• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kyykky harkinnassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hessuhopo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän mennyt sivuraiteille tämäkin keskustelu :D

Kun nyt jo siellä metsänpuolella ollaan, niin ei kai sieltä enää pois kannata tulla.

Katsoin viime vuonna Hallissa mitattuja tuloksia ja kyllä vähän leuka loksahti, kun putkivirillä (+välitykset ja pieni madallus) S1000RR:llä oli ajettu yli 320 km/h mailille. BMW Power.

Vähän joo. Mutta kyllä sitä moni on taas kerjännyt, kun orgissa tää menee tähän että ahdettu hayabusa saisi olla ekaksi pyöräksi, niin ei viikkoon kyllästy. Onpahan puitu tuota eri pyörien suorituskykyäkin niin ei jää pelkiksi mutupuheiksi :)- Se bemari menee kyllä kovaa, mutta uskallan väittää että menee moni muukin pienikokoisen+ osaavan kuskin alla madallettuna ja välitettynä. Uudehkoilla tonnisilla gixereillä on myös ajeltu yli 300 maililla, nämä expertit välitettynä ja madallettuna. Toki ei bemarin nopeuksia.

Jos lyödään +180cm/100kg kuskiksi niin en usko, jotta bemarillakaan kukaan 200mph ajaa. Yleensä nämä nopeimmat on pienikokoista porukkaa, sen lisäksi että osaavat ajaa oikeasti kovaa. Toki sehän nyt ei pyörän vika ole, jos kuski ei ole optimaalinen. Olihan huippu sbk-kuskeista esim. Ruben Xaus jotain 183 pitkä, mutta hoikka kaveri. Siltikin tuosta pituudesta johtuen hävisi suoranopeuksissa hiukan pienemmilleen.

-kepa- sanoi:
Vähän mennyt sivuraiteille tämäkin keskustelu :D

Kun nyt jo siellä metsänpuolella ollaan, niin ei kai sieltä enää pois kannata tulla.

Miten niin, eikö tässä kaikki ole omaa yrittänyt tyrkyttää niin kuin asiaan kuuluu...

-kepa- sanoi:
Katsoin viime vuonna Hallissa mitattuja tuloksia ja kyllä vähän leuka loksahti, kun putkivirillä (+välitykset ja pieni madallus) S1000RR:llä oli ajettu yli 320 km/h mailille. BMW Power.
Vaikka se kusiaiskuskeista varmasti pahalta tuntuukin, niin näyttää ihan siltä että teholla onkin väliä tuon kulkemisen suhteen. :thumbsup:

SMRacing sanoi:
Olen kyllä lentokentällä huomannut saman, että juuri yli 280 ei putkivirinäkään edes tekijämiehen käsittelyssä kulje nuo ihan uudet r1, ilmeisesti tehoja on vähemmän reilusti kuin siinä 08 mallissa. Uudet kusiaiset puolestan näyttää laukkaavaan aika samaan malliin kaikki suoranopeuksien osalta.

Uutta rytköstä ei olekaan tehty lentokenttäajoihin vaan kulkemaan kovaa radalla. Crossplane kone pitäisi olla ainakin teoriassa voiman tuotoltaan helpompi hallita, jolloin mutkasta päästään paremmin irti ja parempi ulostulo sitten kompensoi tuon kilpailijoille annetun tehoedun. Tai näin siis teoriassa, käytännössä suorilla tulee bemareilta (ja osittain muiltakin) pataan, mutta sen kuulema voi ottaa sitten jarruissa kiinni. Suomessa Penna taitaa olla ainoita, joka on tuon uuden R1:sen saanut kulkemaan. Tosin ajaahan Kalliokin KTM:n RC8:lla kärkisijoista vaikka kukaan muu ei ole ollut riittävän hullu edes kokeillakseen moisella laitoksella vakavasti kilpailemista. :p

Nitrous sanoi:
Uutta rytköstä ei olekaan tehty lentokenttäajoihin vaan kulkemaan kovaa radalla. Crossplane kone pitäisi olla ainakin teoriassa voiman tuotoltaan helpompi hallita, jolloin mutkasta päästään paremmin irti ja parempi ulostulo sitten kompensoi tuon kilpailijoille annetun tehoedun. Tai näin siis teoriassa, käytännössä suorilla tulee bemareilta (ja osittain muiltakin) pataan, mutta sen kuulema voi ottaa sitten jarruissa kiinni. Suomessa Penna taitaa olla ainoita, joka on tuon uuden R1:sen saanut kulkemaan. Tosin ajaahan Kalliokin KTM:n RC8:lla kärkisijoista vaikka kukaan muu ei ole ollut riittävän hullu edes kokeillakseen moisella laitoksella vakavasti kilpailemista. :p

Näin siis teoriassa. :p Uusi Rykkönen on painava ja tehoton verrattuna muihin. Rahaa saa lyödä aika paljon kiinni, että alkaa pärjäämään muille kilosille. Siis silloin kun kuski ei ole rajoittava tekijä.

Niin kyllähän tuo uusi r1 varmaan Suomessa kulkee vakionakin riittävästi, mutta niinkun tuo Monzan kierrosaika kertoo, niin Euroopan nopeilla radoilla taitaa suorilla tulla liikaa takkiin monille muille.

Eihän tässä ainakaan mulla mitään valittamista ole :grin: varsin mielenkiintonen keskusteluhan saatiin tästä aikaseks!!

Hessuhopo sanoi:
Eihän tässä ainakaan mulla mitään valittamista ole :grin: varsin mielenkiintonen keskusteluhan saatiin tästä aikaseks!!

Joo nyt kun ostat pyörän on kavereille sitten tarjota faktoja. Hei tällä mun bikellä on monzassa mitattu x lukemia, hei tää mun bike meni motoparkin takasuoralla x km/h..jne..

Paavin pallit, nunnan nännit ja katupyörien huippunopeus-keskustelu

Normiliikenteessä keskinopeus on noin 60km/h ja poliisia pelkäävän motoristin nopeus yleisellä tiellä harvoin nousee yli 150km/h.
Isompi pyörä kulkee suoraa lujempaa kun pienempi on mutkissa vikkelämpi. (karkeesti yleistäen)
Pienemmän pyörän tehopuutetta joutuu paikkaamaan ahkerammalla vaihteiden käytöllä.
Jos piikillä on mopoilun aloittanut on vaihteiden käyttö todennäköisesti hallinnassa.

Osaava kaveri pärjää pienemmälläkin vehkeellä ja ennenkaikkea pienemmällä oppi enemmän/helpommin

SMRacing sanoi:
Niin kyllähän tuo uusi r1 varmaan Suomessa kulkee vakionakin riittävästi, mutta niinkun tuo Monzan kierrosaika kertoo, niin Euroopan nopeilla radoilla taitaa suorilla tulla liikaa takkiin monille muille.

Monza on kyllä ratana aika poikkeus, eihän siellä ole kuin kolme mutkaa koko radalla ja loppuosa on torvi auki vedettävää baanaa. Hidashan tuo uusi rytkönen on radalla verrattuna moneen kilpailijaansa, mutta väittäisin, että isompaa roolia näyttelee pyörän paino ja painojakauma kuin pelkästään tuo huipputehon puute.

jamas sanoi:
Joo nyt kun ostat pyörän on kavereille sitten tarjota faktoja. Hei tällä mun bikellä on monzassa mitattu x lukemia, hei tää mun bike meni motoparkin takasuoralla x km/h..jne..

Justiin, hyvin on oleellisessa pysytty ja saaduilla vihjeillä pyörän osto on tooodella helppoa. :thumbup:

Vähintään yhtä hyviä vinkkejä, kun se ettei 600rr:llä ehdi edes maitokauppaan ajoissa. Tai kuinka tän vuosituhannen 750 gsx-r on tuhnu ensipyöräksi. En itse ekaks pyöräks sellast tykkiä ottas, jos voisin mennä ajassa taaksepäin. Toki mä tykkään käyttää kaasukahvaa ja vaihdepoljintakin, ollen siis tällä foorumilla poikkeuksellinen motoristi. Kait sitä pitäs rynkyttää kone solmussa 2000rpm kutosella tuolla menemään huomioliivit hulmuten, siihen niitä kuutioita on parempi ollakin. Mieluummin vanhan valmetin tekniikka jo.

Mutta org-linjalla hyvä ohjeistus on näköjään: Ahdettu haybusa ensi pyöräksi ja delvacit koneeseen. Takuuvarma yhdistelmä. Vakuutuksia ei kannata maksella, kun hautapaikan voi varata jo ennakkoon. Silti ihmettelen tätä kun 95% näistä kirjottelijoista ei ole koskaan ajanut edes sporttisellä moottoripyörällä, saati että pystyisi ajamaan kusiaista äärirajoille edes suoralla tiellä. Kovat on puheet, mutta silti kilometrin päästä näkee kadulla ettei moottoripyörällä ajaminen ole hallussa. Näihin törmää joka kesä.

Viimeksi muokattu:
SMRacing sanoi:
Silti ihmettelen tätä kun 95% näistä kirjottelijoista ei ole koskaan ajanut edes sporttisellä moottoripyörällä, saati että pystyisi ajamaan kusiaista äärirajoille edes suoralla tiellä.

Ja niistä ketkä on ajanut 90% (mm. minä) ei pysty ajamaan sitä äärirajoille mutkaisella tiellä, että pienet on prosentit tässä nyt.

jamas sanoi:
Ja niistä ketkä on ajanut 90% (mm. minä) ei pysty ajamaan sitä äärirajoille mutkaisella tiellä, että pienet on prosentit tässä nyt.

Mutta minäpäs väitän, että pystyn hyödyntämään n. 93% -08 vuosimallin R1:sen potenttiaalista. :p

Yamahalla 100% ei pääsekään kun horhe lorenzo, rossikin tuntuu pysyvän siellä 98-99% tuntumassa nykyään.

jaulis sanoi:
Tottakai, niin kuin aina... Voi sitä kuitenkin 9R:lläkin osallistua vaikka aika pikkukikkeli osastolle sillä jääkin.

Ps.Tietysti jos turbobusat tulee tänne keulimaan suoralle tielle, niin sitten mennään jo tuhkamuna osastolle lähes kaikki. :D

No enhän mä sillä osallistunutkaan, mutta.... Menee kauan ennenkuin saan edes tuosta säälittävästä viime vuosituhannen 140-heppasesta kaikkea iloa irti :right:

Mutta alkuperäselle postaajalle vois sanoa että otat semmosen pyörän mikä hyvältä tuntuu, ja niin paljon tehoja kun saat tuohon hyvältä tuntuu - osastolle niin aina vaan parempi. Kaikki lähtee sen vehkeen kunnioituksesta kumminkin. :thumbup:

Täytyy laittaa oma lusikkanikin tähän soppaan. Pyöristä en juurikaan mitään tiedä, koska viime viikonloppuna ostin ensimmäisen pyöräni, Suzuki GSX-R600 vm. -03.

Monen suusta olen kuullu, että "nälkä kasvaa syödessä" ja tulet kaipaamaan isompaa pyörää hetken kuluttua. Tämä jääköön nähtäväksi :)

Kortti ja varusteet vielä hankkimatta, mutta kurssille ilmoittauduttu ja alkaa huomenna teoriatunneilla. Jospa sitä kesäkuussa pääsisi jo omalla ajelemaan :)

Nitrous sanoi:
Mutta minäpäs väitän, että pystyn hyödyntämään n. 93% -08 vuosimallin R1:sen potenttiaalista. :p

Minä väitän että pystyn hyödyntämään 99% kilogixxerin potentiaalista, tosin vasta kun suora aukeaa... :häähää:

Siksi pitääkin olla kilonen että kun taluttaa noita loivia kaarteita niin on tosi fantsua kun voi siitä 150km/h ulostulo vauhdista vääntää kahvan nurin ja jatkaa takapyörällä matkaa sekä piirtää etusella viivoja asfalttiin ennen seuraavaa kaarretta. Kusiaiset on vaan niin tyttöjen pyöriä että moinen hupi ei samalla tavalla onnistu koska ei ole tenkua. Sama pätee matkalehmiin ja kaiken maailman homosohviin, hyi. :D

hidas57 sanoi:
Justiin, hyvin on oleellisessa pysytty ja saaduilla vihjeillä pyörän osto on tooodella helppoa. :thumbup:

Joo, eihän tässä pitäisi olla enää mitään epäselvää.

ORG pelasti jälleen yhden motoristin ja säästi jopa koeajamisen tuskalta.

jaulis sanoi:
Minä väitän että pystyn hyödyntämään 99% kilogixxerin potentiaalista, tosin vasta kun suora aukeaa... :häähää:

Siksi pitääkin olla kilonen että kun taluttaa noita loivia kaarteita niin on tosi fantsua kun voi siitä 150km/h ulostulo vauhdista vääntää kahvan nurin ja jatkaa takapyörällä matkaa sekä piirtää etusella viivoja asfalttiin ennen seuraavaa kaarretta. Kusiaiset on vaan niin tyttöjen pyöriä että moinen hupi ei samalla tavalla onnistu koska ei ole tenkua. Sama pätee matkalehmiin ja kaiken maailman homosohviin, hyi. :D

Pitäisikö tämä tulkita jonkinlaiseksi provoksi vai oletko oikeasti kusipää?

Back