Noista merkeistä sen verran, että ensin pari lyhyttä väläytystä pitkillä vastaantulijan huomion herättämiseksi. Käsimerkkeinä, sormenpyöritys pään yläpuolella "majakka" = poliisi (tutka / ratsia). Molempien käsien kolmen keskimmäisen sormen näyttäminen pään vieressä = hirvi / muu sarvipää tiellä, tai sen läheisyydessä.
Pitkien välätyksestä, vastaantullessa. Yksi väläytys, tarkista onko sulla valot päällä. Kaksi väläytystä, yleinen vaara / huomio merkki, kannattaa ottaa tosissaan, vastassa voi olla hirvieläimiä, poliisi, pimeä auto pientareella pahassa paikassa jne.
Itseäni lainaten:
"Molempien käsien kolmen keskimmäisen sormen näyttäminen pään vieressä = hirvi / muu sarvipää tiellä, tai sen läheisyydessä".
3JJ sanoi:
"Katso äiti, ilman käsiä!"
Tämä kun ei tahdo mennä perille, niin olen siirtynyt siihen että jos tulee valoton vastaan niin nappaan omat parkille ja heti takaisin. Silloin urpompikin tajuaa että valoista on kyse eikä mistään muusta vaarasta. Liian monesti on käynyt niin että yhdellä väläytyksellä ei valot mene päälle, mutta jarruvalot kyllä syttyy...
Aivan upea kommentti

... Et varmaan oleta, että tämä merkki annetaan mutkassa ja ajetaan auto metsähallituksen puolelle ??? Tästä merkistä on omakohtainen kokemus, hirven hypättyä juuri alta pois ja annoin kyseisen merkin vastaan tulleelle hinausautolle, niin avot yllätys yllätys, jarruvalot syttyi välittömästi ??? Eli tilanteen mukaan... Tämäkin piti sitten erikseen mainita ???
Upeeta: " Et äiti muuten ikinä usko, mutta olen päässyt opettamaan pitkälti yli 1/2 miljoonaa kilometriä ajaneita ammattikuskeja"
Yllättävän moni honaa, jo ton pitkien väläytyksen, laittaa ne valot päälle ja jopa kiittää käden heilautuksella??? No tää valot parkeille ja takaisin oli se toinen vaihtoehto ...
smppa: "Joo, ite en ainakaan jaksa alkaa huitomaan pään yläpuolella mitään, peukun heiluttelu riittäköön. Välttämättä en edes vilauta pitkiä".
Jep, itse katselen hyvinkin tarkkaavaisesti vastaantulevan kuskin peukaloa ratin päällä

. Varsinkin jos mitään ennakkovaroitusta ei ole tullut, kuten pitkien väläyttämisiä... Jos tällaisen sattuu vahingossa huomaamaan, vaikea sanoa soiko hyvä poppi, vaiko onko varoitus jostain??? No, se riittääköön. Niin sitä pitää

...
PS: Toi Scanian ongelma ettei kuskia näy, johtuu siitä kaarevasta tuulilasista! Jos se johtuisi, kuskin etäisyydestä tuulilasiin, niin se koskisi kaikkia merkkejä yhtälailla... Eikö ???
PPS: Aina niin mieltä ylentävää, löytää itseään fiksumpaa seuraa

. Vi***uks mä mistään mitään tiedä, kunhan ajelen tuolla toisten seassa

....
Kauan kestikin, ennen kuin rahtarit rupesivat mollaamaan / neuvomaan toisiaan

...