• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Lidl - tuo motoristin kauppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sytky
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuli sitten kokeiltua selkäsuoja ajotilanteessa. Jalat edellä ajaville käyttömukavuus on +4 asteessa aika hyvä, mutta kesällä hiostaa takuulla.

Mukaan tarttui aluspaita ja -housut kokoa M, jotka istui kroppaan kokoa 180/78 kuin valettuna. Samalla reissulla tuli ostettua myös sukat jotka oli ehkä pienoinen pettymys, vaikka koko olikin sopiva.
Toi alusasu ainakin tuntui lupaavalta nahkapuvun alle ja näyttääpä olevan lähes suora kopio emännän vastaavasta, joka tosin kustansi n 150€ enemmän
omg.gif

Jo vuosi sitten tuli ostettu itelle ja vaimolle housua, hanskaa, aluvaatetta ja kypärähuppua hyviä on olleet.  
buttrock.gif

Nyt sitten selkäsuojat.
Laturi tuli halvemmaksi, kun juotin puristimet kiinni (pari jöyröö) vanhaan Nokian 2110:n kännyn laturiin (12v, 700mAh).  
idea3.gif

Voin sitten sillä 5e erotuksella juoda 5 kpl Grafen Walder asennuskaljaa.  
033102beer_1_prv.gif

Jo vuosi sitten tuli ostettu itelle ja vaimolle housua, hanskaa, aluvaatetta ja kypärähuppua hyviä on olleet.  
buttrock.gif

Nyt sitten selkäsuojat.
Laturi tuli halvemmaksi, kun juotin puristimet kiinni (pari jöyröö) vanhaan Nokian 2110:n kännyn laturiin (12v, 700mAh).  
idea3.gif

Voin sitten sillä 5e erotuksella juoda 5 kpl Grafen Walder asennuskaljaa.  
033102beer_1_prv.gif
Tuli ostettua 7€ laturi : että osaa kyrsiä tätä lukiessa "ns. kuivin suin " !
mad.gif

topicin innoittamana piti piipahtaa Tikkurilan "liiterissä".
akkulaturi (ohjeissa sanottiin, ettei saa olla pyörän sähköis akku kii samal, onks jengillä kommentoitavaa tähän?)
Omat ladannut sillä siitä vaan akkuja mitenkään irroittelematta,tosin mitään sammaan aikaan kytkemättä(virtoja tai muuta).hyvin vorkkinut ainakin Catissa,ZX-11 ja 12R:ssä ihan noin.
Olen kanssa ladannut moisella laturilla kaksi talvea akkua irrottamatta. Tänä talvena kytkin virratkin pyörään kun testailin vilkkujen toimivuutta. Laturi oli jatkuvasti kytkettynä.
Ei mitään ongelmaa tullut. Sen huomasin että testailun jälkeen laturi alkoi välittömästi lataamaan.

Joo piti hakee tänään laturi ja sukat, kun akku sano työsopimuksensa irti just ku piti lähtee ajelee. Toivottavasti akku herää vielä. Harmittais, jos ois menny 7e hukkaan!
biggrin.gif

Piti käydä eilen hakemassa kevään ekat varustepäivitykset Oulun Lidlistä. Kengät, kypärähuppu, sukat, hanskat ja kypäräpuhelimet sieltä tarttui mukaan. Noi bootsit on kyllä melko kumpparit ainakin pohjan löysyyden perusteella, mutta todennäköisesti kuitenkin paremmat ku viime kesän nahkaiset kävelykengät
smile_org.gif

Huppu ja hanskat on varmasti hyvä ostos, mutta noiden sukkien (harmaat, samaa materiaalia hupun kanssa) funktiota en vielä oikein tajunnut. Kypäräpuhelin on kyllä mainio kapistus hintaansa (13e) nähden. Saa liitettyä kännykän tai soittimen ja voi puhua matkustajan kanssa sekä kuunnella musiikkia yksin tai erikseen. Toimivuutta ajossa ei testattu. Laite ottaa kuitenkin pahasti häikkää kännykän signaalista eli käyttö hands freenä voi osoittautua mahdottomaksi. Myös matkustajan liitin oli rikki omassa kappaleessani joten vaihtoon se vielä menee.

summa summarum: jos liikkeessä on suomen halvimmat hinnat niin ei paljon parempia löytöjä voisi enään tehdä

Moro,

Eilen tarttui parin minuutin pohtimisen jälkeen lidlistä ajokengät ja ajohanskat!

Ajokengissä vahvikkeet jalkapöydän päällä vaihdevivulle ja hanskoissa vahvike estämään kämmenelle puutumista.

Vaikutti hintaansa nähden hyviltä....

Pressun kävin hakemassa,näyttäisi olevan ok muotoiltu,kiristyshihna,tuuletusaukot ja halpa.Sattumalta Stormin kataloogista vilkaisin että siellä pvc-peite olisi 5e halvempi.No,ehkä polyesteri on parempi kuin pvc.

Moro,

Eilen tarttui parin minuutin pohtimisen jälkeen lidlistä ajokengät ja ajohanskat!

Ajokengissä vahvikkeet jalkapöydän päällä vaihdevivulle ja hanskoissa vahvike estämään kämmenelle puutumista.

omg.gif
Onko se tarkoitettu puutumisen estoon? Minä olen luullut, että kämmenpuolen pädit on tarkoitettu pehmentämään iskua ja antamaan kulutuspintaa jos konttaa. Ihminenhän ottaa vaistomaisesti käsillä vastaan kaatuessaan.

Moro,

omg.gif
Onko se tarkoitettu puutumisen estoon? Minä olen luullut, että kämmenpuolen pädit on tarkoitettu pehmentämään iskua ja antamaan kulutuspintaa jos konttaa. Ihminenhän ottaa vaistomaisesti käsillä vastaan kaatuessaan.
No kaipa niillä sekin vaikutus voi olla mutta kyllä pääsääntöisesti niiden tarkoitus on vähentää tärinää joka kohdistuu kämmeneeseen.

hanskoissa vahvike estämään kämmenelle puutumista.
omg.gif
Ei ole käsittääkseni äidinmaidon mukana tullut vaisto eli halutessaan tuo kannattanee opetella. En ole itse kokeillut kaatumista (kop, kop), mutta koittanut hakata mieleen, että kädet edellä ei sitten mennä minnekään. Luulenpa myös, että suurimmassa osassa pyörällä kaatumisia ei lennetä vaan kipataan kyljelleen. Kuvittelisin silloin yllättävässä tilanteessa kuskinkin menevän kyljelleen ihan opettelematta.

edit: Ja siten siis hanskoissakin se rystyspuoli on vahvempi. Sormet, kämmen ja ranne kestää siltä puolelta ihmeen paljon, mutta "ulospäin" surkeasti.

tuli sit viel iltatuimaan pyörähdettyä Koivukylän ja Korson myymälöissä kanssa ettimäs aluspaitaa/housuja.
Koivukyläs oli yks paita (tais olla L) muuten molemmat puljut loisti tyhjyyttään noiden romppeiden osalta mitä olin ite vailla ;(

(eli ilmoituksena ainoastaan, ettei kande Tiksistä, Koivukylästä eikä Korsosta lähtee turhaan ettii noita)
Itse tuli ostettua kolme paria sukkia heti teemapäivänä Koivukylästä.
Kypärä puhelimia vielä jäljellä ja 6 kpl. Walkie Talkie puhelimia ja muuta rompetta melkoisesti. Siis 3.4.08 klo 16.00

Tuo Tikkurilan myymälä kun on Kehä 3:n varressa niin siinä joskus tavarat hupenee melko nopeasti.

selkäsuoja tarttui mukaan tänään.
tuntui lyhyen lenkin jälkeen ihan hyvältä, en vaan saanu säädettyä ihan oikeelle kohdalle vielä..

Moro!

Tänään tuli testattua Lidlin hanskoja ja kenkiä ensimmäistä kertaa ajossa. Ja voin kertoa, että ainakin tuulta piti ja lämpimät olivat!
Ajoin 135km JKL-Heinola ja kädet ja jalat olivat aivan hiessä melkein koko matkan!
biggrin.gif

Eli lämpimät ovat mutta hengittävyys ei välttämättä ole parasta mahdollista.

-Toslander-

hanskoissa vahvike estämään kämmenelle puutumista.
omg.gif
Ei ole käsittääkseni äidinmaidon mukana tullut vaisto eli halutessaan tuo kannattanee opetella. En ole itse kokeillut kaatumista (kop, kop), mutta koittanut hakata mieleen, että kädet edellä ei sitten mennä minnekään. Luulenpa myös, että suurimmassa osassa pyörällä kaatumisia ei lennetä vaan kipataan kyljelleen. Kuvittelisin silloin yllättävässä tilanteessa kuskinkin menevän kyljelleen ihan opettelematta.

edit: Ja siten siis hanskoissakin se rystyspuoli on vahvempi. Sormet, kämmen ja ranne kestää siltä puolelta ihmeen paljon, mutta "ulospäin" surkeasti.
Jaha, ajattelin vain kun ihmiset liukkailla lentävät perseelleen, niin polilla on rannevammaisia kipsattavana. Ihan vain lehtijuttujen perusteella arvelin.

Itsekin hain Lidlistä mukaan laturin ja hanskat viime viikolla. Tänään selviää, toimiiko laturi kuten olette sanoneet
wink.gif

Back