Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Toi tilan otto oikealle ison auton vastaan tullessa on hyvä ajatus. Otan sen käyttöön oitis. Kiitos.Mouru sanoi:Sellainen tuli eilen huomattua että teen näemmä kotilolla saman kuin prätkällä, väistän oikeaan reunaan kaistaa rekan/puunkuljetusauton/muutenvaasuureltanäyttävän auton kohdalla (prätkällä tärkeää tuulenriepotuksen minimoimiseksi). Eilen vasta tuohon kiinnitin huomiota, oli niin automaatio..

maruski sanoi:Iso käsi rekkamiehille.....tosi ammattilaisia liikenteessäEi ole koskaan ollut mitään ongelmia rekkamiesten kanssa,kotilokuskit ne kauheita ovat,itse joudun ajamaan työkseni kotilon kanssa 50000 vuodessa ja siellä kyllä näkee kaikenlaista, aivotonta väkeä jopa suorastaan. Todella ilo katsella tien päällä ammattiautoilijoita ja niillä tarkoitan siis rekkamiehiä,itsellä meinaa välillä palaa käämi tien päällä kun siellä paljon liikkuu työn puolesta. Ehkä paras tapaus oli tuossa viime talvena, kun olin menossa Raumalle ja olin peräkärryllinen kanssa liikkeellä ja olin ohittamassa kotilon, niin kun pääsin viereen niin sieltä nousi keskiarvo ilmaan ,ja kuski oli varmaan 90 vuotias naisihminen,olin ajaa ojaan kun naurusta ei meinannut tulla loppua....
![]()

trj sanoi:Itse olen koittanut opetella muutaman miljoonan kilometrin ajokokemuksella lähtemään sen verran, eli siis sen muutaman minuutin aikaisemmin liikkeelle ettei tarvitse enää tuohon sortua.
Saati sen päälle sitten valittaa tai retostella saaduista sakoista.
vetomies sanoi:Jos kerran ajat 300 km päivässä, tuo muutaman minuutin ylimääräinen aika mahdollistaa ajamisen 80 km/h 81 km/h sijasta. Olet siis sitä mieltä, että yhden kilometrin ylinopeuteen syyllistyvät kaaharit ovat pahin ongelma ja vielä retostelevat sakoillaan?

Itse taas haluan että rekkakuskit näyttävät vilkkua mikäli selkeästi voin ohittaa heidät vaikka itse loppujen lopuksi päätän että lähdenkö ohittamaan vai en. Toisinaan siitä nimittäin on hyötyä joissakin lievästi kaartuvissa teissä.-TPI- sanoi:MP/kotilo-kuskina rekkamiehille:
-Ei ole hirveämmin pahaa sanottavaa. Omana mielipiteenä sanon, että ohitus tilanteissa ei tarvitse rekkamiehen merkkejä antaa, ohittajana teen oman päätökseni! Kun kärkyn ohitusta, siirryn aina ensin vastaantulijoiden kaistalle katsomaan ja sitten vasta kiihdytän, rivakasti. Jos en pysty käymään katsomassa, en silloin voi ohittaakaan. Yritän aina ohittaa niin ripeästi, kuin mahdollista. Niistä rekkojen renkaista ei voi ikinä tietää ja renkaan räjähtäessä ohittajalla loppuu omat ajot melko nopeaan. Pari kertaa vielä kyytiin pääset, mutta niitä et tietoisesti pääse todistamaan.

Pyörämies sanoi:Itse taas haluan että rekkakuskit näyttävät vilkkua mikäli selkeästi voin ohittaa heidät vaikka itse loppujen lopuksi päätän että lähdenkö ohittamaan vai en. Toisinaan siitä nimittäin on hyötyä joissakin lievästi kaartuvissa teissä.
Taffu sanoi:Jonkinmoinen pulla kävi eilen, että ajoin vanhoilla vihreillä. Kattoin sitten peileihin risteyksen jälkeen ettei mitään sinivilkkuja näy, niin huomasin että mun takana ajanut rekka oli melkein takarenkaassa kiinni
Miettikääs mitä olis käyny, jos olisinkin pysähtynyt noihin punaisiin............
Jos et näe rekan peilejä, et näy hyttiin... Ite roikun jonkun aikaa kuskin puoleisessa takakulmassa ja kun ohi lähden, niin menen reilusti vastaantulioiden kaistalle. Tyhjä vastaantuleva rekka ei juurikaan heiluttele mopoa, mutta samanlainen teräskuormassa, niin tuntuu kuin potta lähtis päästä.
Jos rekka lähtee minun ohi (olen sitte mopolla tai kotilolla liikkeellä) niin siinä vaiheessa ku on rinnalla, hidastan reilusti omaa vauhtiani jotta tuo pääsee "heittämällä" ohitseni enkä rupea kiusaamaan.![]()