Ompa ihme. Minulla ei ole koskaan ollut mitään perä ongelmaa yhdessäkään bemukassa. Oletko varma kilometreistä? ja onko öljyt vaihdettu ajallaan.
Eipä tuo valitettavasti nyt mikään ihme kuitenkaan ole
. Japilla on ollut hyvää tuuria kuten varmasti hyvin monilla muillakin, mutta...noita LT:n periä vaan aina silloin tällöin (tai oikeastan turhankin usein) ökähtelee. Tapa, jolla tämä meni ei ole kumminkaan ihan tyypillinen.
Perusvika, kuten sataan kertaan on jo todettu, on se, että tämä konstruktio kehitettiin alunperin puolet kevyempiin pyöriin joskus 90 luvun alussa (vai oliko jo peräti 80-luvulla..).
Sitten vaan suunnittelijoihin iski jonkinsortin ahneus tai muu pfenningin venytys kun kehiteltiin uusia ja painavampia pyöriä ja hyllystä tempaistiin taas sama vanha perämurikka meiningillä, että "kyllä tämä vielä tässäkin mallissa (kai) kestää"
Juu, aika monessa toki kestää, mutta huolestuttavan monissa ei...
Jos Pekka viitsit, niin täytäpäs huviksesi tietosi oheiseen LT:iden perämurhegalluppiin:
http://www.bmwlt.com/forums/survey.php?&do=take&sid=28
Sen verran ohjeena, että koska kyseessä on jenkkifoorumin kysely, niin siellä pyörien vuosimallit juoksevat meitä vuoden edellä. Eli sinun moposi on "model year 2005" eli olisit vasta kolmas 184 vastaajan joukossa, jolle käy noin hassusti. Sen sijaan vauriosi kilometrit osuisivat juuri vastaajin enemmistön (vajaat 22%) kanssa yhteen. (20-30 tuhatta mailia).
Jossain sihdissä varmaan kannattaisi harkita sen perämurikan vaihtoa, vaikka voihan se liimakin sen pikkulaakerin pyörimisen estää, jos nyt shimmaus varmasti on osunut kohdilleen. Soittelepas kohtalotoveri jowinille, hänellä oli muistaakseni myös ongelmia sen pikkulaakerin kanssa...
Noita uusia perämurikoita on aina silloin tällöin tarjolla rapakon takana pyöristä, joista on tehty trike. Näkyy hintapyynnöt olevan tuossa 800 taalan hujakoilla. Siihen rahdit ynnä alvit ja tullit ollaan jossan 750 euron huitteilla eli vähän on halvempi kuin tehtaan uusi, mutta maksanneeko vaivan...
Kolaripyöristä noita jo ajettuja periä saa noin puolen hintaan tai alle.
Itse olen meinannut tässä talven mittaan hommata tuommoisen tuonne tallin nurkkaan odottamaan pahaa päivää...Samalla rahdilla noita varmaan saadaan parikin kappaletta, jos kiinnostaa.
t. pozo