• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lidl'n selkäsuoja..taas saa.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Makeka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli ostettua myöskin liiterin suoja dainese waven rinnalle. Tuolla aiemmassa thredissä joku oli autonistuinlämmittimestä väsännyt lämpötakin, no, periaatteessa tämmöiseen halpis suojaan voisi samalla idealla toteuttaa lämmittimen ,maksaakohan vaivaa tahi toimiskos. Tulisi turvallisuus sekä kylmyys suojattua samalla kertaa.

Tuli ostettua itsekin tuo kyseinen selkäsuoja. Tuntuu ainakin ihan hyvältä päällä eikä pullota niskasta vaikka tixtex takki onkin. Keväällä sitten näkee paremmin miltä tuntuu ajossa, mutta selän hikoaminen on yx v..un hailee jos ja kun se vaan suojaa. Kevättä odotellessa...

Kokkolan lidlistä tuli tuollainen haettua.. Mukavan turvalliseltahan tuo tuntui, kun otin sen kämmenen kokoisen vaahtomuovin takista pois ja vertailin..
biggrin.gif

Enpä ole aiemmin hoksannut katsoakkaan!

Eipä sitä CE merkkiä ainakaan suojasta itestään löydy, eikä pesulapuista...
crazy.gif
:
nixweiss.gif

EDIT::: Niin ja hintalapun pahveja ei tallessa luonnolisesti ole..

Susi™testipenkin kokemuksia liiterin selkäpanssarista:
Kokoa tuolla suojalla ainakin on. Tuli ostettua tuommonen M-kokoinen, joka siis suositeltu muistaakseni about paatintapista pilvenpiirtäjiin, eli 165-180cmköhän se nyt oli  
biggrin.gif
Itselläni vartta on keskimääräisesti 174cm ja elopainoa vaivaiset ~82kg ilman varustusta, eli aikalailla normaalivartaloinen suomalainen ilman joulukinkun turvotusta tai kesäajan terassijuomien turvotusta  
wink.gif

Meikäläisellä tuo M koon panssari istuu selkään kuin nakutettu. Alareuna on siellä about housun vyöstä 5cm alaspäin, yläreuna juuri ja juuri t-paidan kauluksen alapuolella. Sivuttaissuunnassa yläreuna peittää aikalailla kokonaan lapaluut ja kylkien kohdasta juuri sopivasti ettei törrötä. Kokonaisuudessaan istuvuus tuolla on aika mahtava juuri minulle.
Olkahihnat vaikuttivat jotenkin heppoisilta ja kapeilta mun makuun. Hiukan liian kireällä jopa haittaavat verenkiertoa käpäliin ja liian löysällä taas suoja hölskyy. Sopivalla kireydellä eivät ainakaan tähänmennessä ole tuntuneet kyllä missään. Ja hihnathan ovat jotain elastista nauhaa perinteisellä "rinkka"kiristyspalikoilla joten sopivuus on aikalailla taattu kunhan kokeilee niitä eri kireyksiä.
Tuo vyökiristys on myös toteutettu elastisella nauhalla. Eli vasemmalta kyljeltä tuleva korkea vyöntapainen on ulkopinnaltaan tarranauhan sitä karvaisempaa versiota tiukkaa kangasta, oikealta kyljeltä taasen tulee yhtälailla korkea elastinen nauhavyö jonka päässä on koko korkeudelta about 5cm leveä käikäle tarranauhan tätä koukkuversiota. Eli vasemman kyljen vyö alle, pidetään kiinni, oikean kyljen vyö venytetään kevyesti ja painastaan vasemman kyljen vyön päälle ja voila. Homma rokkaa. Minä havaitsin parhaimmaksi venyttää tätä elastista vyötä ihan kevyesti jotta se puristuu vatsan ympärille hieman. Tykkään mielummin vähän tiukasta kuin löysästä kun suojista puhutaan. Liian tiukalle kiristettynä vyö tuppaa rullaantumaan kapeammaksi kaistaleeksi vatsan päälle ja alkaa painamaan inhottavasti ajossa. Semmonen kevyt 10cm venytys on riittänyt mulle ja tuntuu hyvältä.

Entäs se ajopuoli sitten. Noh, menoa tuo ei minulla ainakaan haittaa. Ajossa sitä en ole pahemmin huomannut. Tixtax-takissa on vielä oma "selkäsuoja" paikoillaan eikä siltikään haittaa mitään. Tähän vielä vaikka heittää vaellusrinkan joka vaihtoi leiriä pyöräilyrepuksi, lastaa sinne vielä 10kg tavaraa niin ei vieläkään tunnu panssari painavan eikä hiertävän eikä sitä välttämättä edes huomaa laisinkaan. Ajossa vaikka kuinka hyörisi ja pyörisi pyörän selässä niin panssari pysyy liimattuna selässä ja puolen tunnin ajamisen jälkeen sitä ei edes muista.
Vaikka välillä kävisi kahvillakin paikallisessa esson baarissa niin suoja ei haittaa mitään. Istu normaalille tuolille ja suoja muistuttaa olemassaolostaan siten ettet tunne tuolin selkänojaa, mutta muuten ei haittaa mitään.

Ainut mikä tosiaan tuossa suojassa on, kuten varmaan aika pitkälti missä tahansa muussakin selkäpanssarissa, on se et lämmin se on. Ilma ei kierrä millään suojan ja selän välissä ja näin vähän kylmemmillä keleillä voin ainakin omakohtaisista kokemuksista sanoa jotta se lämmittää kivasti  
biggrin.gif
Puolentunnin työmatka-ajon jäljiltä reppu selässä tai ilman niin paita on panssarin alta ihan kostea  
biggrin.gif
Kesällä varmasti vieläkin lämpimämpi, mutta ainakin väittäisin että näihin syys-talvi-kevät keleihin aivan kiitettävän hyvä suoja. Tulee puolikas lämpöliivi kaupan päällisinä.

Kaatumisesta ja suojauksesta en osaa sanoa. En ole kehdannut huvikseni kaatuilla vaikka onkin ihan pakkauusi suoja. Eiköhän sekin tule tässä talven aikana kokeiltua kyllä  
wink.gif

Semmosia. Hinta-laatusuhteeltaan voisin väittää olevan ainakin kohdillaan tuo panssari. ~30e tuommosesta ei minun lompakkoni mukaan ole huono hinta. Jos se sen yhden reilumman konttauksen kestää ja suojelee selkääni niin se on sen arvoinen.
Ratakuskeille ja aktiivikäyttäjille sun muille ehkä ei se ensimmäinen vaihtoehto, kuten ei merkkiuskollisillekaan, mutta meille halvemman budjetin kavereille, satunnaisille kuskeille, pillerillä matkustajille sekä kaikille muillekin suosittelen harkintaan.

Siinä meikäläisen kokemuksia ja mielipiteitä. Älkää kukaan ottako liian tosissaan näitä mun tarinoita, kieli poskella näitä tulee kirjoiteltua ja huumorin pilke silmäkulmassa, mutta asia on kuitenkin niinkuin sen itse näen. Ketään ei ole tarkoitus loukata eikä varsinkaan naurattaa, mutta vahinkoja sattuu ja tapahtuu
biggrin.gif

Ostin vaimolle kyseisen suojan ja itselleni myös Dainesen Waven kaveriksi, jos sattuu että se joutuu joku kerta koetukselle. Voin kyllä kertoa, että hengittävyys wavessä on aika eri luokkaa kuin saksanmarketin suojassa. Toisaalta, se suojaa laajemmalti kuin wave eikä ole "kertakäyttöinen".

Tuli ostettua Lempäälän Lidlistä kahdesta viimeisestä "laskettelusuojasta" toinen hintaan 25 euroa. Todella hyvät kaupat tein mielestäni ja hyvin istuu
smile_org.gif
kesää odotellessa varustusta löytyy.
sport05.gif

Kokemuksia on nyt tältä talvelta crossimönkkärillä driftailusta. Ihan mukavan tuntuinen suoja vanhan Yoko-ajotakin alla. istuu ok ja tuntuu topakalta ja antaa sellaista määrittelemätöntä turvallisuuden tunnetta. talvikäytössä en ole oikein moitittavaa löytänyt. sen verran topakka lätkä on, että ihme jos ei muka suojaisi. suosittelen minä ainakin tuohon hintaan.

Eikös noita natsimarketin suojia ole tullut myyntiin vielä ajokauden alussa? Moinen kampe puuttuu joten hankinta on edessä. Saman firman tankkilaukkua olen käyttänyt kaksi kesää ja hyväksi on todettu. Eli laittakaa viestiä kun näette noita taas myynnissä, mainokset lentää mulla suoraan paprunkeräykseen.

taitaa tässä kuussa tahi ensi kuun alussa olla taas se aika vuodesta. Minä odottelen hanskoja, täytyy ostaa toinen pari varalle, hyviä kun olivat. Laukku on mullakin käytössä.

Muistaakseni viime vuonna oli suomi-Biken vertailussa myös Bilteman suoja, vaaralliseksi taisivat luokitella.

Halvarssons voitti tuon vertailun.

Muistaakseni viime vuonna oli suomi-Biken vertailussa myös Bilteman suoja, vaaralliseksi taisivat luokitella.

Halvarssons voitti tuon vertailun.
Ihan teidän takia kaivoin viime vuotiset Biket esille
smile_org.gif

Bilteman suojasta tosiaan "+ hinta?" ja "- Ala-arvoinen suoja! Ei täytä taso 1 vaatimuksia". Bilteman mp-varustevastaava kuitenkin vetosi siihen, että suojan pituus oli merkitty väärin ja testi-isku ei kohdistunut varsinaiseen suojaan...

Testin menestyjät:
1. Halvarsson (134e)
2. Rukka (99e)
3. Lidlin B-Square (39,99e)

Vertailun vuoksi...
7. Alpinestars (139e)
8. Dainese (137e)

Back