• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mielipiteitä BMW-matka pyöristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja olppe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tottahan se on, että motooripyöräily vaatii reissumieshenkeä niin kuljettajalta kuin matkustajaltakin. Ei siinä joka käänteessä sovi valittaa että nyt on vähän kuuma tai kylmä. Minusta homman suola varsinkin pitkillä matkoilla on asettaa itsensä alttiiksi asioille mitä kotisohvalla ei voi kokea. Kuinka alttiiksi, sen jokainen valitkoon itse.

niin..yhteinen ja takapenkkiläinen määrää millä,ajetaan
cool.gif

toki pitäähän sitä siippakin ottaa huomioon, mutta jos ajatellaan et kuski tykkäis ässästä,pyörä jossa ajoasento varmasti yksi parhaista niin kyllä siellä takaritsillä viihtyy varppina jos hommasta tykkää...sama pätee kyllä tohon kessuunki...ei asia jos homman edellytys, että olot ei saa paljoa poiketa kotosoffaan niin siinä tapauksessa pakko niellä omat mieltymykset.ainakin kuskin.
Ei meillä sentään takapenkkiläinen määrää millä ajetaan. Sen sijaan hänellä kyllä sattuu olemaan vapaus päättää istuuko kyydissä vai ei...

Ja kun kuskikaan ei meidän tapauksessa tykkää ajaa Ässällä / Gessulla / ne ei sovi mun tarpeisiini, niin ei tässä ole meillä mitään ongelmaa eikä kenenkään tartte niellä mitään mieltymyksiään. Ja jos samaan hintaan saa vielä "kotosoffaa" lähinnä olevat olot, niin mikäpäs tässä on ajellessa.  
sport05.gif

Tämä siis meidän perheessä, muilla on tilanne varmaan toisenlainen...

t. pozo
062802moto_prv.gif

no en kyllä tarkoittanutkaan jotta tilanne olisi tämä..

akklogo.jpg

se asia miten muualta löytyy joustoja..mene ja tiedä...
valitettavan usein tuo mielipiteitten vaihto naisväen kanssa on vähän sellaista, jotta se oma mielipide ja mieltymys pitäisi vaihtaa vaimon mielipiteeseen..

Olis tuolla bemarilla sitten vielä tuo RT, siinä olisi pyörää jostain LT:n(ei kokemusta) ja GS:n( oli 1100 ja paraikaa 1200) väliltä.  Ajoin kolme mukavaa kautta 1100 RT:llä, siinä on oikein hyvin suojaava kate sähkösäätöinen pleksi ja on matkapyöräksi varsin notkea mutkatielläkin.  Suurin miinus tulee rajoittuneisuudesta sorateillä, rengaskoko ja yläkanttiin nouseva paino tekee sorasurautteluista vähemmän houkuttelevaa hommaa.
Riippuu taas siitä, mihin verrataan. Ei tuo nyt niin suuri ihme ole, jos kuraskootteri on katumopoa parempi ajaa soralla.

Mutta jos RT on soralla huono, niin mihin katupyörään sen soratieajoa varten vaihtaisit? Minä en ainakaan keksi mukavampaa.

Olen ostamassa 20 v: jälkeen mopoa. Viime kesän kävin FJR:llä Norjassa ja petyin pleksin turbulenttisyyteen ikävä kun kaiken näkee kahtena. kertokaa ymmärtämättömälle mikä on oikea matkapyörä. ilmeisesti esim LT:ssä on tätä samaa ongelmaa.
Ei ole olemassa mitään kaikille oikeaa matkapyörää. Uudemmista Bemareista puhuttaessa jollekin ainoa oikea on LT, toiselle se on GT ja kolmannelle joku bokserimalli. Neljännelle, eli mm. mulle se oikea matkapyörä on K 1200 S  
tounge.gif
 - mutta sekään ei ole se AINOA oikea.

Jep, justiinsa näin se on. Omien kavasti rajoittuneiden kokemusten perusteella olen tykännyt sekä RT:stä että GS:stä, molemmissa omat puolensa.

Ei ole olemassa mitään kaikille oikeaa matkapyörää. Uudemmista Bemareista puhuttaessa jollekin ainoa oikea on LT, toiselle se on GT ja kolmannelle joku bokserimalli. Neljännelle, eli mm. mulle se oikea matkapyörä on K 1200 S  
tounge.gif
 - mutta sekään ei ole se AINOA oikea.
No näinhän se on. Itse ajan kaikki ajot r1200s:llä, soratiet, suorat ja väärät asvalttibaanat. Mitä mittää, ku pitää ja päästää. Se mistä tykkää, niin kivahan sitä on ajella.

Edit: pätee siihen toiseenkin jutskaan, joka on melkein yhtä usein mielessä

Pyöränä R1100RS isommalla tuulilasilla, vaimo istuu mielellään kyydissä. Matka saa olla pitkäkin. Parempi voisi RS:n satula olla, alko 1100 km yhtämittaisen matkan loppu kilometreillä tuntymaan erpämukavalta. Kai sitä vielä 500 km olisi kärsinyt.

Back