ensimmäisessä huollossa niin sanotussa merkkiliikkeessä, kun tuli takas ja öljyä oli yli puolitoista litraa liikaa. Siinä sitten pillillä imeskelin puolentoistalitraa öljyä ja syljeskelin purkkiin.Mulla varmaan ennätys tähän öljyn ylilataukseen kun kömpijän oljyjä vaihdoin niin ei ollu kun 1,5l ylimäääräistä liikkeen jäljiltä 2:n litran öljytilavuudessa, kuin lie kampikammion loiskevoitelu toiminu vuoden. Älkää koskaan luottako liikkeen pyöriin ym, vaan tarkastakaa itse kaikki nesteet ym.![]()
Pyörällä ajettu nyt 37tkm. Kaikki huollot, renkaanvaihdot ja korjaukset tehty itse. Ei ongelmia. Yksi katteen kiinnityskynsi on katkennut omaa syytäni.Juuri yllä kuvatunlaisten asioiden vuoksi kaikki huollot tulee tehtyä itse. Ei ole liian hankalaa uuteenkaan pyörään. Kannattaa hankkia tehtaan huoltomanuaali. Tulee samalla tekniikkakin tutuksi.
Varmaan rahassakin säästi jonkin verran, kun tilasi alkuperäiset huolto-osat Jenkeistä ja teki itse työt.
Itse tehdyt työt nykyiseen pyörään:
4 x huolto
3 x renkaan vaihdot
Huoltokirjakin on leimoilla, kun tekee huoltotyöt varsinaisen kaupallisen huollon tiloissa ja valvonnassa.
Saahan sen nätisti pois otettua.Erikoista jos vasempaa katetta on tarvinnut irrotella kytkimen vaihdon takia.
Sitten on iso joukko niitä immeisiä, jotka eivät koske pitkällä tikullakaan pyörään, missä ei ole aukotonta huoltokirjaa "ammattiliikkeen" leimoilla.Eli jos haluaa välttää turhat murheet, on syytä joko opetella hyväksi omatoimihuoltajaksi,
Joo. Näköjään nupissa klappia. Eli oikealla puolella olevassa katteessa vaurioita.Erikoista jos vasempaa katetta on tarvinnut irrotella kytkimen vaihdon takia.
Niin on.Sitten on iso joukko niitä immeisiä, jotka eivät koske pitkällä tikullakaan pyörään, missä ei ole aukotonta huoltokirjaa "ammattiliikkeen" leimoilla.Eli jos haluaa välttää turhat murheet, on syytä joko opetella hyväksi omatoimihuoltajaksi,
Ne MP-liikkeet eivät valitettavasti pysy pystyssä pelkällä kahvin tarjoamisella, joten he jotka eivät osaa korjata, maksavat sen itsekorjaavankin osan viulut. Simppeliä matikkaa.Mulle tokaisi huoltomies lyötyään 700e kassaan ja käden mun suuntaan että "hyvä että osaan ite huoltaa pärrät ettei tarvitse tälläisiä summia maksaa".
Siinä vaiheessa päätin että opettelen tekemään mahdollisimman paljon itse huoltoja autoon sekä pyörään.
Nykyään osaa jo sen verran että ihmettelee vaan miten noin yksinkertasista hommista vedetään tommosia summia...
Höhöhö, ei vittu. Toi on jo laadukkaampaa settiä kuin mitä minä kykenen kädettömänä koskaan aikaisemmin mopoa omistamattomana suoriutumaan. Nyt siis 4:ttä vuotta mopo omana, ja ainoana aseena service manuaali, ja kaikki häsläys ite tehtynä. Ainoat isommat mokat on pari päivää rataa taka-akselin mutteri sormikireydellä, ja etupamppujen öljy 5mm liian vähän ku piti olla 5mm enemmän ku default jotta keula ei pohjais niin helposti.Eräs moottoripyörähuolto L......a
.
Ostin päristimeni kyseisestä paikasta ja kauppaan kuulu uudet kumit alle. No Yamaha kotiin ja ihmettelemään ketjujen kireyttä.No ketjut kireellä kuin viulun kieli ja takakumi puoli senttiä vinossa. Itse korjasin tilanteen ja v...tttu s..t naa puhelimella palautteeksi,vastaus suurinpiirtein voi voi.
Parin päivän kuluttua irtos eturatas(uudet ketjut ja rattaat)tuppinurin kiihdyttäessä,vaihtaessa kakkoselle,eli vauhtia oli aikalailla,eipä onneks syltännyt ketjuja.Pyörä tienposkesta liikkeen huoltoon liikkeen toimesta. Olivat unohtaneet lukkoprikan eturattaasta!
3 päivää myöhemmin sama juttu,eturatas irti. Prikka oli onneksi jäänyt rattaan koppaan vaseliiniin kiinni.Se perkele oli ite tehty peltilevy(valeeksi,etten huomaisi,ei kuulemma ollu silloin ollut just liikkeessä rykkösen omaa prikkaa,Yamahahuoltoon matkaa 500m).
Otin prikan itselle ja nyt panin eturattaan ite kiinni,on muuten nyt pysynyt.Exupin olivat liikkeessä vielä runnelleet hitsillä ja vasaralla toimimattomaksi,joten panetin uudet hilkkeet mukaan lukien uuden katin,jonka olivat saaneet hajalle Exuppia modatessaan.
Luulin suuren liikkeen pyörähuoltoa laadukkaaksi,mutta paskat.Kehtasivat vielä soittaa,osaanko neuvoa,miten exuppi säädetäänNeuvoin kohteliaasti haistamaan v...un ,pistämään pyörän illaksi kuntoon jonka jälkeen vois vaikka panna lapun luukulle.![]()
Nämä hommat teetin ainoastaan sen takia,että myyjällähän on vastuu myymästään laitteesta.Normaalista teen kyllä huollot venojen säätöä lukuunottamatta ite.Eräs moottoripyörähuolto L......a
.
Ostin päristimeni kyseisestä paikasta ja kauppaan kuulu uudet kumit alle. No Yamaha kotiin ja ihmettelemään ketjujen kireyttä.No ketjut kireellä kuin viulun kieli ja takakumi puoli senttiä vinossa. Itse korjasin tilanteen ja v...tttu s..t naa puhelimella palautteeksi,vastaus suurinpiirtein voi voi.
Parin päivän kuluttua irtos eturatas(uudet ketjut ja rattaat)tuppinurin kiihdyttäessä,vaihtaessa kakkoselle,eli vauhtia oli aikalailla,eipä onneks syltännyt ketjuja.Pyörä tienposkesta liikkeen huoltoon liikkeen toimesta. Olivat unohtaneet lukkoprikan eturattaasta!
3 päivää myöhemmin sama juttu,eturatas irti. Prikka oli onneksi jäänyt rattaan koppaan vaseliiniin kiinni.Se perkele oli ite tehty peltilevy(valeeksi,etten huomaisi,ei kuulemma ollu silloin ollut just liikkeessä rykkösen omaa prikkaa,Yamahahuoltoon matkaa 500m).
Otin prikan itselle ja nyt panin eturattaan ite kiinni,on muuten nyt pysynyt.Exupin olivat liikkeessä vielä runnelleet hitsillä ja vasaralla toimimattomaksi,joten panetin uudet hilkkeet mukaan lukien uuden katin,jonka olivat saaneet hajalle Exuppia modatessaan.
Luulin suuren liikkeen pyörähuoltoa laadukkaaksi,mutta paskat.Kehtasivat vielä soittaa,osaanko neuvoa,miten exuppi säädetäänNeuvoin kohteliaasti haistamaan v...un ,pistämään pyörän illaksi kuntoon jonka jälkeen vois vaikka panna lapun luukulle.![]()
Perusteluja tähän. Matematiikassa sen pystyy aina antamaan. Jos ei asia ole looginen yhtälö, niin se on yleensä sovittu asia. Näin matikassa. Miten joku muu voisi joutua "kärsimään" siitä, että osaavana kaverina suoriudun itse näistä sikakalliista huoltotöistä?Ne MP-liikkeet eivät valitettavasti pysy pystyssä pelkällä kahvin tarjoamisella, joten he jotka eivät osaa korjata, maksavat sen itsekorjaavankin osan viulut. Simppeliä matikkaa.
Tämän allekirjoittavat varmasti ainakin kaikki ne, jotka huollattavat pyöränsä Harrilla Tampereen Ruskossa.Ruvetaan kaikki (ketä korjaamoja käyttää) suosimaan näitä pienempiä mp-korjaamoja Niistä kun vaan tuppaa monasti saamaan enempi rahoilleen vastinetta!!!![]()