Isoa oikeeta matkaa en ole tälle kesälle tehnyt, enkä kyllä aiemminkaan. kymmenien vuosien jälkeen kun hurahdin tähän touhuun, joten opetellaan. Silleen en pysty arvioimaan mihinkään muuhun pyörään omaa Ksatku Reisen Sporttiani.
Yhden kalareissun kuitenkin tein broidin kesäpaikkaan heinäkuussa. Yhtä soittoo tahkosin mennentullen. Kait sitä matkanteoksi vois kutsua. Menomatkalle kertyi mittaa 704 kilsaa, parisataa paikallisia kauppareissuja, ja saderintamia kiertäen paluumatkalla naatiskelin 922 km.
Olin varautunut pitämään lepotaukoja tarpeellisen määrän, mutta siihen ei tankkausta ja kahvikupillista kauempaa ollut tarvetta. Perse ei puutunut, plexi toimi jopa niin, ettei sateella kastunut kuin pääasiassa selkäpuoli.
Joten -84 pyöräksi uskomaton rakkine tää Ksatku. Jumalattomat sivutuulen puuskat hiukka haittas kun mettäsaarekkeesta puhkas aukiolle. Mutta onnistuneella tuulilasin valinnalla ei ongelmia, vaikka jalkatapit tuntui välillä lähes tietä raapivan 'vaakalennossa'.
Kuinkahan hyviä ne oikein hyvät matkapyörät sit onkaan. Ite tykkään kun kahvaa kiertää ei ohituksissa nokka tuhise ja kampe on kuin kiskoilla. Lievä etupaino käsillä jos liian takana istuu, mutta täällä mainittuja tärinöitä ei mulla tuntunut, uusitussa stagassa kyllä kunnon värinänvaimentimet, jotka ehkä auttaa asiaa.
Nii ja ite ainakin tykkään karskista ja kulmikkaasta koneen äänestä joka kyllä häipyy kun visiirin läppää kiinni. Muutenkin pidän miehekkään roheesta tatsista myös pyörähommissa, sen olen huomannut tässä harjoitellessani.