• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lisätietoa moottoripyörien omistusverosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cafe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
J@ck sanoi:
Menee ihan ohi varsinaisen aiheen,.. Kun aihe on ajankohtainen, niin kuitenkin..

Eräs tositarina:
Olin tuossa muutama vuosi sitten auttamassa tytärtäni astianpesukoneen asennuksessa. Lähdettiin siitä rautakauppaan jotain vesiletkun muutosnippaa hakemaan. Tunnin päästä palatessamme palovaroittimen ääni kuului selvästi porraskäytävään ja pientä käryävän muovin hajuakin oli havaittavissa. Kerrostasanteelle päästyämme ei ollut epäilystäkään siitä, mistä ääni kuului ja mistä palaneen haju tuli.
Liedellä oli muoviastia ja levy oli päällä. Ei aavistustakaan mikä nappulan oli kääntänyt, mutta liedeltä löytyi sulanut, käryävä kulho. Säikähdyksellä selvittiin, mutta muutaman hetken päästä olisi ollut toisin. ...

Tapahtumaa kritisoimatta. Itse opin kantapään kautta, ettei hellalla säilytetä, ei yhtään mitään. Kerran sulatin vahingossa kokonaisen kahvinkeittimen liedelle, kun piti laittaa kattila kiehumaan, mutta menikin se väärä levy päälle.

cafe sanoi:
Persujen vaalilupaus oli pudottaa autoveroa. No, ei tainnut sitäkään tapahtua.

Mutta muistuksesi mistä kaikki alkoi:

http://jussiniinisto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/78322-okypaateille-venevero

Ainoa tapa saada moottoripyörien omistusvero pois, on se, että persut ymmärtävät heiltä lähtevän ääniä.

Motoristi vaikuta. Laita sähköpostia:

riikka.poutsalo@perussuomalaiset.fi

ossi.sandvik@perussuomalaiset.fi

matti.putkonen@perussuomalaiset.fi

timo.soini@eduskunta.fi

jussi.niinisto@eduskunta.fi

Pyydän ettei nosteta käsiä pystyyn. Olen saanut sisäpiirin tietoa, että Persut ovat tosi huolissaan miten tämä prätkävero vaikuttaa heidän kannatukseen.

Kerrotaan heille, ettei äänestetä heitä, jos vero tulee.

Jos minulla on ollut aikaa kirjoitella ja soitella monelle kymmenelle edustajalle, niin haastan teidät samaan.

Laita sähköpostia edes noille viidelle ihmiselle.

Kiitos.

Terveisin Tero Kiira

Seuraava jytky on, kun persut putoavat eduskunnasta pienpuolueeksi. Tuskin kukaan äänestäjä odotti tämmöisiä näyttöjä ko. puolueeltaa. Itse äänestin kahdesti, mutta en varmasti enää tulevaisuudessa.

Hanskabel sanoi:
Tapahtumaa kritisoimatta. Itse opin kantapään kautta, ettei hellalla säilytetä, ei yhtään mitään. Kerran sulatin vahingossa kokonaisen kahvinkeittimen liedelle, kun piti laittaa kattila kiehumaan, mutta menikin se väärä levy päälle.

Tiedän ja myös tyttäreni tiesi jo tuolloin, ettei liedellä saa todellakaan säilyttää yhtään mitään. Tuossa oli kyseessä muuttotilanne, kipot ja kupit vielä vähän siellä sun täällä. Kädestään laskenut ja epähuomiossa siihen hellalle sitten jäänyt. Ei oikein keksitty mikä nappulaa oli kääntänyt. Ehkä siinä pienessä tilassa pesukonetta käännellessä oli joku kulma osunut...?
Senkin nähnyt, että vaikka kaikki tuonkin asian periaatteessa tietää, niin kaikki ei kuitenkaan välitä. Aika varmasti on jollain tämänkin jutun lukijalla ylimääräistä tavaraa hellalla.

J@ck sanoi:
Ja miten (hyvin mahdollisesti suomenkielentaidoton) maahanmuuttaja voisi tajuta vaarat, joita vaatteiden kuivatus saunassa aiheuttaa? Kun ei näy kaikki alkuasukkaatkaan tajuavan..

Kyllä se nyt pitäisi ilman suomen kielen osaamistakin tajuta että tulikuuma = voi polttaa. Joku voisi toki kyseenalaistaa että hittoako noille saunallisia kämppiä jakelemaan ylipäätään.

Ratt sanoi:
Kyllä se nyt pitäisi ilman suomen kielen osaamistakin tajuta että tulikuuma = voi polttaa. Joku voisi toki kyseenalaistaa että hittoako noille saunallisia kämppiä jakelemaan ylipäätään.

Tietämättä mitään tapauksen yksityiskohdista tulee kuitenkin mieleen, että olisiko lapsi mennyt räpläämään kiukaan ajastinta?

Eli kiuas on käynnistynyt ei toivotusti keskellä yötä kun kaikki nukkuu. Tämä vain yhtenä mahdollisuutena ja vahinkona joka voisi sattua myös kantasuomalaisten asuinalueella.

cafe sanoi:

Ainoa tapa saada moottoripyörien omistusvero pois, on se, että persut ymmärtävät heiltä lähtevän ääniä.

timo.soini@eduskunta.fi

Pyydän ettei nosteta käsiä pystyyn. Olen saanut sisäpiirin tietoa, että Persut ovat tosi huolissaan miten tämä prätkävero vaikuttaa heidän kannatukseen.

Jos minulla on ollut aikaa kirjoitella ja soitella monelle kymmenelle edustajalle, niin haastan teidät samaan.

Kiitos.

Terveisin Tero Kiira

Pieni ekseliharjoitus ekalta sivulta löytyvällä datalla:
- Mopoja on 262 000 kappaletta ja yhdellä mopomiehellä on keskimäärin 1.68 mopoa -> 155 952 mopoukkoa.
- Mopoukoista 45% tunnustaa äänestäneestä persuja viime vaaleissa -> 70 179 persumopoukkoa.
- 79% äänestäjistä vakuuttaa vaihtavansa puoluetta jos vero menee läpi -> 55 441 persuääntä pelissä.

Näyttää meinaan siltä, että tämä keksintö on menossa persujen ansioksi ja veikkaan että isot pojat antavat oikein mielellään jytky-ukon ottaa siitä itselleen creditit ja häviävän siinä samalla yli 50 000 ääntä. Persu-päällikköä viedään taas kuin litran mittaa ammattimiesten pelipöydässä... eipä oikeastaan suurikaan ihme jos laskutaitoiset persut ovat aidosti huolissaan.

Jos minä olisin persupoliitikko niin minusta tämä verojuttu alkaisi vaikuttaa aika surkealta (:hanuria:) idealta... toisaalta jos tuon vaan saisi jotenkin estettyä niin sillähän voisi suorastaan tienata ääniä.:thumbup:

Ihan turhaa on tuo spekulointi, että suomalainen muuttaisi äänestyskäyttäytymistä.

Ihan niitä samoja naamoja äänestetään vaaleista toiseen, kun niin on aina tehty...

Toki toivon ihan oikeasti, että jossain vaiheessa tulisi se muutos, mutta vielä on liian paljon vanhaa koulukuntaa hengissä, mille kepusdpkokoomus on saatu äidinmaidosta ja sitä ei pidä muuttaman.

Ratt sanoi:

Aattelin muutes ihan samaa. Tuossa talossa vain ylimmässä, arvokkaimmassa, kerroksessa saunat. Nähdyin seurauksin. Vois kuvitella, että kuteiden kuivatukseen on tilat pohjakerroksessa ja näiden muualta tulleiden olleen tyytyväisiä ekan kerroksen siistiin kämppään. Toivottavasti asioista vastaavan sosiaalitanttatoimiston yöunet ovat huonot, erittäin ikävän tapahtuman johdosta. Edit, lisäys: Nimitttäin noista lapsista olis voinut tulla vaikka minkämoisia suomalaisia tähtiä, mutta ei tule enään.

Viimeksi muokattu:
kimimikakeke sanoi:
Pieni ekseliharjoitus ekalta sivulta löytyvällä datalla:
- Mopoja on 262 000 kappaletta ja yhdellä mopomiehellä on keskimäärin 1.68 mopoa -> 155 952 mopoukkoa.
- Mopoukoista 45% tunnustaa äänestäneestä persuja viime vaaleissa -> 70 179 persumopoukkoa.
- 79% äänestäjistä vakuuttaa vaihtavansa puoluetta jos vero menee läpi -> 55 441 persuääntä pelissä.

Näyttää meinaan siltä, että tämä keksintö on menossa persujen ansioksi ja veikkaan että isot pojat antavat oikein mielellään jytky-ukon ottaa siitä itselleen creditit ja häviävän siinä samalla yli 50 000 ääntä. Persu-päällikköä viedään taas kuin litran mittaa ammattimiesten pelipöydässä... eipä oikeastaan suurikaan ihme jos laskutaitoiset persut ovat aidosti huolissaan.

Jos minä olisin persupoliitikko niin minusta tämä verojuttu alkaisi vaikuttaa aika surkealta (:hanuria:) idealta... toisaalta jos tuon vaan saisi jotenkin estettyä niin sillähän voisi suorastaan tienata ääniä.:thumbup:

Aivan OT:tä tämän lainatun OT:n kin perään taas...... MONEN MODEJA APUUN HUUTAVAN AHDISTUNEEN
MIELESTÄ:bye:.

Mielenkiintoista tuossa ahdistumisessa on, vituttaako heitä se, etteivät he oikeasti ymmärrä
ONGELMAN SYISTÄ KESKUSTELUN olevan oikeastaan tarkeämpää kuin pelkkä jo housuissa olevan (tai tulevan)
paskan laadun loputon ihastelu..... Vai vituttaako heitä se, että "OT" onkin itse asiassa "SE TÄRKEIN"
koko hommassa.... eikä siitä pitäisi missään nimessä keskustella. VOI joku SYY joskus KORJAUTUA:bye:.

Mut joo.

Tuossa lainauksessa piirtyy sokeammallekin "palapelin palaset/pelikortit" ja niiden merkitys..... PELISSÄ !

Huono on pelata, ellei ymmärrä kädessään olevien palojen/korttien arvoja:D.

Ihan aina ei toki voi silti voittaa..... mutta muutoinhan sitä viedään ihmistä pahemmin
kuin sitä litran mitta rukkaa... ja kahta puolta..... nauraen :grin:.

No, seuraavissa vaaleissa on mahdollista "ammuttaa" persut malliksi tuleville nousijoille. Sinänsä sääli, kun siinä menee mukana muutama oikeasti hyvä tyyppi.Soini oli liian tyhmä tajutakseen, että nyt petetyt ilmeisesti ei enää äänestä ollenkaan.

cafe sanoi:

timo.soini@eduskunta.fi

Kiitos.

Terveisin Tero Kiira

Pariin otteeseen olen laittanut sähköpostia eri edustajille. Vastauksia olen saanut kaksi, joista toinen tuli jo joku viikko takaperin Persujen MP-veroa julkisestikin vastustavalta henkilöltä ja toisen vastauksen sain eilen toisen hallituspuolueen edustajalta. Tämä viimeisin vastaus kuului
"Kiitos Pasi postista. Hyvä, että se meni myös PS-ryhmälle. Nyt tilanne on se, että heistä on lakiesityksen hylkääminen kiinni. Lisätään siis painetta asialle."

Miten olisi jos tosiaan tuota painetta lisättäisiin?!?! Ei tässä muuta tarvita kuin, että saadaan lakialoitteen takana olevien Persujen päät käännettyä ja jos se onnistuu niin muille puolueille ei jää mitään lakiesitystä kannatettavaksi.

Laitoin persujen edustajalle postia, vaikka ensin olin sitä mieltä, että turha sinne suuntaan on mitään postia lähetellä.
Kalifi on sanonut, että juppiskootterin ja herrain huvikuunarit verolle, niin mitä siinä persualamaiset voi muuta tehdä kuin nyökytellä ja olla samaa mieltä.
Tästä syystä olin tähän päivään saakka sitä mieltä, että se leiri on kantansa valinnut.

Joten nyt on kaikkia hallituspuolueita lähestytty emaililla.

Olen ollut yhteydessä omaan PS ehdokkaaseeni ja tein hyvin selväksi tulevaisuuden, jos vero menee läpi!
Vastasi jopa!

Laitoin oman vastineeni myös oman piirini edustajalle. Kyseinen henkilö kuuluu valtiovarainvaliokuntaan ja verojaostoon. Eli asia pitäisi olla tuttu.

Baltic sanoi:
Olen ollut yhteydessä omaan PS ehdokkaaseeni ja tein hyvin selväksi tulevaisuuden, jos vero menee läpi!
Vastasi jopa!

Well done! Sitten vaan seuraavaksi Etelä- Suomen Sanomien, ESS, mielipideosastolle asiaa perusteluineen.

Juttelin juuri motoristi kaverini kanssa, joka on politiikassa mukana. Hän sanoi veron olevan Soinille kynnyskysymys, että se tulee. Vero ei ole vielä kai aivan varma ymmärtääkseni, mutta seuraavissa vaaleissa kannattanee muistaa kiittää Soinia :hanuria:

oili sanoi:
Juttelin juuri motoristi kaverini kanssa, joka on politiikassa mukana. Hän sanoi veron olevan Soinille kynnyskysymys, että se tulee. Vero ei ole vielä kai aivan varma ymmärtääkseni, mutta seuraavissa vaaleissa kannattanee muistaa kiittää Soinia :hanuria:

Kukahan kävis "kiittämässä" sitä jo aikaisemmin?

oili sanoi:

Voisit saman kaverin kautta esittää, että ylipaino laitetaan verolle. Kaikki tietää millaiset kustannukset ylipaino yhteiskunnalle tuo menetettyinä työkykyisinä ihmisinä jne. Ja verotuloja tulisi tästä maasta paljon. Samalla saataisiin kansan terveydellinen ryhtiliike, kun ei olis enää ihmisillä varaa syödä liikaa... Progressiiivinen vero, niin kirpaisis myös Soinin kukkaroa. :p

soinista näkee että on smp vennamoiden oppipoika....takarivin räksyttäjä mut tosipaikan nopein takinkääntäjä...
ehkä se pelkäs että omista puheista voidaan kantaa ulos kuin vanha veikko........aikoinaan
mut todella hyvä vitsien aihe.... kuten mikä on faktan vastakohta.... sipilän yle

Back