• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Laaja K- ja R-sarjan takaisinkutsu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AXP
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Fireball sanoi:
Erittäin helppoa. Trafi toimittaa osoitteet. Myyhän se niitä kaiken maailman roskapostinkin lähettäjille...

Millä poimintakriteereillä Trafi poimii nämä kampanjassa olevien 1800 pyörän omistajien osoitteet?

S.Telvio sanoi:
Millä poimintakriteereillä Trafi poimii nämä kampanjassa olevien 1800 pyörän omistajien osoitteet?

Kelpaisiko poimintakriteeriksi vaikka valmistenumero. Se on valmistajan ja Trafin tiedossa :kynttila:
Markkinointi ja osoitteenluovutuskielto ei koske viranomaistoimintaa ja siihen verrattavia asioita.
Jos joku on rekisteröinyt pelinsä väärällä valmistenumerolla niin ei kai se ole valmistajan vastuulla oleva asia:boring:

Viimeksi muokattu:
Fireball sanoi:
Kelpaisiko poimintakriteeriksi vaikka valmistenumero. Se on valmistajan ja Trafin tiedossa :kynttila:
Markkinointi ja osoitteenluovutuskielto ei koske viranomaistoimintaa ja siihen verrattavia asioita.

Kuten jo sanoin, noilla tuskin on vieläkään valmistenumeroihin perustuvia hakuja (ainakaan museointia varten et historiaa saa, jos et tiedä rekisterinumeroa).
Toi viranomaistoiminta on veteen piirretty viiva, varsinkin kun tässäkin tapauksessa kyselijä on maahantuoja (=kaupallinen toimija), ei esim. Trafi itse tai poliisi. Ai mistäkö tiedän? Viranomaisjärjestelmätkin tarvitsevat toteuttajan.:grin:

Tänään soitin Vaasan Käyttöautoon asian tiimoilta se kun nyt on lähin
huolto minun kohdallani.
Pyöräni K13GT -09 saksanmaalta talvella tuotu peli.
Huollon kaveri katsoi koneeltaan valm.numeron perusteella että kyseistä
laippaa ei ole vaihdettu joten ei muuta kun aika huoltoon ja homma hoidetaan kuntoon.

Voipi olla että kutsua olis saanut odottaa ties kuinka kauan joten
oma-alotteisuus tässä asiassa lienee paikallaan jos ulkomailta
tuotu pyörä kyseessä.:orgmp2:

ts18056 sanoi:
Kuten jo sanoin, noilla tuskin on vieläkään valmistenumeroihin perustuvia hakuja (ainakaan museointia varten et historiaa saa, jos et tiedä rekisterinumeroa).
Toi viranomaistoiminta on veteen piirretty viiva, varsinkin kun tässäkin tapauksessa kyselijä on maahantuoja (=kaupallinen toimija), ei esim. Trafi itse tai poliisi. Ai mistäkö tiedän? Viranomaisjärjestelmätkin tarvitsevat toteuttajan.:grin:

Taidetaan nyt keskustella hieman eri asioista ?
Trafilla on kaikista Suomessa REKISTERISSÄ olevista pyöristä valmistenumero. Ainakin mun neljän pyörän rekisteriotteesta ne löytyvät.
Mihin siinä takaisinkutsukampanjassa tarvittaisiin pyörän aiempaa omistajahistoriaa ?.
Valmistenumeron kautta löytävät rekisterinumeron, omistajan ja tämän osoitteen.
Valmistajan omaan järjestelmään huoltopiste ilmoittaa sitten kun recall on tehty.
Eihän tämä ole mikään uusi asia Bemarille. Muistaakseni uusivat maailmanlaajuisesti huiman määrän bensiinisäiliön letkuklemmareita 2000-luvun alussa. Kyllä siitäkin kutsu tuli kotiin.
Autopuolella tuo on jokapäiväistä merkistä riippumatta. Mistä tuo älytön epäluulo siitä ettei tieto kulkisi jos valmistaja niin haluaisi ? :dunno:
Jos jokin recall tehdään liikenneturvallisuus syistä niin kyllä ne osoitteet sieltä irtoavat.

oraniyan sanoi:
Kun tuossa viikko sitten kävin BikeTeamissa kysymässä takaisinkutsusta, niin siellä sanottiin, että osoitteita ei välttämättä Trafilta saa, mikä hankaloittaa kutsujen lähettämistä. No, en tiedä Trafin kuvioista enempää, joten en ala arvuutella, mikä siinä maksaa.

Joka tapauksessa, jos ei käytä pyöräänsä huollossa merkkiliikkeessä, niin kannattanee ainakin silloin tällöin soittaa sinne merkkiliikkeeseen ja kysyä oman pyörän takaisinkutsuista. Se ei ole iso vaiva kenellekään, jos kerran vuodessa pirauttaa, tai sitten sen mukaan, mitä foorumeilla kohistaan :-) Minullakin oli tämän perämurikan laipan lisäksi bensapumpun korjauskutsu odottamassa...en tullut kysyneeksi, mistä saakka. Taisi olla viime vuoden heiniä? Onhan tässä oltu yhteydessä joka vuosi liuska-anturin takia, lienevätkö unohtaneet mainita. Mutta jos suoraan kysyy, niin sillähän asiat selviävät.

Niinpä, hain Biketamista perän stefan ja kysyin niistä takaisinkutsuista ja jäpälä katto koneelta ja sano että sun pyörä kuuluu takaisinkutsun piiriin ja varattiin aika ja ne vaihto sen osan ja polttoainepuolelle pari tiivistettä.
ja eikun paxi huuleen ja baanalle, aika hyvin toimii palvelu vaikka pyörä on -04 gessu.:WAZAAP:

Fireball sanoi:
Taidetaan nyt keskustella hieman eri asioista ?
Trafilla on kaikista Suomessa REKISTERISSÄ olevista pyöristä valmistenumero. Ainakin mun neljän pyörän rekisteriotteesta ne löytyvät.

Et ole tainnut olla toteuttamassa tietojärjestelmiä? Taikka niiden vaatimusmäärittelyjä? Tilaamassa/maksamassa niitä?

Se on ihan yksi paskan hailee, mitä tietoja järjestelmästä löytyy, jos ko. tietojen avulla ei pystytä niitä muita siihen liittyviä tietoja hakemaan. Pääavain tuolla taitaapi olla rekisteritunnus, jonka senkin muotoa joudutaan vähän väliä rukkaamaan, kun kaiken maailman URP0T haluaa nimikoidun kilven. Ja reksiterinumeron avulla löytyy runkonumero. Mutta löytyykö toisinpäin?

ts18056 sanoi:
Et ole tainnut olla toteuttamassa tietojärjestelmiä? Taikka niiden vaatimusmäärittelyjä? Tilaamassa/maksamassa niitä?

Se on ihan yksi paskan hailee, mitä tietoja järjestelmästä löytyy, jos ko. tietojen avulla ei pystytä niitä muita siihen liittyviä tietoja hakemaan. Pääavain tuolla taitaapi olla rekisteritunnus, jonka senkin muotoa joudutaan vähän väliä rukkaamaan, kun kaiken maailman URP0T haluaa nimikoidun kilven. Ja reksiterinumeron avulla löytyy runkonumero. Mutta löytyykö toisinpäin?

Mulle on ihan paskan hailee kuka niitä koodeja sinne tietojärjestelmiin näpyttelee. :hanuria:
Mutta olen toteuttanut MP-alan takaisinkutsun. Ei ollut ongelmia. Toimitin silloiseen AKEen listan valmistenumeroista. AKE toimitti meille listat sen hetkisistä omistajista ja myös osoitetarrat. Laitoimme kirjeet kuoreen ja tarrat päälle ja Postiin. Asiakkaat käyttivät pyörän korjaamolla. Nykyään riittäisi varmaan, että toimittaisin tekstin Trafiin (tai kaupalliselle toimijalle joka hoitaisi meilauksen)?. Viulut maksoi valmistaja. Ja tahtoa oli...palvelun hintaa ei kysytty. Toimi hienosti ja manuaalisesti.
lisätty; Ajoneuvoveroista johtuen Suomessa on erittäin toimiva viranomaisrekisteri, jossa omistajan tiedot, valmistenumero ja rekisterikilpi muodostavat yhteyden...:(

Viimeksi muokattu:
Fireball sanoi:
Ajoneuvoveroista johtuen Suomessa on erittäin toimiva viranomaisrekisteri, jossa omistajan tiedot, valmistenumero ja rekisterikilpi muodostavat yhteyden...:(

Ainut viranomainen, jota valmistenumero ihan oikeasti kiinnostaa, taitaapi olla juurikin ajoneuvoverosta johtuen Tulli, josta Trafi hakee ennen rekisteröintiä tiedon juurikin valmistenumerolla.

Njuu, aika syödä muutama oma sana takaisin... :paikallatuulee: Eli Bemun mp-jälkimarkkinointi ylitti hlökohtaiset odotukseni: kohta 10 vee vanha kampe ja yli 40 tonttua mittarissa - nimi kampanjapaperiin vuosihuollon yhteydessä ja vaihtoon meni niin takapyörän laippa kuin pa-pumpun tiivisteet ja nokkaketjun ohjurikin. Mun mielestä ainakin noi kaksi viimeistä artikkelia kuuluu kuluvien/vanhenevien osien kategoriaan, mutta vaihtoivat veloituksetta. :blink:
Näin siis vantaan huoltopisteessä. Kiitos!

Motoristorante sanoi:
Njuu, aika syödä muutama oma sana takaisin... :paikallatuulee: Eli Bemun mp-jälkimarkkinointi ylitti hlökohtaiset odotukseni: kohta 10 vee vanha kampe ja yli 40 tonttua mittarissa - nimi kampanjapaperiin vuosihuollon yhteydessä ja vaihtoon meni niin takapyörän laippa kuin pa-pumpun tiivisteet ja nokkaketjun ohjurikin. Mun mielestä ainakin noi kaksi viimeistä artikkelia kuuluu kuluvien/vanhenevien osien kategoriaan, mutta vaihtoivat veloituksetta. :blink:
OHO! Tuo on jo aika huimaa. Onkohan BMW Suomen asenne asiakkaita kohtaan muuttunut ystävällisemmäksi. Se olisi oikeasti hyvä juttu. :right::right::right:

:jippikaijee::thumbsup::jippikaijee::thumbup:
Motoristorante sanoi:

Motoristorante sanoi:
nimi kampanjapaperiin vuosihuollon yhteydessä ja vaihtoon meni niin takapyörän laippa kuin pa-pumpun tiivisteet ja nokkaketjun ohjurikin.

huollon yhteydessä siis, ei tullut erillistä kutsua..? :dunno:

Käytin pyörän jarrunesteen vaihdossa ja samalla hoidettiin takaisinkutsu, pyörää luovutettaessa annettiin lappu kouraan:

Hyvä Bmw asiakas

Moottoripyörääsi on tehty Bmw:n tärkeä tärkeä takaisinkutsu 0000334200. Moottoripyörääsi on vaihdettu takapyörän laippa johon jarrulevy kiinnittyy. Kyse on varotoimenpiteestä. Koska Bmw:llä on tiedossa joitakin tapauksia joissa virheellinen momentti takapyörän kiinnityksessä on aiheuttanut halkeamia laippaan.

Kyseisestä aiheesta tullaan Bmw Suomen toimesta lähettämään kirje mutta voit jättää sen huomioimatta.

Takapyörältä saattaa kuulua kahisevaa ääntä alkuun. Siitä ei tarvitse huolestua. Sen pitäisi loppua suhteellisen pian.

Tuossa ei ole varmaan mitään epäselvää ja kiitokset Heinolle hyvin hoidetusta hommasta.

WOW, ei kestänyt kuin 3 kk ennen kuin ryhdyttiin tuumasta toimeen.

Pitkä miinus vaan siitä, että seuraavat 3 kk olisi huolloilla ollut muutakin tekemistä kun hoitaa takaisinkutsuja.

Eli eipä kannata ruuhkaisemmilla alueilla bemulla lippailla. Seuraava mahdollinen vapaa aika saada pyörä pukille voi olla elokuussa.

XX-xenon sanoi:
huollon yhteydessä siis, ei tullut erillistä kutsua..? :dunno:
Ei tullut minulle kutsua, tämän langan ansiosta/johdosta kysyin asiasta huoltoaikaa varatessa ja jo silloin ilmoittivat että hoitavat tuon laippa-kampanjan samalla.
Olisko toi wanico nyt saanut kirjeen kun huutelee wow-ilmiöstä tuossa yllä... :;):

Motoristorante sanoi:
Ei tullut minulle kutsua, tämän langan ansiosta/johdosta

Olisko toi wanico nyt saanut kirjeen kun huutelee wow-ilmiöstä tuossa yllä... :;):

Ei ole tullut kirjettä. WOW tuli siksi, että oman bemun perslaakerin takaisinkutsun käsittely kesti 3 v ja nykyään enää 3 kk, eli kerran vielä WOW! Vaikka näille tämän palstan ihmeitä aikaan saaville voimille.

Siitä lapusta mikä mulle annettiin ei selvinny, eikä kerrottu liikkeessä koska kirje tulee. Tänä vuonna vai ens vuonna :blink:

Jack sanoi:
Siitä lapusta mikä mulle annettiin ei selvinny, eikä kerrottu liikkeessä koska kirje tulee. Tänä vuonna vai ens vuonna :blink:

Kyllä se pääsääntöisesti menee niin että kun takaisinkutsusta tiedotetaan esim. lehdissä niin kyllä siinä vähintään muutama kuukausi menee ennen kuin käyttäjille kirjeenä kutsu postitetaan.
On kyseessä sitten auto tai moottoripyörä.

Hienoa on se että käyttäjät ovat saaneet merkkihuollossa hyvää palvelua vaihdattaessaan kyseisen osan ja extrana on hoidettu samalla jotain muutakin ihan veloituksetta.
Itse olen saanut aina hyvää palvelua käyttäessäni pyörän kerran vuodessa huollossa Heinolla Tampereella.

Back